دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ایام فاطمیه

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(س) کلاله گفت: ایام فاطمیه یک برهه زمانی سرشار از معارف و علوم است که درک صحیح این ایام می‌تواند الگوی زنان و رهروان حضرت باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، خانم ام البنین سادات میرعرب مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) کلاله، امروز در آخرین روز ایام فاطمیه در جمع کارکنان مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(س) اظهار داشت: شخصیت وجودی و مقام معنوی حضرت زهرا(س) به اندازه‌ای وسیع است که درک وسعت و عمق آن بدون تأمل و تدبر در سیره ایشان ممکن نخواهد بود.

وی افزود: ایام فاطمیه یک برهه زمانی سرشار از معارف و علوم است که درک صحیح این ایام می‌تواند بزرگ‌ترین درس‌ها را به زنانی بدهد که می‌خواهند رهرو حضرت باشند.

مدیر مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(س) کلاله، اذعان کرد: توجه به این معارف و تبیین اهدافی که در سیره رفتاری حضرت زهرا(س) بوده است، می‌تواند عالی‌ترین مفاهیم که در هیچ یک از بزرگ‌ترین مکاتب مادی وجود ندارد را به روح تشنه بشری القا کند.

میرعرب ادامه داد: نسل امروز به دلیل فاصله زمانی از حیات حضرت زهرا(س) و همچنین عوامل تأثیرگذار در ذهن و روان انسان، کمتر فرصت مطالعه و شناخت ابعاد وجودی حضرت زهرا(س) را دارند.

وی افزود: درک عظمت وجودی حضرت زهرا(س) برای همه افراد در یک سطح ممکن نیست، لذا ضروری است افرادی صاحب اندیشه و درک به این امور پرداخته و نتیجه بررسی‌های خود را در اختیار زنان این سرزمین قرار دهند، تا همه به این شناخت دست پیدا کنند.

مدیر مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(س) کلاله، ادامه داد: مهم‌ترین راه برای مصون ماندن زنان و دختران، از هرگونه انحراف فکری و رفتاری با تأسی جستن از بانوی والا مقام حضرت زهرا(س) ممکن خواهد بود.

میرعرب اظهار داشت: اگر نسل جوان امروز و زنان، عمق این عبارت را درک کنند که خشم و رضایت کبریائی در گرو خشم و رضایت حضرت زهرا(س) است، به این مهم دست پیدا خواهند کرد که جایگاه زن در اسلام به اندازه‌ای برجسته است که هیچ یک از مدافعان حقوق زن در جهان نمی‌توانند چنین جایگاهی را برای زن قائل شوند.

وی درباره یکی از ابعاد وجودی حضرت که نمونه رفتاری برای زنان امروز است، بیان کرد: فرهنگ قناعت حضرت زهرا(س)، که در عین برخورداری از امکانات دنیوی با روحیه قناعت، داشته‌های خود را در جهت تأمین نیاز دیگران صرف می‌کرد، مانند دارویی قوی برای مصرف‌گرایی است.

مدیر علمیه فاطمة الزهرا(س) کلاله، خاطرنشان کرد: برقراری رابطه معنوی با معبود نیز یکی از قوی‌ترین ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س) است، وقتی مادر در خانواده مفهوم بندگی کردن را به خوبی درک کرده و آن را به مقام اجرا درآورد، اهل آن خانواده نیز دیگر به دنبال بندگی کردن برای غیر خدا نمی‌روند.

میرعرب در پایان به آخرین بُعد از ابعاد وجودی حضرت زهرا(س) در دفاع از ولایت اشاره کرد و گفت: حضرت زهرا(س) با اینکه بعد از پیامبر(ص)، زمان کمی از دوران امامت امام علی(ع) را حضرت زهرا(س) در قید حیات بودند، اما با حضور پر رنگ خود حجت را برای زنان تمام کردند و با ایجاد روشن‌گری و بصیرت، مسئولیت امروز ما زنان و دختران را در دفاع از ولایت فقیه تبیین ساختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha