دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تکریم و معارفه امام جمعه خارگ

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: جزیره خارگ آلبوم مقاومت، فرهنگ، حماسه آفرینی و مدیریت دانش بنیان حوزه صنعت نفت در عرصه صادرات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر امروز در آیین تکریم و معارفه امام جمعه خارگ، اظهار داشت: خارگ در طول تاریخ حیات خودش شاهد حوادث و وقایع بسیار بوده که در تمام این فراز و نشیب های تاریخی،خارگ و مردم این خطه سربلند و پیروز و دارای آفرینش حماسه مقاومت و چیرگی بر دشمنان بوده اند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر افزود: چندین بار پرتغالی ها، انگلیسی‌ها و هلندی ها به خاطر شرایط ویژه موقعیتی و دارا بودن منابع به این جزیره تهاجم کردند اما خارگ و خلیج فارس ماندند و مردم این منطقه چنان شکوهی از مقاومت آفریدند که خارگ ایرانی ماند.

وی با تاکید براینکه همه ما باید قدردان تاریخ مردم خارگ باشیم، بیان داشت: جزیره خارگ در همه حوزه ها به ویژه حوزه صنعت جایگاه بسیار مهم و راهبردی در جغرافیای مدیریت اقتصاد صنعت نفت دارد و در فضای ملی یکی از مراکز مهم مدیریت خاص حوزه انرژی هیدروکربنی در جهان است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری گفت: جزیره خارگ آلبوم مقاومت، فرهنگ، حماسه آفرینی و مدیریت دانش بنیان حوزه صنعت نفت در عرصه صادرات است.

وی تاکید کرد: ایران اسلامی و استان بوشهر به خود می بالد که جزیره ای این چنین مقاوم و تاریخی و موثر ومردمانی چنین باشکوه و با عظمت در میان خود دارد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر خاطرنشان کرد: در دفاع مقدس به تعداد روزهای دفاع، رژیم صدام به این جزیره حمله کرد و به همان اندازه روزهای جنگ، مردم و تلاشگران عرصه صنعت از این جزیره دفاع و شهدای بسیاری تقدیم کردند.

وی ادامه داد: جزیره مقاوم خارگ شناسنامه و تاریخ مقاومت هشت ساله دفاع مقدس دریایی ما است و همه قدردان مردمان و تلاشگران عرصه صنعت این جزیره و نیروهای نظامی و انتظامی این خطه هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با تقدیر از تلاش های امام جمعه سابق خارگ، عنوان کرد: حجت الاسلام کمالی از ائمه جمعه جامع و در همه عرصه ها موفق و پرتلاش و جدی بودند. ایشان در عرصه وحدت بین جامعه به ویژه جامعه اهل سنت جزیره خارگ که قابل احترام و تقدیر و دارای روحیه انقلابی هستند، تلاش کردند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ابراز کرد: تلاش برای رفاه و بهداشت مردم حتی حمل و نقل و ایاب و ذهاب مردم بین جزیره و شهر و ماندگاری مردم از دیگر تلاش امام جمعه سابق است که جای تقدیر دارد.

وی گفت: حجت الاسلام کارگر امام جمعه جدید خارگ نیز دارای روحیه مردمی و جوان و پیگیر مسائل هستند.

حجت الاسلام و المسلمین صفایی بوشهری خواستار همکاری مردم و همه نهادها و دستگاه های خارگ با امام جمعه جدید شد و بیان کرد: و همه با امام جدید همکاری و همدلی و وحدت کنند و برای ارتقا سطح رفاه و حل مشکلات مردم تلاش کنند و وحدت و همدلی بین مردم و صنعت و حمایت دو طرفه باشد.

وی تاکید کرد: جزیره خارگ ترکیب خاصی از صنعت نفت و نیروهای نظامی و مردم است که امام جمعه جدید هم با حرکت های مردم نهاد و دقیق برای حفظ و تقویت وحدت تلاش و در خدمت مردم باشند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: امیدواریم آینده جزیره خارگ را آن طوری ببینیم که آلبوم توسعه و پیشرفت و مقاومت و حماسه آفرینی ایران بلکه جهان باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha