دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کاروان نمادین اسرای کربلا

حوزه/ مدیر هیأت دخیل العباس(ع) گفت: کاروان نمادین اسرا روز پنجشنبه هفته جاری ۱۲ مردادماه از ساعت ۱۶ از ابتدای خیابان تولید دارو واقع در خیابان امام به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) حرکت می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، احمد فتحی امروز در نشست خبری که به مناسبت برگزاری کاروان نمادین اسرای کربلا برگزار شد، با اشاره به اینکه آغاز فعالیت هیأت دخیل العباس(ع) به سال ۱۳۸۰ باز می‌گردد، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های ویژه این هیأت که هرساله انجام می‌شود و مردم نیز از آن استقبال پرشوری می‌کنند، راه‌اندازی کاروان نمادین اسرای کربلا است.

وی با بیان اینکه در این حرکت عظیم حدود دو هزار نفر هنرور و عوامل فعالیت دارند، مطرح کرد: این هنروران علاوه بر شهر قم از شهرهای مختلف کشور از جمله ساوه، اراک، اصفهان، نوش آباد، خمین شهر، قزوین و زنجان هستند.

مدیر هیأت دخیل العباس(ع) با اشاره به اینکه امسال برای نخستین بار پیش از حرکت کاروان شاهد تجلیل از ۴۰۰ نفر از خادمان هیأت در سال‌های گذشته خواهیم بود، عنوان کرد: کاروان نمادین اسرا نیز روز پنجشنبه هفته جاری ۱۲ مردادماه از ساعت ۱۶ از ابتدای خیابان تولید دارو واقع در خیابان امام به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) حرکت می‌کند.

وی با بیان اینکه در این کاروان از ۸۰ نفر شتر و ۵۰ راس اسب استفاده شده است، خاطرنشان کرد: در کاروان نمادین اسرای کربلا در قم از محل منطقه تولید دارو تا حرم مطهر، ۱۸ آیتم مجزا که در هر کدام ۱۰۰ هنرور ایفای نقش می‌کنند، صحنه‌هایی از ورود کاروان اسرا به شام را به مرحله نمایش می‌گذارند.

فتحی با اشاره به اینکه اکثر هنروران در نقش اشقیا و سپاه یزید هستند، تصریح کرد: گروه پرچم، طبال ارتشی، نقاره زنان، گروه موزیک، گروه طبل بوشهری، گروه وزرا، سربازان کاروان، گروه طبل و دمام، کاروان اسرا و کاروان نصرانی‌ها از جمله همراهان این کاروان بزرگ حضور دارند.

وی با بیان اینکه هنروران حاضر در کاروان نمادین اسرای کربلا از صبح روز پنجشنبه هفته جاری گریم می‌شوند و کلیه تجهیزات و لباس‌های مورد نظر کاروان نیز تدارک شده است، یادآور شد: دسته عزاداری با مداحی نریمان پناهی و شماری از مداحان از استان‌های دیگر نیز در این کاروان برپا می‌شود و تا حرم بانوی کرامت این کاروان را همراهی می‌کنند.

مدیر هیأت دخیل العباس(ع) با اشاره به اینکه این برنامه هر ساله با استقبال خوب مردم قم مواجه می‌شود و شهروندان قمی هر سال منتظر برپایی این کاروان هستند و در طول مسیر نیز قربانی‌هایی از طرف مردم انجام می‌شود، بیان کرد: در راستای تقدیر از تلاش‌های خادمان هیأت نیز تعداد ۲۰ نفر کربلا اولی در سال اخیر به کربلا معلی مشرف شدند.

وی در پایان تاکید کرد: این هیأت وابستگی به نهاد و ارگانی ندارد و تمامی هزینه‌های صورت گرفته به صورت مردمی و با مشارکت خیرین بوده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha