دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
1

حوزه/ اولین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان جعفرآباد با تأکید بر ساخت کتابخانه عمومی و توسعه زیرساخت های فرهنگی در این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، اولین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان جعفرآباد در سال ۱۴۰۲در سالن جلسات فرمانداری شهرستان جعفرآباد برگزار شد.

ترویج کتاب و کتابخوانی نیازمند توسعه زیرساخت ها و ایجاد کتابخانه عمومی است

ذبیح اله عبداللهی، فرماندار شهرستان جعفرآباد در ابتدای این جلسه گفت: در شهرستان جعفرآباد با فقر فضای فرهنگی به خصوص در حوزه کتاب و کتابخوانی مواجه هستیم و نیاز به ایجاد سه کتابخانه عمومی دیگر برای پر کردن این خلا فرهنگی داریم که امیدواریم در سفر پیش روی رئیس جمهور محترم به این شهرستان، اعتبارات لازم در این زمینه را تامین کنیم.

ترویج کتاب و کتابخوانی، زمینه ساز کاهش آسیب های اجتماعی

محمد خامه یار، دبیر انجمن و نماینده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: برای کاهش آسیب های اجتماعی، باید به ترویج کتاب و کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان اهمیت دهیم که این امر، نیاز به توسعه زیرساخت ها دارد.

وی در ادامه افزود: شهرستان جعفرآباد، در حال حاضر تنها یک کتابخانه عمومی دارد که طی بازدیدی که از کتابخانه عمومی آیت الله خامنه ای این شهرستان داشتم، عملکرد بسیار خوبی به همت کتابداران این کتابخانه اتفاق افتاده است و لازم است که به همت مسئولین اجرایی شهرستان، کتابخانه های بیشتری در این شهرستان احداث شود.

اهمیت هم افزایی و همراهی دستگاه های اجرایی و فرهنگی در توسعه کتاب و کتابخوانی

مهدی توکلیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم نیز در این نشست با تأکید بر اهمیت هم افزایی، همدلی و تعامل ارگان های مختلف در جهت توسعه و ترویج کتاب و کتابخوانی ابراز داشت: رویکرد نهاد کتابخانه های عمومی در سال های اخیر، فعالیت کتابخانه ها به عنوان باشگاه های فرهنگی، اجتماعی و آموزشی بوده است و تلاش کرده ایم که کتابخانه ها به عنوان مکانی امن برای توسعه فردی و اجتماعی مردم در تمام سنین و مقاطع باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: قم از نظر فرهنگی ظرفیت بالایی دارد و می تواند همچون شهادت و سرافرازی، در فرهنگ نیز سرآمد باشد که این هدف تنها با هم افزایی و همراهی همه دستگاه های فرهنگی و اجرایی امکان پذیر خواهد بود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم در پایان ضمن تبریک هفته معلم خاطرنشان کرد: همانطور که معلمان می توانند با راهنمایی و جهت دهی خود، مسیر زندگی یک کودک را تغییر دهند، کتابداران نیز با ارائه سیر مطالعاتی و ایجاد هویت فردی می توانند نقش آفرینی مهمی در توسعه فردی دانش آموزان داشته باشند.

در پایان این جلسه نیز، فاطمه شجاع، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان جعفرآباد ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های کتابخانه عمومی آیت الله خامنه ای گفت: در حال حاضر، کتابخانه عمومی آیت الله خامنه ای، تنها کتابخانه عمومی شهرستان جعفرآباد است که با ۹۷۶ عضو و ۱۷ هزار نسخه کتاب در حال ارائه خدمت به مردم این شهرستان از روستا ها تا بخش های مختلف است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha