دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1094721
۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶
تبریز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: مردم زنجان از گذشته در پرداخت زکات و مشارکت در کارهای خیر و کمک به همنوعان پیشقدم بوده‌اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت الاسلام و المسلمین علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان زنجان امروز در دیدار با مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان، گفت: مردم زنجان از گذشته در پرداخت زکات و مشارکت در کارهای خیر و کمک به همنوعان پیشقدم بوده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان ادامه داد: این موضوع در برنامه‌ها و فعالیت‌های نهادهای حمایتی و رسیدگی به امور فقرا و نیازمندان مشهود و اثرگذار است.

وی ضمن تقدیر از مبلغان و مروجان زکات، گفت: باید از این ظرفیت‌ها به ویژه در روستاها استفاده شود چرا که اینگونه اقدامات فرهنگی تاثیر بسزایی در فرهنگ‌سازی زکات و تشویق مردم دارد.

روح‌اله صالحی مدیرکل کمیته امداد استان زنجان نیز در این دیدار، گفت: مشارکت‌ مردم در بخش‌های مختلف به ویژه زکات افزایش چشمگیری داشته و زنجان جزو استان‌های برتر کشور در بحث جمع‌آوری و ساماندهی زکات است.

صالحی با اشاره به همراهی خوب ائمه جمعه به ویژه نماینده ولی فقیه در استان زنجان در بحث زکات و تشویق مردم به پرداخت زکات در خطبه‌های نماز جمعه، افزود: حاصل این همراهی‌ها و فعالیت دبیرخانه شورای زکات جمع‌آوری بیش از ۵۹ میلیارد تومان زکات در استان بود.

وی با بیان اینکه در راستای تبلیغ و ترویج هرچه بیشتر فرهنگ پرداخت زکات در جامعه، جشنواره تبلیغی و ترویجی زکات در همه شهرستان‌های استان برگزار خواهد شد، اضافه کرد: نخستین جشنواره چهارشنبه همین هفته به میزبانی ایجرود برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha