دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مدیر حوزه علمیه استان قزوین

حوزه / مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: اگر خانواده که تشکیل دهنده خمیرمایه جامعه بشری است با آموزه های دینی پیش برود به طور قطع جامعه به سامان خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین اصغر عرفانی ظهر امروز در نشست اولین دوره آموزشی خانواد ه طلاب مدارس علمیه استان قزوین که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه سردارین برگزار شد، گفت: خانواده اصل ترین و اساسی ترین سرمایه جامعه انسانی است و سلامت، نشاط، رشد و کمال و تعالی، ترقی جامعه بشری به نهاد خانواده برمیگردد.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین به عامل اصلی تعالی جامعه اشاره و تصریح کرد: اگر خانواده که تشکیل دهنده خمیرمایه جامعه بشری است با آموزه های دینی پیش برود به طور قطع جامعه به سامان خواهد رسید.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین به مکمل بودن زوجین در نهاد خانواده تاکیدکرد و افزود: اگر زن و شوهر دو وجود مکمل باشند باید به سراغ مایه های کمال رفت؛ به طور قطع این دو عنصر باید مایه هایی را داشته باشند تا به تکمیل همدیگر و کمال خانواده منجر شود.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی به مهمترین مایه تعالی و کمال خانواده اشاره کرد و ادامه داد: زن و شوهر باید یکدیگر را به عنوان یک انسان شریک در مسیر کمال ببینند؛ داشتن نگاه ارزشی به یکدیگر و برخورد محبت آمیز موجبات کمال خانواده ها را فراهم می کند.

مدیر حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه واژه جنس مخالف بار معنایی منفی دارد، اظهار کرد: این تعبیر به هیچ عنوان در قرآن، منابع حدیثی و آموزه‌های دینی نیامده است؛ آنچه که به طور صریح بیان شده این است که زن و مرد مایه رشد و آرامش و تعالی یکدیگر هستند.

وی اظهار کرد: اهمیت خانواده در راهپیمایی بیست و دوم بهمن خود را به خوبی نشان داد؛ حضور افراد با خانواده هایشان رشد سیاسی و اجتماعی خانواده را در صحنه اجتماع به نمایش گذاشت به گونه ای که تاریخ به روی خود چنین اجتماعی را ندیده بود

مدیر حوزه علمیه استان قزوین از حضور بی نظیر و به یادماندنی ملت ایران به ویژه مردم متدین و همیشه بصیر استان قزوین در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن قدردانی نمود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha