دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
درس اخلاق مدرسه علمیه ریحانة الرسول ارومیه

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: باید بر نفس خودمان مالک باشیم و آن را مدیریت کنیم و اگر کسی بر مملکت وجودی خود حاکم نباشد، نمی‌تواند در جامعه مؤثر باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت السلام ناصراکبرزاده امروز در جلسه اخلاق طلاب که در مدرسه علمیه ریحانة الرسول ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: نباید خیال کنیم برای همیشه در این دنیا هستیم و باید همه اعمال و عبادات ما برای کسب رضایت خداوند باشد و لذا از همه فرصت‌ها به درستی استفاده کنیم و بندگی خدا را به گونه‌ای به جای بیاوریم که گویا آخرین فرصت ماست.

وی ادامه داد: در روایتی بیان شده که چنان نمازی بخوان که گویی آخرین نماز عمر توست، زیرا چنین نمازی موجب رسیدن و نزدیک شدن به خداست و این مسئله نیاز به تمرین و ممارست دارد تا ملکه ذهن شود و همیشه باید به خودمان این نکته را گوشزد کنیم که مرگ ما نزدیک است و در این صورت آرامش بر دل‌هایمان حاکم خواهد شد.

معاون تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی عنوان کرد: باید برای عمر خودتان برنامه ریزی کنید و ساعتی از عمر مفیدتان را به عبادت و مطالعه اختصاص دهید و از تفریحات سالم هم بهره ببرید.

وی تصریح کرد: در روایتی از امام علی(ع) آمده است که، وقت هر انسان مؤمن سه قسمت است، یک وقت و ساعتی برای مناجات و دعا و عبادت، یک وقت و ساعتی برای کسب معاش و درآمد و یک وقت و ساعتی برای تفریح و استفاده از لذت‌های حلال است و انسان عاقل جز در این سه مورد، وقت نمی‌گذراند یا کسب معاش یا قدم نهادن برای معاد و آخرت و یا لذت بردن در غیر حرام.

وی گفت: از طلبه‌ای که وارد حوزه علمیه شده انتظار می‌رود نسبت به مسائل دینی خود حساس باشد و آن‌ها را سر وقت خود به‌جای بیاورد.

حجت الاسلام اکبرزاده تصریح کرد: باید بر نفس خودمان مالک باشیم و آن را مدیریت کنیم و اگر کسی بر مملکت وجودی خود حاکم نباشد نمی‌تواند در جامعه مؤثر باشد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha