دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1074742
۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۹
ساوه

حوزه/ استاد مرکز آموزش عالی خاتم النبیین گفت: طبق روایات، برای هر چیز اساسی در نظر گرفته شده و اساس اسلام محبت به اهل بیت(ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، صبح امروز همزمان با فرارسیدن میلاد باسعادت حضرت مهدی(عج)، با همکاری مدارس علمیه خواهران شهرستان‌های ساوه و زرندیه، نشست دانش افزایی معارف مهدوی با حضور جمعی از طلاب، اساتید، فارغ التحصیلان و مبلغین طرح امین در موسسه آموزش عالی ریحانة الرسول(س) ساوه برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام اعتصامی از اساتید مرکز آموزش عالی خاتم النبیین با اشاره به آیه ۵۶ سوره ذاریات، هدف از آفرینش انسان را بندگی خدا برشمرد و اظهار داشت: اگر کسی شکر نعمت نداشته باشد، از حدود انسانیت خارج است، بنابراین یکی از بالاترین نعمت‌ها، نعمت ولایت اهل بیت(ع) بر انسان‌هاست.

وی اولین وظیفه برای شکرگزاری نعمت ولایت را شناخت اهل بیت(ع) ذکر کرد و افزود: شناخت و معرفت نسبت به ائمه معصومین خصوصا امام عصر به سه دسته، شناخت به اسم، شناخت به جسم و شناخت به اسم و رسم و وصف و مقامات تقسیم می‌شود، که منظور از معرفت نسبت به اهل بیت(ع) نیز قِسم سوم است که بالاترین حد شناخت است.

حجت الاسلام اعتصامی با بیان اینکه دومین وظیفه امت نسبت به امامان معصوم(ع) محبت و مودت به ایشان است، ابراز کرد: طبق روایات، برای هر چیز اساسی در نظر گرفته شده و اساس اسلام محبت به اهل بیت(ع) است.

وی با اشاره به شخصیت‌هایی همچون ابوذر، سلمان فارسی، زهیر و حبیب‌ بن مظاهر که نماد ارادت و محبت به اهل بیت(ع) هستند، حب به اهل بیت(ع) را از موجبات ترک گناه دانست و گفت: حب اهل بیت(ع) پیامدهای اخروی دارد و در روز قیامت از محبت به اهل بیت(ع) نیز سوال خواهد شد.

حجت الاسلام اعتصامی در ادامه به دیگر وظایف امت نسبت به امام عصر اشاره کرد و یادآور شد: تسلیم محض بودن، نصرت امام زمان(عج) و برائت از دشمنان اهل بیت(ع) از دیگر وظایفی است که برای هر کدام از وظایف، مصداق روایی و قرآنی ذکر شده است.

در پایان این نشست حجت الاسلام اعتصامی ضمن پاسخگویی به سوالات طلاب و مبلغین، جهت تبیین مهدویت بین قشر کودک و نوجوان در ایام ارزشمند نیمه شعبان راهکارهایی ارائه کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha