یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین نکونام

حوزه / امام جمعه شهرکرد گفت: امروز دیپلماسی خوب و سازنده جمهوری اسلامی در این دولت به‌طور خاص راه نفوذ آرمان‌های انقلاب اسلامی به سوی جهانیان را گشوده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه شهرکرد با اشاره پیاده روی اربعین حسینی، اظهار داشت: در پیاده روی اربعین حسینی یک صحنه عظیم تحول‌آفرین را شاهد بودیم، تحول‌آفرینی که روی حساب‌وکتاب است، چرا که واقعاً اربعین در جهان بشری تحول ایجاد می‌کند.

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: اینکه ۲۲ میلیون نفر جمعیت در یک شهر باشند کم نیست، شما کدام شهر را سراغ دارید که می‌تواند چنین ظرفیتی را در خودش ایجاد کند؟ بُعد سیاسی، معنوی، اجتماعی و مذهبی پیاده روی اربعین به یک کنار، اما کدام شهر می‌تواند ۲۲ میلیون جمعیت را در یک فرصت زمانی محدود در خودش جا بدهد و اداره کند و این جمعیت در آنجا رفت‌وآمد داشته باشند و تغذیه و اسکان داشته باشند؟ این‌ها جز به برکت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و جز عنایت ویژه و خاص حسین بن علی(ع) نمی‌تواند چیز دیگری باشد و یک معجزه است.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام، با اشاره به فاجعه منا در مکه گفت: در مکه مشاهده می‌کنید که این همه امکانات به کار گرفته و مقدمات و زیرساخت‌ها برای چند میلیون زائر فراهم شده ولی باز نمی‌توانند اداره کنند و حوادثی مثل آن سال به وجود می‌آید که آن همه کشته داده می‌شو و لذا اینجا است که عظمت کربلا مشخص می‌شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، اربعین را از نعمت‌های بزرگی الهی خواند و گفت: بُعد مذهبی اربعین و این‌که بشریت را به کجا می‌برد و دست بشریت را در دست چه کسی می‌خواهد بگذارد و چه تحول جهانی می‌خواهد ایجاد کند، همه این‌ها قابل تأمل است و از نعمت‌های بزرگ الهی و فرصت‌های مهم است و نشان می‌دهد که مکتب ما دارای این ظرفیت‌های عظیم است.

امام جمعه شهرکرد اظهار کرد: مکتب اهل‌بیت(ع)، مکتب پر ظرفیتِ انسان‌ساز، تحول‌آفرین و تمدن‌ساز برای بشریت است و بدون تردید اربعین عرصه‌ای است که بشریت را به این سمت هدایت می‌کند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در ادامه به حادثه ۱۷ شهریور و شهادت آیت الله مدنی امام جمعه تبریز اشاره کرد و گفت: متأسفانه در حادثه ۱۷ شهریور دشمن جوی خون راه انداخت و این حوادث خود یک نمونه از انواع سختی‌ها و مسائل و فتنه‌هایی بود که علیه انقلاب اسلامی انجام شد.

امام جمعه شهرکرد به سالگرد حمله به برج‌های دوقلو آمریکا نیز اشاره کرد و یادآور شد: هر چند که علت اصلی این حادثه مشخص نشد و نگذاشتند هیچ‌کس متوجه شود که این حادثه را چه کسی انجام داد، ولی آمریکایی‌ها بعد از آن‌که این حمله صورت گرفت چه جنجال و بلوایی ایجاد کردند و دیگران را متهم کردند و بهانه‌ای شد برای آن که در خاورمیانه بیایند و افغانستان را اشغال کنند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها به بهانه این حادثه در افغانستان وارد شدند و این کشور را اشغال کردند و حتی در مقام سیطره به کل خاورمیانه برآمدند، اما نتیجه چه شد؟ بعد از بیست سال اشغالگری در افغانستان ناچار شدند با شرمساری دُم خودشان را روی کول خودشان بردارند و بروند و به قول خودشان میلیاردها دلار هم هزینه کردند و بدون نتیجه از منطقه خارج شدند.

امام جمعه شهرکرد افزود: آمریکایی‌ها در طول آن سال‌ها در عراق و سوریه چه‌ها که نکردند، در ایران چه فتنه‌هایی که به وجود نیاوردند، در عربستان و جنگ یمن چه شیطنت‌ها که نکردند، اما چه نتیجه‌ای گرفتند؟ هیچ، خون شهدا انقلاب اسلامی و خون شهدای ۱۷ شهریور جواب داد و ما آثار آن را داریم امروز می‌بینیم.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با تأکید بر اینکه امروز دیگر روز اشغالگری نیست و این را دنیا فهمیده است، تصریح کرد: امروز روز حرکت‌های استثماری و استعماری و استکباری و امثال آن نیست، امروز به برکت انقلاب اسلامی بیداری جهانی حاصل شده و به وجود آمده و ملت‌ها دیگر نمی‌خواهند مانند گذشته از ارباب و رعیتی و نوکری و امثال این‌ها پیروی کنند و این بیداری در حال گسترش است و آمریکا و امثال او را به چالش کشیده‌اند.

امام جمعه شهرکرد تأکید کرد: امروز دیپلماسی خوب و سازنده جمهوری اسلامی در این دولت به‌طور خاص، راه نفوذ آرمان‌های انقلاب اسلامی به سوی جهانیان را گشوده و این‌ها بدون تردید شعار نیست، البته ممکن است برخی بگویند این‌ها دارند اینجا صحبت می‌کنند و خطبه می‌خوانند می‌خواهند شعار بدهند، اما هرگز این چنین نیست و این‌ها واقعیات موجود در میدان و اعتراف دوست و دشمن است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: امروز به وضوح شاهد هستیم که هر چه رو به جلو می‌رویم نفوذ دولت‌های مستکبر در رأس آن‌ها آمریکا رو به کاهش و قدرت تصمیم‌سازی آن‌ها در جهان رو به افول است.

حجت الاسلام المسلمین نکونام، به تبیین و تشریح چگونگی به افول رسیدن آمریکایی‌ها پرداخت و ابراز کرد: آمریکایی‌ها همان کسانی بودند در کشور نه سفیرشان که یک مأمور جزء به شاه مملکت دستور می‌داد و آن‌ها ناچار بودند عمل کنند و حتی اگر دولتی متوجه می‌شد که مثلاً نظر آمریکا فلان اَمر است، هیچ‌گاه به خودشان اجازه نمی‌دانند غیر از آن اظهار نظر کنند، ولی امروز به وضعی رسیده‌اند که ملت‌ها در برابر آن‌ها ایستاده‌اند و این‌گونه در حال افول هستند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، خاطرنشان کرد: امروز جمهوری اسلامی به عنوان پرچم‌دار جبهه حق، علیه این تفکر و رفتار شیطانی به پاخاسته و از شیطان بزرگ گرفته تا همه اذنابشان مغلوب این جبهه شده‌اند و همه این‌ها به‌برکت خون شهدا و به‌برکت انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام، با بیان اینکه بدون تردید اقتدار امروز جمهوری اسلامی ایران بدون هزینه به‌دست نیامده است، اظهار کرد: در حال حاضر نیروهای امنیتی، انتظامی و نظامی که خط مقدم این جبهه هستند و مردم در اماکن مقدس در حال قربانی شدن هستند و انواع خطرها و تهدیدها وجود دارد، اما آنچه مهم است نتایج این خون‌ها، مجاهدت‌ها، مقاومت‌ها و ایستادن‌ها است.

امام جمعه شهرکرد، با تأکید بر این‌که به‌وضوح دیده می‌شود به سمت قله در حرکت و به هدف نزدیک هستیم، تصریح کرد: این شهادت‌ها و سختی‌ها نه‌تنها بازدارنده نبوده و نیست بلکه موتور محرکه است، چون امام خمینی(ره) فرمودند، بکشید ما را ملت ما بیدارتر می‌شود، چرا که ملت ما دنیا محور نیست که از مرگ بترسد، هدف نهایی سعادت اُخروی و شهادت بهترین راه برای رسیدن به این سعادت است پس از چه چیزی بترسیم؟

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، با اشاره به تحمیل شدیدترین تحریم‌های آمریکایی علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت: درحال حاضر شدیدترین تحریم‌های آمریکایی بر کشور حاکم است اما این مردم خَم به ابرو نیاوردند، مشکلات داخلی به‌ویژه مسائل معیشتی رنج‌آور است و مسئولین هم تلاش می‌کنند که این‌ها کاهش پیدا کند و بهبود اقتصادی و رفاه معیشتی حاصل شود، اما مردم در برابر دشمن مقاومت می‌کنند و ناکام گذاشتن دشمن، فرهنگ حاکم بر این مردم بوده و هست که اثر خون شهدا است.

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: امروز ده‌ها و صدها و هزاران دستاورد وجود دارد که اگر بخواهیم دقیق بشویم کتاب‌های قطور از دستاوردهای انقلاب اسلامی به فضل الهی می‌توان نوشت، پس بدانیم خون شهدا جواب داده است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: بدانیم راهمان روشن است و حرکت ما به‌سمت یک مقصد روشن جلو می‌رود و انقلاب، انقلاب نور و انفجار نور است و تاریکی‌ها را یکی پس از دیگری کنار زده و کنار خواهد زد.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha