یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
تبریز

حوزه/ امام جمعه قیدار استان زنجان گفت: امروز می‌توان به جرأت گفت که منطقه آمریکای لاتین از حیاط خلوتیِ آمریکا و صهیونیست‌ها به عرصه قدرت‌نمایی ایران تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت‌الاسلام سیدعلی موسوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قیدار با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به کشورهای منطقه آمریکای لاتین، گفت: این سفر علاوه بر عرصه اقتصادی از لحاظ سیاسی اهمیت ویژه دارد، چرا که دیدگاه ضدآمریکایی نقطه پیوند تهران و کشورهای آمریکای لاتین است.

وی با اشاره به اینکه آمریکای لاتین حیاط خلوت آمریکا و صهیونیست‌ها بود، ادامه داد: غربی‌ها خیلی تلاش کردند تا با همه ابزارها از جمله ایجاد جنگ داخلی، کودتا، روی کار آوردن عناصر وابسته به خود و … منابع عظیم این منطقه را غارت کنند و امروز می‌توان به جرأت گفت که منطقه آمریکای لاتین از حیاط خلوتیِ آمریکا و صهیونیست‌ها به عرصه قدرت‌نمایی ایران تبدیل شده است.

خطیب نماز جمعه قیدار به بازدید رهبر معظم انقلاب اسلامی از نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای اشاره کرده و افزود: رهبر حکیم انقلاب اسلامی در این بازدید، صنعت هسته‌ای را کلید پیشرفت ایران برشمردند و راز اینکه صنعت هسته‌ای کلید پیشرفت ایران است را دو نکته عمده ذکر کردند.

وی با یادآوری اینکه اولین نکته مربوط به تنوع و فراوانی کاربردها و گستره کارآیی صنعت هسته‌ای در تسهیل و آسان‌سازی زندگی انسانی است، خاطرنشان کرد: استفاده از صنعت هسته‌ای زمینه بهره‌مندی بهتر، بیشتر و ارزان‌تر و نیز به صرفه را برای دولت‌ها و ملت‌ها فراهم می‌آورد.

حجت‌الاسلام موسوی با یادآوری دومین نکته در خصوص اهمیت صنعت هسته‌ای، یادآور شد: دومین علتی که برای کلیدی بودن صنعت هسته‌ای خصوصاً در ایران اسلامی می‌توان برشمرد، عبارت است از نقش صنعت هسته‌ای و دست‌یابی ایران به دانش هسته‌ای به عنوان یک دانش صف‌شکن و بن‌بست‌شکن است که نادرستی و ابطال نظریه و گزاره غلط «ما نمی‌توانیم» را بیش از پیش نمایان کرد.

وی با تاکید بر اینکه بومی‌سازی صنعت هسته ای علی‌رغم همه سنگ‌اندازی‌های دشمنان، عنوان کرد: این همان نکته مهمی است که در بیانات مقام معظم رهبری نیز این گونه آمده است که «بومی شدن صنعت بسیار مهم هسته‌ای نشان‌دهنده ناکامی غرب و تحقیر غرب‌گرایانی است که در صدد تحقیر ملت و تضعیف روحیه کار و امید در کشور بودند».

امام جمعه قیدار در ادامه به سالروز تشکیل جهادسازندگی و روز جهادکشاورزی اشاره کرد و افزود: اهمیت جهادکشاورزی از آن جهت است که از ارکان اصلی در تامین امنیت غذایی و غذای پاک مردم بوده و بهترین و اساسی‌ترین نقش را در تحقق اقتصاد مقاومتی می‌تواند ایفا کند، به همین خاطر مسئولان باید به بخش کشاورزی نگاه ویژه داشته باشند.

حجت الاسلام موسوی کاهش قیمت محصول در زمان برداشت، نبود خرید تضمینی در بسیاری از محصولات و مواجه بودن با مشکلات در محصولاتی که خرید تضمینی دارد، افزایش نرخ حمل و نقل، دلال‌بازی، نبود صنایع تبدیلی، نداشتن امکانات نگه‌داری و در نتیجه ضایع شدن محصول تا زمان فروش را از جمله دغدغه‌های کشاورزان برشمرد و اضافه کرد: باید کشاورزان در امر تولید، بازاریابی و صنایع تبدیلی و نیز تنظیم بازار محصولات کشاورزی مورد حمایت و تقویت قرار گیرند.

خطیب نماز جمعه قیدار در ادامه از ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) به عنوان یک الگوی جهانی و ابدی یاد کرد و گفت: هر چه از این الگوها و اسوه‌های ابدی فاصله بگیریم با پدیده‌های لاینحل اجتماعی مواجه خواهیم شد. آمار روزانه طلاق در کشور بهترین دلیل بر خطای معیارهای انتخابی در ازدواج و زندگی مشترک است. متاسفانه موانع فرهنگی ازدواج امروز بیشتر از موانع اقتصادی است و خطراتی که از این ناحیه متوجه بقای نهاد خانواده است، کمتر از عوامل اقتصادی نیست.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha