سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
تصاویر/  آیین عبادی سیاسی نماز جمعه ماکو

حوزه / حجت الاسلام هاشمی گفت: موضع ایران در بحران قفقاز جنوبی بر اساس چهار اصل حفظ تمامیت سرزمینهای آذربایجان و آزادی کامل از دست ارمنستان، امنیت ارامنه‌ای سرزمینهای آزاد شده، عدم تغییر در مرزهای بین‌المللی و عدم حضور تروریست‌های در نزدیکی مرزهای ایران استوار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام سید محمد هاشمی امروز در خطبه های نماز جمعه ماکو که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، اظهار داشت: از جمله‌ی مسائل مهم سیاسی و اجتماعی دین مبین اسلام اتحاد و وحدت و همدلی بین امت اسلامی است و لذا خداوند تبارک و تعالی در قرآن کریم آیات مختلفی را در خصوص وحدت مسلمانان و دوری از اختلاف و تفرقه بیان فرموده که انشاء الله در این محفل نورانی به یکی از آن آیات وحیانی قرآن کریم تبرک می‌جوییم.

وی ادامه داد: برادران اهل تسنن و تشیع در اصول و فروع دارای مشترکات و مختصاتی هستند و وحدت بین امت اسلامی بدین معنا نیست که ما از مختصات مذهب خود دست برداریم، چون این امر نه شدنی است و نه صحیح، اما در اصول و کلیات فروع و در بعضی موارد در جزئیات فروع با هم مشترکات زیادی داریم و این مشترکات به حدی است که می‌تواند همه ما را در زیر چتر اسلام جمع کند و منشأ اتحاد و وحدت و همدلی بین تشیع و تسنن باشد.

امام جمعه ماکو تصریح کرد: امروز دشمن یعنی استکبار جهانی، رژیم صهیونیستی و غرب می‌خواهد با پیش کشیدن افتراقات، پیروان هر دو مذهب را علیه هم تحریک کند و بدین وسیله تخم نفاق را بین آنان بکارد. اما ملت ایران به این فهم سیاسی رسیده‌ و با تبعیت از رهبری اجازه نخواهند داد که دشمن با اختلاف انداختن بین امت اسلامی بخواهد به اهداف خود در کشورهای اسلامی برسد.

وی ادامه داد: یکی از مشترکات مذاهب اسلامی اعتقاد به توحید و یگانگی خداوند تبارک و تعالی است، به طوری که رسول مکرم اسلام بعد از بعثت در وهله اول مردم را از شرک و بت پرستی نهی می‌کند و به توحید و یگانگی پروردگار عالمیان دعوت می‌کنند و می‌فرمایند: «قُولُوا لاَ إلَه إلاَّ اللهُ تُفْلِحُوا / بگوئید هیچ خدایی جز الله نیست تا رستگار شوید.»

حجت الاسلام هاشمی بیان داشت: یکی از مشترکات اسلامی قرآن کریم به عنوان معجزه بزرگ پیغمبر(ص) است و یکی دیگر از آن مشترکات وجود نازنین پیامبر رحمت است که ایام تولد آن حضرت به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است.

وی به ضربات سهمگین سربازان گمنام امام زمان(عج) بر پیکر دشمن در یک سال اخیر اشاره کرد و گفت: کمیت و کیفیت ضربات سهمگین بر پیکر دشمن در یک سال اخیر تحسین‌برانگیز است. هر چند دامنه‌ی این عملیات‌ها وسیع و گسترده است، اما متأسفانه بخاطر مسائل امنیتی، این عزیزان نمی‌توانند این مجاهدتها را به طور کامل برای مردم تبیین نمایند.

امام جمعه ماکو با اشاره به موضع شفاف ایران درباره حوادث آذربایجان و ارمنستان، افزود: مواضع ایران در بحران قفقاز جنوبی بر اساس چهار اصل بنا شده که مقام معظم رهبری است و حفظ تمامیت سرزمینهای آذربایجان آزادی کامل از دست ارمنستان، امنیت ارامنه‌ای که در سرزمینهای آزاد شده ساکن هستند، عدم تغییر در مرزهای بین‌المللی و عدم حضور تروریست‌های تزریقی در نزدیکی مرزهای ایران این چهار اصل می باشد.

وی در پایان گفت: هیچ یک از خطوط قرمز ایران تاکنون شکسته نشده است. سران رژیم باکو نیز سه سال است با وجود رجزخوانی‌های متعدد جرأت نکردند به ترکیب مرزهای بین‌المللی دست بزنند، زیرا نیروهای مسلح ایران به مانند دهه‌ی ۹۰ میلادی آماده تأدیب کشورهایی هستند که بخواهند مرزهای بین‌المللی را در شمال‌غرب ایران تغییر دهند.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha