سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
شریفی

حوزه/ خانم شریفی با بیان اینکه رسالت بانوان طلبه در این برهه از زمان بسیار سنگین است، بر لزوم حضور فعالانه و دغدغه‌مندانه بانوان در جنگ ترکیبی و شناختی و هم افزایی و کار شبکه ای در جهت ایجاد تمدن نوین اسلامی تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، خانم معصومه شریفی در دوره حضوری «مهارت روایتگری» که ویژه طلاب، اساتید و کارمندان خانواده شاهد و ایثارگر جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها در مرکز فرهنگی، موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان قم برگزار شد، ضمن تبریک ولادت باسعادت دهمین اختر آسمان ولایت امام هادی علیه‌السلام، عنوان کرد: قوام دین مبین اسلام به جهاد و شهادت است و اگر دین اسلام به دست ما رسیده و اگر انقلاب اسلامی به این مرحله رسده، مدیون و مرهون خون شهدا است.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعةالزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه قدر شهدا و خانواده معظم شهدا را بدانیم، یادآور شد: ما خانواده‌های منتسب به شهدا در این مسیر بسیار مسئولیم.

تأثیر پیام رسانی و روایتگری حضرت زینب سلام‌الله‌علیها در بقای قیام عاشورا

شریفی خاطرنشان کرد: هر انقلابی برای بقای خود و برای رسیدن به اهداف و تثبیت خود به دو مسئله از جمله جهاد و شهادت و دوم پیام رسانی نیازمند است، در مکتب عاشورا اگر تا به امروز یاد و نام عاشورا اینگونه زنده مانده و فرهنگ عاشورا و مکتب امام حسین علیه‌السلام و مکتب مقاومت و شهادت هنوز زنده است، به خاطر همین دو مسئله است.

وی ادامه داد: گام اول جهاد و شهادت توسط امام حسین علیه‌السلام و یاران باوفای حضرت انجام شد و گام دوم که ایجاد بیداری اسلامی و پیام رسانی و روایتگری بود، توسط حضرت زینب و اهل بیت علیهم‌السلام رقم خورد.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعةالزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد: اگر جهاد تبیین حضرت زینب سلام‌الله‌علیها نبود، یزیدیان در جنگ روایت‌ها پیروز می‌شدند و روایت عاشورا به درستی به ما منتقل نمی شد، همان طور که معاویه در زمان امامت امام علی علیه‌السلام در جنگ روایت‌ها پیروز شد و برخی وقتی خبر شهادت حضرت امیرالمؤمنین را شنیدند، گفتند مگر علی نماز می‌خواند.

لزوم حضور فعالانه و دغدغه‌مندانه بانوان در جنگ ترکیبی و شناختی

شریفی بیان داشت: اگر رهبر معظم انقلاب مدظله العالی بر بحث روایتگری و جهاد تبیین تأکید می‌کنند، به خاطر همین قضیه است؛ انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، حضرت امام رسالت خود را به درستی انجام دادند و رهبر معظم انقلاب به عنوان ولیّ امر مسلمین جهان با تمام قوا در میدان است، اما دشمن هم همچنان با تمام قوا وارد شده و با آنچه در توان داشته به کف میدان آمده است.

وی با اشاره به جنگ ترکیبی و شناختی دشمن علیه اسلام و انقلاب اسلامی، عنوان کرد: در دوران دفاع مقدس، جنگ سخت برای ما راحت تر بود، زیرا دشمن معلوم و سنگرش مشخص بود، اما جنگ ترکیبی و شناختی بسیار دشوار است، اندیشه‌های جوانان ما به راحتی مورد هجمه قرار گرفته است.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعةالزهرا سلام‌الله‌علیها اضافه کرد: امروز قشر بانوان مورد هجمه هستند، امروز فتنه، فتنه زنانه است و حضور فعالانه و دغدغه‌مندانه بانوان را می‌طلبد، به ویژه خانواده معظم شهدا که هزینه کردند و از عزیزان خود گذشتند، باید راه شهیدان را ادامه دهند و اجازه ندهند که خون شهدا پایمال شود.

رسالت بانوان طلبه در این برهه از زمان بسیار سنگین است/ لزوم هم افزایی و کار شبکه ای در جهت ایجاد تمدن نوین اسلامی

شریفی با تصریح بر اینکه ما شرمنده شهدا هستیم، گفت:دشمنان هر روز با تمام قوا سنگرها و خاکریزهای ما را فتح می‌کنند و همه ارزش‌های دینی و فرهنگی ما را مورد هجمه قرار داده اند. بنابراین ما باید با صبر و آرامش وارد میدان شویم و با برنامه‌های فرهنگی و تربیتی، فرزندان خود را به سوی ارزش‌های اسلامی و دینی سوق دهیم.

وی با بیان اینکه رسالت بانوان طلبه در این برهه از زمان بسیار سنگین است، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب، دستیابی به تمدن نوین اسلامی و مقدمات حکومت جهانی حضرت حجت عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف را مورد توجه قرار دادند و امروز باید دل‌ها محکم و آماده عملیات باشد.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعةالزهرا سلام‌الله‌علیها به فعالیت‌های کانون خانواده شاهد و ایثارگر اشاره کرد و در ادامه به تبیین طرح دانش آموزی نیلوفرانه پرداخت و خانواده شاهد و ایثارگر را به حضور در این طرح تشوق کرد.

شریفی در پایان بیان داشت: امیدواریم با هم افزایی و کار شبکه ای، انقلابی دیگر از جنس انقلاب اسلامی صورت بگیرد منتهی نوع انقلاب ما انقلاب فرهنگی است که با عنایات امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف، امام راحل(ره)، شهدا و اخلاص شما اهداف شهدا را پیش خواهیم برد تا توفیق موفقیت در این مسیر حاصل شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha