دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
جشنواره فیلم ایثار

حوزه / یک کارشناس و منتقد سینما گفت: باید برگزیدگان جشنواره هایی نظیر فیلم ایثار را به حال خود رها نکنیم بلکه باید با حمایت مستمر از آنها نسل سینماگر انقلابی تربیت کنیم.

رضا منتظری، کارشناس سینما در حاشیه برگزاری اولین جشنواره بین‌المللی فیلم و فیلمنامه ایثار در گفت و گو با خبرگزاری حوزه گفت: من با جشنواره هایی که موازی کاری کنند موافق نیستم. فستیوال هایی نظیر مقاومت هم اگر چنین مشکلی داشته باشند مورد انتقاد من هستند.

وی افزود: جشنواره‌ای تحت عنوان فیلم فجر داریم باید بتوانیم ظرفیت این رویداد داد تا به آن اندازه بالا ببریم که بتواند تمامی گونه ها را در بر گرفته و اهداف استراتژیک را پوشش دهد. نکته دوم این است که به هر حال برگزاری جشنواره‌های موضوعی لازم است چون محلی باید وجود داشته باشد که به این دست موضوعات پرداخته شود.

این منتقد سینما گفت؛ فیلم های دینی و انقلابی باید در جشنواره های خارجی نیز به نمایش در آید نه اینکه فقط در فستیوال های خارجی فیلم های سیاه نما روی پرده رود. دلیلم برای تأکید روی اکران خارجی این است که باید بتوانیم صدایمان را به گوش دنیا برسانیم.

منتظری با بیان اینکه جشنواره هایی نظیر ایثار نباید مخاطبانش طیفی خاص باشند، گفت: به فستیوال هایی نظیر ایثار و هر رویداد دینی و انقلابی توصیه می‌کنم مخاطبش را تنها به یک قشر خاص خلاصه نکنند بلکه باید شرایطی فراهم آورد تا همه اقشار مردم بیننده چنین جشنواره‌هایی باشند.

وی در انتها تأکید کرد: توصیه دیگر من این است که برگزیدگان جشنواره را رها نکنیم ولی که به آنها آموزش دهیم تا در ادامه فیلمسازان متعهد تربیت شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha