سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
خالد البطش عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین

حوزه/ خالد البطش، به اظهارات جوزف بورل، هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا، پاسخ داد و آن را محکوم کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، خالد البطش، رئیس اداره روابط ملی در جنبش جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به اظهارات جوزف بورل، هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا که واکنش مقاومت به تجاوزات رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی را محکوم کرده بود، پاسخ داد و آن را محکوم کرد و گفت: آنچه مقاومت انجام داد پاسخی به تجاوزات و ضرب و شتم شدید زنان و معتکفان در مسجد الاقصی و نقض حریم ماه مبارک توسط نیروهای اشغالگر و شهرک نشینان بود.

وی با تاکید بر اینکه این حملات تحقیرآمیز و ممانعت نمازگزاران از اقامه نماز، جرقه ای بود که مقاومت غزه و لبنان را به انجام وظیفه خود برای بازدارندگی از اشغالگری سوق داد، به جوزف بورل یاد آور شد که مسجد الاقصی قبله همه مسلمانان است.

عضو جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد: سکوت اتحادیه اروپا و نظام بین‌الملل و دوگانگی استانداردها در قبال این اقدامات جنایتکارانه و عدم اقدام جدی برای توقف خودکامگی اسرائیل و حملات به مسجدالاقصی عامل اصلی تشدید خشونت‌ها بوده است.

البطش خاطرنشان کرد: تکرار حملات رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی به ویژه کسانی که در اعتکاف هستند، جلوگیری از اقامه نماز و تلاش برای ایجاد تقسیم بندی زمانی، برای بروز مجدد درگیری کافی است.

وی گفت: از اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده سیاست خارجی آن خواسته می شود تا در سیاست خود در قبال آرمان فلسطین و جانبداری از رژیم صهیونیستی با توجه به جنایات این رژیم علیه مردم ما تجدید نظر کنند و مهم ترین منافع خود را در قبال فلسطین در نظر بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha