دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / امام جمعه قزوین در همایش سلاله های فاطمی و سالگرد شهید سلیمانی، گفت: اگر دشمنان در جنگ شناختی سرزمین عقل ما را اشغال کردند، افکار صاحب فکری که به اشغال درآمده، برای اهداف شیطانی به کار گرفته می‌شود و او تبدیل به عامل دشمن می‌شود. حال دیگر دشمن به او می‌گوید تو خشمت را متوجه کجا کن، چه کسی را بزن، به چه کسی اهانت کن، کجا را به آتش بکش و حرف چه کسی را گوش کن.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی شب گذشته در همایش سلاله‌های فاطمی که در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: خدای متعال فرمان جهاد صادر کرده است، وقتی به جهاد می‌نگریم جهاد اکبر، جهاد اصغر و جهاد کبیر را می‌بینیم.

وی ادامه داد: جهاد اصغر همین جنگ‌های رایج است که از صدر اسلام بوده و ما نیز ۸ سال دفاع مقدس را داشته‌ایم، همچنین دفاع از حرم به معنای جهاد اصغر است، همه کوشش‌ها و تلاش‌ها در میدان جنگ، جهاد اصغر نامیده می‌شود.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: رسول گرامی اسلام وقتی یارانشان از جهاد اصغر برگشته بودند، فرمودند شما از جهاد اصغر برگشته‌اید، حال باید به سراغ جهاد اکبر بروید، یاران حضرت متعجب شدند، حضرت فرمودند مبارزه با نفس جهاد اکبر است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: خیلی‌ها در جهاد اصغر موفق می‌شوند اما وقتی به جهاد اکبر می‌رسند شکست می‌خورند، این جهاد اکبر است که مرد میدان می‌طلبد.

وی خاطرنشان کرد: رهبر قرآنی، ما را با یک واژه دیگری از قرآن آشنا کرده‌اند و آن جهاد کبیر است؛ جهاد کبیر مقابله فرهنگی با استفاده از ابزار بصیرت و بینایی است.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین تأکید کرد: اگر کسی سلاح بصیرت نداشته باشد در جهاد کبیر شکست می‌خورد؛ در جهاد اصغر در جنگ تحمیلی اگر کسی از ما مجروح می‌شد، می‌گفتیم او جانباز انقلاب و اسلام است، اگر کسی کشته می‌شد می‌گفتیم او شهید راه خداست، اگر کسی به اسارت گرفته شد می‌گفتیم این‌ها آزادگان نظام ما هستند، این‌ها مربوط به جهاد اصغر است.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: در جهاد کبیر و جهاد اکبر اگر کسی شکست بخورد دین، ایمان و آخرتش را از دست داده است؛ اگر دشمنان در جنگ شناختی سرزمین عقل ما را اشغال کردند، افکار صاحب فکری که به اشغال درآمده، برای اهداف شیطانی به کار گرفته می‌شود و او تبدیل به عامل دشمن می‌شود. حال دیگر دشمن به او می‌گوید تو خشمت را متوجه کجا کن، چه کسی را بزن، به چه کسی اهانت کن، کجا را به آتش بکش و حرف چه کسی را گوش کن؛ در این فتنه‌ها کاملاً اتفاقاتی که افتاد را مشاهده کردیم، بنابراین آن کسانی که در جهاد اکبر یا جهاد کبیر شکست می‌خورند، این شکست افتخار نیست، بلکه هر چه هست تلفات و خسارت است و فرد کشته شده جهنمی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در ایام شهادت حضرت زهرا (س) قرار داریم و از سوی دیگر در آستانه شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی قرار داریم، ایشان یکی از بهترین فرزندان معنوی حضرت صدیقه کبری (س) بوده‌اند، یکی از ویژگی‌های حاج قاسم ارادتمندی به ساحت مقدس آن حضرت بود.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین اگر بخواهیم جهاد فرهنگی در مقابل تهاجم فرهنگی داشته باشیم، این گونه نیست که صرفاً کلمه جهاد را به زبان‌مان جاری کنیم، قرآن در آخرین آیه سوره حج می‌فرماید در راه خدا آن‌گونه که شایسته است حق جهاد را ادا کنید.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: حقیقت جهاد لفاظی نیست، انفعال نیست، به میدان عمل آمدن است؛ خداوند در آیه ۱۰۲ سوره آل‌عمران فرمود حق تقوا را آن گونه که شایسته است ادا کنید، اگر بخواهیم حق جهاد را ادا کنیم، باید پیش از آن حق تقوا را به جا آورده باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: تقوا هم مانند جهاد فقط حرف و لفظ نیست، بلکه تحولات درونی و معنوی است، پای‌کار بودن است، از خود گذشتن است، پا روی هوا و هوس‌ها گذاشتن است.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم همه این‌ها را با هم داشته باشیم چه باید کنیم؟ خداوند فرمود باید جزو آدم‌هایی باشید که با قرآن باشید و حق تلاوت قرآن را آن گونه که شایسته است به جا آورید، باید از قرآن بهره ببریم، راه و رسم جهاد را از قرآن کریم و از قرآن‌های ناطق یعنی ائمه اطهار (ع) بیاموزیم. وقتی این سه حق یعنی حق جهاد، حق تقوا و حق تلاوت دست به دست هم دادند، خروجی آن شخصیتی مانند حاج قاسم سلیمانی می شود، خروجی آن را قرآن در سوره انفال این‌گونه بیان می‌کند کسانی که این سه حق را در زندگی شان جاری کردند، مؤمنان حقیقی هستند.

رئیس شورای حوز ه علمیه استان قزوین تصریح کرد: مردم وقتی مظلومیت حضرت زهرا (س) را می‌دیدند ناله‌شان بلند می‌شد، حضرت می‌خواستند جهاد تبیین کنند، ایشان فرمودند خدا را به خاطر نعمتش شاکریم، این نعمت چه بود؟

وی با بیان اینکه تبیین جایگاه ولایت، والاترین جهاد تبیین است، تأکید کرد: منظور از آن نعمت ولایت است؛ حضرت زهرا (س) نیز خدا را بابت نعمت ولایت شکر کردند، حضرت فرمودند نعمت ولایت را فراموش نکنید، این جهاد تبیین بود.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: روحانیون، مداحان، معلمان عرصه دین، علاقمندان به عرصه دین، ارادتمندان شهدا و امام شهدا و علاقمندان رهبر حکیم انقلاب باید بدانند اصلی‌ترین رسالت ما حفظ، حمایت و تبیین جایگاه ولایت و امامت است، اگر این کار را کردیم کارهای دیگرمان نیز معنا پیدا می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین یادآور شد: به فرموده امام باقر (ع) همه شب‌ها را نماز بخوانیم، همه روزها را روزه بگیریم، هر ساله حج مشرف شویم، همه اموال خود را در راه خدا بدهیم اما ولایت را نداشته باشیم، هیچ یک از این‌ها مقبول درگاه حق نیست و در قیامت ذره‌ای ثواب نخواهیم برد و اهل ایمان به حساب نمی‌آییم.

همایش سلاله های فاطمی در قزوین برگزار شد | عابدینی: دشمن در جنگ شناختی، سرزمین عقل ما را اشغال می کند

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha