دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سوگواری طلاب و اساتید مدرسه علمیه حضرت زینب(ع) ایذه در عزاداری حسینی

حوزه / استاد مدرسه علمیه شهرستان ایذه گفت: در عصر حاضر رسالت مبلغین این است که از سیره حضرت زینب(س) الگو بگیرند و در همه جا تسلیم امر الهی باشند و همانگونه که حضرت بر مصیبت‌ها صبوری کردند، ما نیز باید بر مشکلات و مسائل پیش آمده صبوری کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، مراسم سوگواری سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) به همت معاونت فرهنگی و کادر مدرسه علمیه حضرت زینب(س) شهرستان ایذه امروز برگزار شد.

این مراسم با اجرای برنامه‌های متعدد همچون قرائت قرآن، سخنرانی، پخش کلیپ، مداحی، محکومیت اهانت به قرآن با قرائت بیانیه، تبرک به پرچم حرم امام رضا(ع) و پذیرایی همراه بود.

در این مراسم، حجت‌الاسلام خادمی استاد مدرسه علمیه شهرستان ایذه اظهار داشت: در عصر حاضر رسالت مبلغین این است که از سیره حضرت زینب(س) الگو بگیرند و در همه جا تسلیم امر الهی باشند و همانگونه که حضرت بر مصیبت‌ها صبوری کردند، ما نیز باید بر مشکلات و مسائل پیش آمده صبوری کنیم.

وی ادامه داد: اهل بیت(ع) وسیله و واسطه‌ای برای رسیدن به خدا هستند و این نفس انسان را به بدی می‌کشاند، مگر اینکه خدا به ما رحم کند، طبیعت انسان به غرایز میل دارد و از دیگر سو فطرت انسان میل به پاکی دارد.

استاد مدرسه علمیه شهرستان ایذه عنوان کرد: اگر در جهاد اکبر پیروز شویم، در جهاد اصغر نیز پیروز خواهیم شد، همه ما در مقابل سختی‌ها یک سری واکنش‌ از خود بروز می‌دهیم، در میان انسان‌ها افرادی هستند که در مقابل مصیبت سست عنصر هستند، اما عده‌ای نیز در سختی‌ها مقام صبر را انتخاب می‌کنند.

حجت‌الاسلام خادمی خاطرنشان کرد: کسانی که ایمان زیادی داشته باشند، در مصیبت‌ها شکر خدا را به جای می‌آورند و چنین می‌گویند، خدایا من نمی‌دانم خیرم در چه چیزی است و شاید چیزی را دوست داشته باشم که خیر من در آن نباشد بلکه در آن شری نهفته باشد و بالعکس، بنابراین تسلیم امر الهی بودن بهترین رویکرد در زندگی‌ها است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha