دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه دیر

حوزه/ امام جمعه دیّر گفت: ما به عنوان روحانیون و مبلغین دین باید از فرصت بی نظیر ماه محرم و عاشورای حسینی استفاده کنیم و با هنرمندی آن چیزی که نیاز جامعه است را به مردم برسانیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی ظهر امروز در نشست با روحانیون و مبلغین شهرستان دیّر، اظهار داشت: عاشورای حسینی و نهضت مقدس سالار شهیدان همواره برای ملت ما الهام بخش بوده است.

امام جمعه دیّر با بیان اینکه انقلاب اسلامی با الهام از عاشورای حسینی به پیروزی رسید، افزود: در دفاع مقدس رزمندگان و سپاهیان و ارتشیان ما با الهام از عاشورای حسینی و نهضت مقدس سالار شهیدان مقابل دشمن ایستادگی کردند.

وی ادامه داد: اگر ملت و نظام اسلامی ما تا امروز توانسته در مقابل فشارهای مضاعف و تحریم ها و تبلیغات گمراه کننده دشمن و انواع جنگ های شناختی و تبلیغی دشمن ایستادگی کند، ریشه همه این ها عاشورای حسینی است که به ما درس ایستادگی و زیر بار ظالم نرفتن داده است.

حجت الاسلام حسینی با تاکید بر اینکه امروز هم می توانیم از ظرفیت محرم و مجالس حسینی برای حل مشکلات جامعه الهام بگیریم، عنوان کرد: امروز مسئله تبلیغ باید اولویت اول ما باشد و اگر برای مقابله با هجمه های مختلف دشمن در زمینه تبلیغ کوتاهی کنیم دچار استحاله فرهنگی می شویم.

وی با بیان اینکه استحاله فرهنگی وقتی شروع می شود که قبح گناه شکسته شود، افزود: دشمن به مرور زمان با استحاله فرهنگی به دنبال گرفتن هویت و فرهنگ ملت ما است.

امام جمعه دیّر، تقویت ایمان و امید در بین مردم را مهم دانست و گفت: اگر ایمان مردم از بین رفت در مقابل دشمن بی سلاح می شویم.

وی خاطرنشان کرد: ما به عنوان روحانیون و مبلغین دین باید از فرصت بی نظیر ماه محرم و عاشورای حسینی استفاده کنیم و با هنرمندی آن چیزی که نیاز جامعه است را به مردم برسانیم.

حجت الاسلام حسینی با گرامیداشت هفته امر به معروف و نهی از منکر، بیان داشت: اگر فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه انجام نشود، جای معروف و ارزش با منکر و ضدارزش عوض می شود.

امام جمعه دیر با بیان اینکه دشمن از طریق فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای به دنبال ترویج بی بندوباری و گناه و کمرنگ کردن ارزش ها در جامعه است، تاکید کرد: ما نباید در برابر هجمه های دشمن به عقاید خود تنها دفاع کنیم بلکه باید به مبانی فکری دشمن حمله کنیم.

وی با گرامیداشت پنجم مردادماه سالروز اقامه اولین نمازجمعه در جمهوری اسلامی، عنوان کرد: نمازجمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تا امروز در خنثی کردن تبلیغات دشمن، تقویت بنیه دینی مردم، دفاع از نظام و ارزش های اسلامی، فرهنگ سازی و مسائل مختلف نقش مهمی داشته است.

امام جمعه دیّر گفت: با توجه به‌ تقارن نماز ظهر روز عاشورا با نمازجمعه، روحانیون و مبلغین در سخنرانی های خود به اهمیت جایگاه نمازجمعه و نماز ظهر عاشورا اشاره کرده و مراسم خود را قبل از اذان تعطیل کنند تا مردم به نمازجمعه برسند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha