دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
محرم

حوزه/ معاون فرهنگی مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان گفت: مبلغان در ایام محرم از فرصت‌ها بهره گرفته و خود را به دریای معارف حسینی متصل کرده و اهداف، درس‌ها و آموزه‌های قیام عاشورا را برای مردم تبیین کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) و یاران باوفایش با حضور اساتید، طلاب و جمعی از بانوان در مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان روز گذشته برگزار شد.

در این مراسم، خانم زهرا رجبلو معاون فرهنگی مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان اظهار داشت: واقعه عاشورا برای تمام بشریت پیام‌ها و آموزه‌های سازنده دارد، لذا تعالیم اخلاقی حضرت سیدالشهداء(ع) برای هر انسانی درس‌آموز است.

وی افزود: نام و یاد امام حسین(ع) قلب انسان‌ها را فراگرفته و خاطره مصیبت‌هایش آتشی در دل‌ها می‌افروزد که هرگز خاموش نمی‌شود و هر روز بر عاشقان و شیفتگان امام حسین(ع) افزوده شده و در مکتب آن حضرت قدم می‌گذارند.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان، ترویج دین و معارف الهی، احیاء سیره پیامبر(ص) و امر به معروف و نهی از منکر را از اهداف قیام قیام عاشورا برشمرد و اظهار کرد: این اهداف مقدس موجب ماندگاری و تداوم عظمت نهضت عاشوراست.

رجبلو با بیان اینکه نهضت عاشورا برای احیاء ارزش‌های دینی بود، خاطرنشان کرد: در سایه نهضت عاشورا، عفاف و حجاب زنان مسلمانان جایگاه خود را یافت و امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) با گفتار و رفتار خویش این گوهر ناب و گران‌بها را یادآوری کردند.

وی ادامه داد: زنان در عاشورا علاوه بر این‌که در حماسه عظیم و ادامه رسالت بزرگ اجتماعی مشارکت داشتند، متانت و عفاف را رعایت کردند، لذا اسوه و الگوی کامل برای تمام بانوان و نسل جوان هستند.

استاد حوزه علمیه خواهران، به نقش بانوان در نهضت عاشورا اشاره کرد و یادآور شد: برخی از بانوان از جمله حضرت زینب(س) از کودکان و بیماران پرستاری می‌کردند و با شجاعت و شهامت پیام حماسه حسینی را به گوش جهانیان رساندند.

وی با بیان این‌که مجالس سوگواری شهادت امام حسین(ع) کانون بیدارگری و ارشاد است، تأکید کرد: علاقه و محبتی که مردم به اهل بیت(ع) و سرور و سالار شهیدان(ع) دارند، بهترین سرمایه برای تربیت و هدایت افراد جامعه است.

رجبلو خاطرنشان کرد: مبلغان در ایام محرم از فرصت‌ها بهره گرفته و خود را به دریای معارف حسینی متصل کرده و اهداف، درس‌ها و آموزه‌های قیام عاشورا را برای مردم تبیین کنند تا انسان‌های خفته از خواب غفلت بیدار شوند و باورهای دینی و معارف الهی در جامعه شکوفا شود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha