دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
غفاری

حوزه/ دبیر هفدهمین جشنواره فیلم مقاومت گفت: ایده برگزاری جشنواره مقاومت در خلیج فارس بر این مبنا گرفت که این رویداد به شکلی متفاوت برگزار شود. ما می‌خواستیم معنای مقاومت حتی در شکل اجرای جشنواره نیز دیده شود.

جلال غفاری قدیر، دبیر هفدهمین جشنواره فیلم مقاومت در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، گفت: ایده برگزاری جشنواره مقاومت در خلیج فارس بر این مبنا که گرفت که این رویداد به شکلی متفاوت برگزار شود. ما می‌خواستیم معنای مقاومت حتی در شکل اجرا جشنواره نیز دیده شود. درضمن ما می‌خواستیم با شکل رایج کاخ گونه جشنواره ها یا اینکه پهن کردن فرش های قرمز فاصله بگیریم. اگر به برخی جشنواره‌های خارجی توجه کنید متوجه خواهید شد که در آن رویدادها نیز، شکل برگزاری با معنا همخوانی دارد. بنابراین خلیج فارس به عنوان الگوی برای مقاومت مکانی مناسب برای جشنواره مقاومت در نظر گرفته شود.


وی افزود: خلیج فارس قدمتی هم اندازه خود ایران دارد. این مکان از ۵۰۰ سال گذشته از زمان استعمار پرتغالی‌ها، محلی برای مقاومت ملت ایران بوده است. در هشت سال دفاع مقدس ما شاهد بودیم که خلیج فارس محلی برای دفاع از مرزهای آبی این سرزمین بوده است. این اتفاق در زمان حال نیز رخ می‌دهد و ایران اسلامی در خلیج فارس نامی مقتدر است که هیچ نیروی خارجی نمی تواند بدون اجازه ایران کاری در خلیج فارس انجام دهد.

غفاری قدیر ادامه داد: نکته دیگر به پیشرفتهایی برمی گردد که ما در حوزه نفت داشتیم. بر همین مبنا چون عسلویه به عنوان یکی از کانون های پیشرفت در حوزه صنعت نفت شناخته می شود مسئولان برگزاری این رویداد تلاش کردند جشنواره مقاومت در این مکان برگزار شود. خوشبختانه با همکاری مسئولان این امر محقق شد. در ضمن خلیج فارس همیشه یادآور سلحشورانی است که نامشان با تاریخ این سرزمین گره خورده است. این رویداد تلاش کرد نام آن عزیزان را سر زبان‌ها بیندازد. یکی دیگر از کارکردهای برگزاری جشنواره در خلیج فارس بحث بین‌المللی آن است زیرا فیلمسازان خارجی با حضور در این جشنواره متوجه اقتدار جمهوری اسلامی در این منطقه می‌شوند.

وی در پایان اعلام کرد: حضور سینماگران در عسلویه باعث می‌شود فیلمسازان با پیشرفت هایی که در عرصه پتروشیمی داشته‌ایم آشنا شوند و همین عامل مطمئناً در آینده سبب ساخت تولیداتی از جانب این فیلمسازان خواهد شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha