دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه کنگان

حوزه/ حجت الاسلام محمودی گفت: دشمن پس از شکست در جنگ روانی به دنبال انتقام گیری از ملت امام حسین(ع) با ایجاد شبکه های تروریستی و اقدامات خرابکارانه در استان های مختلف کشور بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام محمود محمودی امام جمعه کنگان در خطبه های نماز جمعه این شهر با گرامیداشت هفته نماز جمعه به بیان اهمیت و جایگاه این فریضه از نگاه قرآن و روایات پرداخت و گفت: اختصاص یک سوره به نام جمعه و چند آیه از قرآن به این نام نشان از عظمت این عبادت اجتماعی و سیاسی است.

وی افزود: شرکت کنندگان در نماز جمعه به تعبیر روایات پس از اقامه نماز به آنها بشارت زندگی جدید و آغاز عمل داده می شود.

خطیب جمعه کنگان با مرور بیانات امامین انقلاب بیان کرد: نماز جمعه از منظر مقام معظم رهبری به عنوان معجزه انقلاب اسلامی و تجلی اسلام اجتماعی و پشتوانه استمرار حاکمیت حق و همچنین پیوند جمهوریت و اسلامیت است.

حجت الاسلام محمودی ضمن بیان گوشه ایی از کارکردهای نهاد نماز جمعه در شهرستان افزود: نماز جمعه در نقاط مختلف کشور بخشی از کار دستگاه رهبری معظم انقلاب در کشور را بر عهده دارد .

وی در ادامه ضمن برشمردن نماز جمعه به عنوان یک نعمت الهی گفت: در سایه شکر این نعمت خداوند برکات نماز جمعه را نیز بیشتر خواهد نمود.

امام جمعه کنگان در نکوهش عدم حضور در نماز جمعه از روی بی اعتنایی، بیان کرد: در لسان روایات عدم شرکت در نماز جمعه در سه هفته متوالی بدون عذر موجه به منزله نفاق می باشد و خداوند بر قلب این اشخاص مهر خواهد زد.

امام جمعه کنگان در ادامه گفت: علی رغم تلاش های ناکام دشمنان دین مبنی بر تحریم مراسم عزاداری سیدالشهدا (ع) همگان شاهد حضور چشمگیر عزاداران حسینی خصوصا جوانان و نوجوانان دهه هشتادی و نودی در حسینیه ها و هیئات و تکایا بودیم و با توجه به مشکلات مادی و گرانی، بیش از همیشه عزاداران در این امر هزینه کردند.

حجت الاسلام محمودی اظهار کرد: دشمن پس از شکست در جنگ روانی به دنبال انتقام گیری از ملت امام حسین(ع) با ایجاد شبکه های تروریستی و اقدامات خرابکارانه در استان های مختلف کشور از جمله کنار مضجع سردار دلها بود که با رصد دستگاه های امنیتی و نظامی و انتظامی و بسیج همه توطئه ها کشف و خنثی شد.

وی ضمن تقدیر از برگزاری مراسمات عزاداری حسینی در دهه های اول و دوم گفت: عزاداری با شکوه مردم ایران اسلامی و خصوصا عزاداری سنتی مردم این خطه مشتی محکم بر دهان دشمنان قرآن و دین بود و آفتاب سوزان و گرمای طاقت فرسای مرداد جنوب نیز نتوانست ذره ای از عشق و ارادت مردم مومن و حسینی جنوب نسبت به اهل بیت را کاهش دهد.

امام جمعه کنگان به نقش حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) و آزادگان قهرمان کربلا در پیروزی نهضت امام حسین (ع) اشاره و گفت: اگر حماسه ها و پیام رسانی این بانوی بزرگوار نبود دستگاه فاسد بنی امیه با تبلیغات مذبوحانه خود پرونده عاشورا را در کربلا مختومه می کرد.

وی با بیان ویژگی های حضرت زینب(س) به مسأله حجاب و عفاف اشاره و اظهار کرد: حضرت زینب(س) در اسارت با کف دو دست صورت خود را از نامحرمان می پوشاند که خود درس عفت برای جامعه زنان و دختران مسلمان ایرانی است.

خطیب جمعه کنگان در فراز دیگری از خطبه ها به برگزاری انتخابات در سال جاری و آغاز پیش ثبت نام بر اهمیت این انتخابات اشاره و افزود: انتخابات پیش رو با چهار راهبرد امنیت، مشارکت سلامت و رقابت جلوه باشکوهی از مردم سالاری دینی در کشور را رقم خواهد زد.

وی ضمن تقدیر از پیگیری های فرماندار شهرستان درباره مسکن ثبت نامی شهروندان خواستار رسیدگی جدی مسئولین استانی و شهرستانی در واگذاری و تحویل تمامی منازل ثبت نامی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha