دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تبریز

حوزه/ رئیس جمهور در بازدید از گروه صنعتی تراکتور،  در راستای حمایت از تولید و اشتغال دستور تخصیص ۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات جهت خرید تراکتور به کشاورزان را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، امروز در بازدید از گروه صنعتی تراکتور، در راستای حمایت از تولید و اشتغال دستور تخصیص ۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات جهت خرید تراکتور به کشاورزان را صادر کرد.

همچنین در ادامه این بازدید، خط تولید و مونتاژ خودروهای تجاری جدید با ظرفیت چهار هزار دستگاه در گروه صنعتی تراکتورسازی تبریز افتتاح شد.

گفتنی است این خط در مساحت ۱۰ هزار متر مربعی و با سرمایه گذاری دو هزار و ۸۰۰ هزار میلیارد ریالی و برای تولید چهار هزار دستگاه انواع کامیونت، کشنده و ون ایجاد شده و در کمتر از شش ماه تجهیز و راه اندازی شده و با ایجاد این خط برای ۲۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و بیش از ۳۰۰ نفر به‌صورت غیر مستقیم زمینه اشتغال فراهم شده است.

افزایش تنوع محصولات کامیونت از شش تُن به بالا که نیاز آن در کشور کاملاً محسوس می‌باشد از مهمترین اهداف ایجاد این خط است و افزایش کیفیت تولیدات در این حوزه، افزایش تولید روزانه به ۲۰ دستگاه، تلاش برای تنوع بخشی به تولیدات تراکتورسازی و خروج از تک محصولی در این واحد صنعتی و مهم‌تر از همه ایجاد اشتغال از دیگر اهداف راه اندازی این خط تولید می‌باشد.

همچنین از تراکتور شالیزار طراحی و تولید شده توسط واحد تحقیق و توسعه این مجموعه نیز رونمایی شد، تراکتور شالیزار تنها تراکتوری بود که جای خالی آن در سبد تولیدات تراکتورسازی و کشور احساس می‌شد که با همت محققان تراکتورسازی ایران طراحی شده و بزودی با تولید انبوه در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد، با داخلی سازی تولید تراکتور شالیزار نه تنها سالانه از خروج ۱۵ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری خواهد شد که حتی از محل صادرات این نوع تراکتور پیش بینی می‌شود سالانه ۵ میلیون دلار نیز ارز عاید کشور شود.

شرکت خودروسازان دیزلی آذربایجان یکی از ۱۲ شرکت اقماری تراکتورسازی ایران می‌باشد که هشت شرکت در تبریز، دو شرکت در خارج از آذربایجان شرقی و دو شرکت در بیرون از مرزهای ایران اسلامی، بزرگترین تولید کننده ماشین آلات کشاورزی و تراکتور از ۳۵ تا ۱۵۰ اسب بخار در کشور می‌باشد و در حال حاضر ۹۹ درصد نیاز کشاورزان کشور به تراکتور را تأمین و بالغ بر ۴۱ میلیون دلار ارز آوری طی سال گذشته از محل صادرات انواع تراکتور، موتور، قطعات ریخته برای کشور داشته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • چرا...؟! /1 IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    7 0
    دولت‌ها یک‌بار برای همیشه به مردم پاسخ دهند که: چرا باید عوارض، مالیات، گمرکی و بخصوص محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های اعمال شده برای واردات خودرو یا لوازم خانگی و کالاهای رفاهی مانند آن به گونه‌ای باشد که قیمت این کالاها در کشورمان چندین برابر کشورهای همسایه تمام شود و مردم و بخصوص جوانان حسرت آن‌ها را خورده و دستشان به آن‌ها نرسد؟ چرا باید با هزار ترفند از جمله ایجاد کمبود مصنوعی و تأمین قطره‌چکانی بازار و مخفی شدن پشت شعار تولید ملی و اشتغال، در بازارهایی مثل خودرو و لوازم خانگی افزایش قیمت‌های شدید و عجیب و غریب ایجاد شده و بعد مردم با هزار ترفند حساب وکالتی و قرعه‌کشی و تعیین نوبت و سرگردانی در سامانه این و آن، وادار به خرید خودروهای درجه ۲ و ۳ چینی یا خودروهای خجالت‌آور داخلی به قیمت خودروهای روز دنیا شوند و پول به جیب گروه‌های خاص بریزند؟ چرا مردم باید از خرید لوازم خانگی به‌روز و با کیفیت دنیا و سایر کالاهای مشابه با قیمت مناسب محروم باشند و مدام ” نه” بشنوند و از آن‌سو برخی تولیدکننده نماها و نورچشمی‌ها با صرف ارزهای دولتی بدنه را بسازند و موتور و قطعات اصلی درجه ۲ و۳ را از چین وارد کرده و با تغییر نام و چند برابر قیمت دنیا به عنوان تولید ملی به مردم قالب کنند و مدام هم از قیمت‌گذاری دستوری گلایه داشته و منت بگذارند که داریم به تولید ملی خدمت می‌کنیم؟ ... ادامه دارد
  • چرا...؟! /2 IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    7 0
    ... چرا مردم مدام باید “نه بشنوند و محدودیت و ممنوعیت و محرومیت و گران‌سازی عمدی را در این‌همه سال‌های طولانی تحمل کنند؟ مگر مردم ما از کشورهای همسایه چه کم دارند که با این‌همه امکانات خدادادی نفت و گاز و معدن و کشاورزی و تاریخ و فرهنگ و سرزمین چهارفصل و نیروی انسانی تحصیل‌کرده باید حسرت امکانات و رفاه و آسایش موجود در آن‌ها را بخورند؟ چرا ایرانی نباید ارزان و باکیفیت زندگی کند و اعلی بخورد و بپوشد و سوار شود و تفریح و شادی کند و لذت ببرد؟ چرا این‌ها مخصوص عده‌ای خاص است و برای آن‌ها همیشه همه‌چیز هست و برای مردم عادی همواره شرایط حساس کنونی است و باید تا آینده‌ای نامشخص فقط تحمل کنند؟ مردم حق دارند از وضعیت درآمد و رفاه حداقلی خود و خانواده‌شان ناراضی و گلایه‌مند باشند و ریشه این نارضایتی را هم باید در نوع نگاه دولت و حاکمیت به حقوق اساسی مردم، بخصوص حقوق اقتصادی‌شان و نگرش پول درآوردن از همه چیز و از آن‌سو ” نه گفتن” به بیشتر خواسته‌های مشروعی که سطح رفاه و استاندارد زندگی را ارتقا می‌دهد، جستجو کرد. کاهش تورم و بهبود شرایط اقتصادی مردم در اقتصاد انحصارزده، غیرشفاف، رانتی و دستوری-دولتی ایران فقط و فقط از دولت و حاکمیت و تغییر نگاه به حقوق اساسی مردم می گذرد. تا دولت فلسفه و نگاه کلانش را تغییر نداده؛ دست بده‌اش را بلند و دست بستانش را کوتاه نکند و با ایجاد تحول در ساختار بودجه و دیگر منابع درآمدی، اولویت مصرف آن را به سوی مردم تغییر جهت ندهد، هرقدر هم که منابع درآمدی افزایش یابد، کم است و کمتر چیزی نصیب مردم می‌شود و سهم آنان کماکان “پرداخت” و ”محدودیت” و”گران‌سازی” خواهد بود.
    • فاطمی IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
      5 0
      دولت‌ها اگر واقعاً خود را مسئول و پاسخ‌گوی خدا و بندگان خدا می‌دانستند که وضع مملکت این نبود!