دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دوره مبلغان، نقد وهابیت و مهارت پاسخگویی سوالات شرعی در اهواز

حوزه / نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به عشق و علاقه مردم ایران اسلامی به اهل بیت(ع)، گفت: شیعه در طول تاریخ از خطرها و تهدیدها فرصت‌های طلایی ساخته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، اختتامیه دوره مبلغان، نقد وهابیت و مهارت پاسخگویی به سوالات شرعی امروز با حضور شخصیت‌های حوزوی در دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان برگزار شد.

در این همایش، حجت الاسلام والمسلمین حیدری عضو مجلس خبرگان رهبری، اظهار داشت: فعالیت‌های اخیری که در دفتر تبلیغات اسلامی صورت گرفته، مثبت ارزیابی شده‌اند و اثرات ارزشمند خوبی را در جامعه برجای گذاشته است، به گونه‌ای که ما شاهد برکات آن هستیم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: در هیچ کجای کشور مانند خوزستان زمینه‌های اعتقاد به ولایت اهل بیت(ع) و تدین وجود ندارد و تعداد مساجد و حسینیه‌های استان گویای این مسأله است.

وی عنوان کرد: در اربعین حسینی امسال از مناطق غربی اهواز ١٠٠ هزار نفر در مشایه حاضر شدند که این‌ها نشان از علاقه‌مندی مردم به ولایت اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری افزود: استان خوزستان در اغتشاشات اخیر با وجود فراخوان‌های متعدد تجزیه‌طلبان، تنها استانی به شمار می‌رفت که هیچ حرکتی نداشت.

وی با بیان اینکه شیعه در طول تاریخ از خطرها و تهدیدها فرصت‌های طلایی ساخته است، گفت: زمانی که در قرن پنجم هجری هجمه‌ای از سوی دشمنان به سمت شیعیان به راه افتاد در این هنگام شیخ "طوسی، نجاشی و کشی" دست به نوشتن کتاب رجالی زدند و این روند مقابله با دشمنان در قرون اخیر نیز ادامه دارد و هرجا چنین رویارویی رخ داد، شیعه با حرف و منطق قوی خود همواره پیروز بوده است.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین علی مخدوم مدیر کل حوزه ریاست دفتر تبلیغات کشور، اظهار داشت: پاسخگویی دینی یکی از امور سهل ممتنع است، دنیای امروز برای این کار، شیوه‌ها و روش‌های نو و جدیدی را پیشنهاد می‌کند که فاصله بسیاری را شکل می‌دهد به گونه‌ای که در رقابتی قرار می‌گیریم که آیا مردم پاسخ را از ما می‌گیرند یا دیگری؟

مدیر کل حوزه ریاست دفتر تبلیغات کشور، بیان کرد: مانند بسیاری از داشته‌های دیگر امکان رقابت با فعالیت پاسخگوی شرعی و نقد وهابیت وجود دارد و این چنین نیست که مردم تنها به ما مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: امروز که در اینجا هستیم اگر به فکر فردای مواجهه تبلیغی و پاسخگویی با امکانات جدید نباشیم، باید بدانیم که شاید عرصه حق را از دست بدهیم.

در این برنامه حجج اسلام نظرزاده، رئیس مرکز برنامه ریزی دفتر تبلیغات کشور و دبیری‌فرد رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان نیز حضور داشتند که در پایان همایش گواهی پایان دوره به شرکت‌کنندگان داده شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha