دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مطیعی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین مطیعی گفت: در باب کادرسازی باید بپذیریم در تربیت نیروی انقلابی متعهدِ متخصص ضعف داریم. البته در برخی موارد هم نسبت به شناسایی این افراد تلاش نکرده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان، در دیدار با اعضای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و شورای وحدت اصولگرایان استان، به میزبانی دفتر خود، با اشاره به فرازهایی از مناجات شعبانیه گفت: اصلاح امور جامعه را باید از اصلاح خودمان شروع کنیم.

وی افزود: در مناجات زیبای شعبانیه می‌خوانیم «إِلَهِی قَدْ جُرْتُ عَلَی نَفْسِی فِی النَّظَرِ لَهَا فَلَهَا الْوَیْلُ إِنْ لَمْ تَغْفِرْ لَهَا» خداوندا! با مهلتی که به نفس خود داده‌ام، بر خویشتن ستم کرده‌ام، پس اگر مرا نیامرزی، وای بر من!

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی تصریح کرد: وقتی امیرالمومنین علی (ع) از این تعابیر در مورد خود استفاده می‌کند، تکلیف ما روشن است! بویژه آنهایی که مسئولیتی دارند و در تشکیلاتی فعالیت می‌کنند باید به این تعابیر توجه بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه خداوند در انسان از روح ملکوتی [خود] دمیده است تا زمینه رشد و پرواز انسان را فراهم کند، گفت: اگر نبی اکرم (ص) سلمان فارسی را از اهل بیت می‌نامد، به این دلیل است که سلمان، خودِ انسانی و ملکوتی اش را رشد و تعالی داد. اگر برخی اقدامات و عقاید، سبب زمین‌گیر شدنمان شوند و ما را از پرواز بسوی خدا بازدارند، به خود ستم کرده‌ایم.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان افزود: متأسفانه گاهی اگر یک آلودگی اخلاقی و معصیت گفته می‌شود به جای آنکه به نفس خود نگاه کنیم، سراغ دیگران می‌رویم! گویا خودمان هیچ ایراد و اِشکالی نداریم! اینکه منیّت انسان اجازه ندهد ایرادات خودش را ببیند «ام‌ّالفساد» است!

وی تصریح کرد: آنچه در احزاب و گروه‌های سیاسی و اجتماعی به آن نیاز داریم آن است که خودمان را کنار بگذاریم که این موضوع اولین رکن وحدت است. اینکه بخواهیم کار خودمان را بکنیم و به دیگران توجه نکنیم به وحدت منجر نمی‌شود! در چنین اموری باید از منیّت عبور کرد که شامل گذشتن از منافع شخصی و گروهی به نفع مردم، نظام و رهبری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی خاطرنشان کرد: در کارهای تشکیلاتی برخی افراد بعد از مدتی می‌گویند فلان کس با ما همراه نیست اما وقتی بررسی می‌کنید می‌بینید منظورش این است که هرچه من می‌گویم باید بشود و آنچه دیگری می‌گوید نشود! این چه اتحاد و وحدتی است؟

وی گفت: عمده اشکالاتی که در تفاهم، وحدت و همراهی ایجاد می‌شود به دلیل آن است که نمی‌توانیم منیّت را کنار بگذاریم! طبیعتا هرکس ویژگی شخصی خودش را دارد اما وقتی قرار است با یکدیگر کار کنیم باید آن ویژگی‌ها را نادیده بگیریم.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان سمنان خاطرنشان کرد: هرچند کارهای خوبی در این دو گروه سیاسی [وحدت و ائتلاف] انجام شده اما فقط این دو گروه را نداریم، افراد دیگری نیز در حوزه‌های مختلف بویژه مسائل سیاسی وجود دارند که توانمندی و اندیشه مطلوبی دارند اما کسی تاکنون سراغ آنها نرفته است.

وی گفت: ما در حوزه تبعیت از ولی فقیه، فقط سرباز هستیم. این نباشد که هرجا به نفع ما بود از ولی فقیه تبعیت کنیم و هرجا نبود تبعیت نکنیم! وقتی می‌گوییم سرباز ولی فقیه هستیم یعنی هر سخن، نظر و تمایلی که رهبر معظم انقلاب اسلامی دارند باید به همان سمت حرکت کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی تصریح کرد: محور وحدت باید تبعیت از ولایت فقیه باشد. اینکه در مساله‌ای برخی در عمل یا گفتار خود، نظر دیگری [غیر از نظر ولی فقیه] داشته باشند تبعیت از ولی فقیه نیست. به عنوان نمونه برخی افراد در مقاطع حساس مانند اغتشاشات اخیر سکوت کردند یا دیر به میدان آمدند.

وی افزود: اندیشه‌ها و دیدگاه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها توسط ایشان تبیین شده است لذا نظرات ولی فقیه در هیچ موضوعی پنهان و یا مبهم نیست. بنابراین نمی‌توان گفت ما از نظر رهبر معظم انقلاب اطلاع نداشتیم، که البته اگر چنین هم باشد باید پیگیری کنیم و مطلع شویم.

امام جمعه سمنان گفت: شما حضور پرشور مردم عزیز در راهپیمایی ۲۲ بهمن را دیدید که آنقدر باشکوه برگزار شد که همگان به عظمت آن اذعان کردند. اگر ما در صحنه باشیم مردم نیز خواهند بود. این انقلاب متعلق به مردم است و خود مردم هم از آن محافظت می‌کنند.

وی افزود: در باب کادرسازی باید بپذیریم در تربیت نیروی انقلابی متعهدِ متخصص ضعف داریم. البته در برخی موارد هم نسبت به شناسایی این افراد تلاش نکرده‌ایم. کادرسازی نیازمند تجربه، علم و مهارت است. متاسفانه گاهی شاهد تخریب نیروها و چهره‌های توانمند انقلابی هستیم که امیدواریم از این پس شاهد این مسائل نباشیم. نیروهای توانمند در بخش‌های مختلف باید حفظ شوند.

بر پایه این گزارش، در ابتدای این دیدار نیز آقای علیرضا عموزاده، رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان سمنان و نیز حجت الاسلام حسینعلی قدرتی، رئیس شورای وحدت اصولگرایان استان سمنان در بیاناتی به طرح دیدگاه‌ها و دغدغه‌های خود پرداختند که موارد ذیل محور نظرات آنها بود:

- توجه بیشتر به مسائل فرهنگی و اجتماعی در دستگاه‌های دولتی و نهادهای حاکمیتی

- تسریع در پیگیری مطالبات جریان انقلاب اسلامی در استان سمنان

- ضرورت تبعیت محض مدیران و مسئولان استان از فرامین رهبر معظم انقلاب

- لزوم امیدآفرینی در بخش‌های مختلف بویژه اقتصاد و فرهنگ

- انعکاس منصفانه نارسایی‌ها با هدف اصلاح امور

- تلاش همه‌جانبه مسئولان برای حل مشکلات اقتصادی بویژه اشتغال، ازدواج و مسکن

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha