دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت‌الاسلام محمد مطهرخو امام جمعه نایین

حوزه/ امام جمعه نایین خطاب به مسئولان گفت: بیش از گذشته به مردم خدمت کنید، مشکلات چند سال مانده را حل کنید و نگذارید مشکلات آنقدر بماند که مردم ناامید شوند، از جلسات کم‌بازده و کم‌خاصیت کم کنید و به مسائل اولویت‌دار مردم بپردازید.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت‌الاسلام محمد مطهرخو امام جمعه شهرستان نایین امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، با اشاره به دهم مهر ماه سالروز انتخاب و رأی قاطع مردم به رهبر معظم انقلاب در دوره سوم انتخابات ریاست جمهوری، اظهار داشت: در آن سال مردم در یک مشارکتی بی نظیر ۷۵ درصدی آن هم در سخت‌ترین شرایط کشور، فهم و بصیرت خودشان را نشان دادند و این انتخاب مردم یعنی اگر کسی متعهد به ارزش‌ها، انقلاب و ولایت باشد، در برابر سرشاخه‌های فساد مبارز کند، شجاع، جهادی، پاکدل، در خط مستقیم اسلام و خدمتگزار به محرومان باشد و همچنین برای رضای خدا کار کند، مردم با جان و دل او را انتخاب می‌کنند.

وی افزود: اینکه امام خمینی(ره) فرمودند مادامی که همه ما و شما در خدمت مردم هستیم آسیبی به جمهوری اسلامی وارد نمی‌شود و ملت بزرگ و بیدار و در صحنه جواب همه یاوه سرایان و زورگویان را می‌دهند، این یعنی جمهوری اسلامی را همین مردم سرپا کردند و همین مردم هم از آن دفاع می‌کنند.

حجت الاسلام مطهرخو، خطاب به مسئولان یادآور شد: بیش از گذشته به مردم خدمت کنید، مشکلات چند سال مانده را حل کنید و نگذارید مشکلات آنقدر بماند که مردم ناامید شوند، از جلسات کم‌بازده و کم‌خاصیت کم کنید و به مسائل اولویت‌دار مردم بپردازید.

امام جمعه نایین ادامه داد: کارها را به اهلش بسپارید، از مشورت با اهل خبره خود را بی‌بهره نکنید، از کارهای پر سر و صدای پر خرج و کم فایده پرهیز کنید و به جای آن برای کارهای عمیق فکری وقت بذارید و کار غیر کارشناسی نکنید.

وی خاطرنشان کرد: اگر مسئولان به این موارد توجه کنند، مردم طعم شیرین خدمت نظام اسلامی را خواهند چشید و در لحظات حساس پای کار خواهند بود، همانگونه که تا الان بوده‌اند.

پیشرفت ما برای دشمنان سخت و گران است

حجت الاسلام مطهرخو تصریح کرد: ما در همه زمینه‌ها در حال پیشرفت هستیم و این برای دشمنان سخت و گران است، به همین دلیل در حال تفرقه افکنی بین شیعه و سنی و بین شیعیان با اختلافات و مسائل کم ارزش هستند که باید به این موارد دقت کنیم.

امام جمعه نایین با اشاره به اینکه پرتاب ماهواره نور ۳ به فضا بسیار ارزش دارد، اظهار کرد: به فضل الهی مشکلات حل خواهد شد، آن چه بر عهده ما است انجام وظیفه بوده و هرکس وظیفه خود را بشناسد و به نحو احسن انجام دهد خدا نیز وعده داده که یاری خواهد کرد، پس از فضل خدا ناامید نشوید، خسته نشوید و قوی‌تر حرکت کنید.

وی اضافه کرد: مسئولان در این دولت خیلی زحمت می‌کشند، ناسپاسی و قدرناشناسی نکنیم و اگر انتقادی است منصفانه مطرح شود، آن مسئول هم به صدد برطرف کردن آن خواهد بود.

در مسائل اجتماعی و رسیدگی به اوضاع، همه ما مسئول هستیم

حجت الاسلام مطهرخو ضمن تبریک آغاز هفته وحدت و ولادت نبی مکرم (ص) و امام صادق (ع)، خاطرنشان کرد: به استناد آیات قرآن کریم، خداوند ۴ موهبت و لطف عظیم به پیامبر عطا نمونده، قرآن عظیم، خلق عظیم، فضل عظیم و ملک عظیم که اعطای این چهار موهبت بزرگ به‌خاطر عظمت پیغمبر اکرم(ص) بود و به‌خاطر اینکه ایشان در عبودیت خدا بزرگ بود و در قله قرار داشت.

امام جمعه نایین تصریح کرد: همه معصومین(ع) به ویژه امام صادق(ع) بر توجه به قرآن کریم به عنوان کتاب هدایت الهی برای انسان‌ها در همه ساحت‌ها، هم مادی و هم معنوی و هم به ولایت‌مداری و تمسک به اهل بیت(ع) بسیار سفارش کرده‌اند.

وی ادامه داد: اهل بیت(ع) یک سفارش ویژه هم دارند و آن بحث خدمت به مردم است، امام صادق(ع) می‌فرمایند هر کسی در راستای برآوردن حاجت برادر ایمانی خود قدمی بردارد مانند کسی است که در مراسم حج بین صفا و مروه قدم برداشته است.

حجت الاسلام مطهرخو با اشاره به اینکه خدمت به مردم در آموزه‌های دینی ما بسیار والا است، گفت: در مسائل اجتماعی و رسیدگی به اوضاع و احوال اجتماعی همه ما مسئول هستیم و علاوه بر مسئولان، مردم هم وظیفه دارند و نباید فقط از مسئولان توقع داشته باشند.

امام جمعه نایین یادآور شد: امروز وظیفه مسئولان، خدمت صادقانه همراه با اخلاق کریمانه است و مردم هم متوجه هستند که چه کسی برای مردم و برای خدا کار می‌کند و چه کسی خیانت می‌کند و یا برای رأی آوردن کار می‌کند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha