دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حال و هوای مسلمانان پایتخت مکزیک در ماه مبارک رمضان

حوزه/ مسلمانان مکزیکوسیتی با توجه به امکانات کمی که به عنوان یک گروه اقلیت در این کشور در اختیار دارند، سعی می‌کنند که در میان خود فرهنگ همبستگی، همیاری و همکاری را تقویت کنند.

به‌گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه، سایت mundoislam در گزارشی درباره حال و هوای مسلمانان مکزیک در ماه مبارک رمضان نوشت: برخلاف ساکنان کشورهای اسلامی که در ماه رمضان حال و هوای متفاوتی را تجربه می‌کنند و زندگی روزمره خود را با ویژگی‌های این ماه مبارک وفق می‌دهند، روزهای این ماه برای مسلمانان مستقر در کشورهای غیراسلامی مانند مکزیک، با سایر ماه‌های سال تفاوت چندانی ندارد.

بنابراین بسیاری از مسلمانان مستقر در شهر مکزیکوسیتی، به سختی فضای معنوی ماه مبارک رمضان را احساس می‌کنند. آنها در خانواده‌های خود به دنبال ایجاد فضایی هستند که لحظات خاطره‌انگیز حضور در کشورهای اصلی خود و غذاهای مخصوص این ایام را، برای ایشان تداعی کند.

مسلمانان مکزیکوسیتی با توجه به امکانات کمی که به عنوان یک گروه اقلیت در این کشور در اختیار دارند، سعی می‌کنند که در میان خود فرهنگ همبستگی، همیاری و همکاری را تقویت کنند. آنها مراسم افطاری را که معمولاً با حمایت سفارتخانه‌های کشورهای اسلامی آماده می‌شود، در حیاط مسجد قبل از اقامه نماز عشاء برگزار می‌کنند.

متولیان مسجد نیز به نوبه خود، از هیچ تلاشی برای برگزاری هرچه بهتر مراسم افطاری که هر روز با حضور حدود شصت مسلمان برگزار می‌شود، دریغ نمی‌کنند. این لحظات برای مسلمانان مکزیک یادآور فضای گرم و صمیمی خانوادگی در جمع هموطنان است.

مسلمانانی که در کلانشهر مکزیکوسیتی زندگی می‌کند، غالباً دارای اصالتی پاکستانی هستند. علاوه بر پاکستانی‌ها، مکزیکی‌ها، مراکشی‌ها، سوری‌ها، مصری‌ها نیز در جمع مسلمانان این شهر زندگی می‌کنند.

بر اساس آمار ارائه شده توسط مؤسسه ملی آمار مکزیک، تعداد مسلمانان مکزیک به حدود ۳۷۶۰ نفر می‌رسد که ۱۱۷۸ نفر از آنها در پایتخت و ۴۱۷ نفر در ایالت مکزیک و ۲۴۸ نیز در ایالت خالیسکو سکونت دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha