دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حدائق

حوزه/ مسئول مدرسه علمیه منصوریه شیراز اسرائیل را از مصادیق کفار زمان معاصر برشمرد و گفت: خداوند در موارد فراوانی مؤمنین را از ارتباط گرفتن با کفار نهی می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه در شیراز، با اشاره به آیه ۲۹ سوره مبارکه فتح اظهار داشت: از ویژگی‌های یاران پیامبر(ص) که خداوند در قرآن کریم به آن اشاره دارد، صفت تبری و فاصله گرفتن از کفار و دشمنان ارزش‌های دینی و سپس محبت و مهربانی با مومنین و صالحین است.

وی در ادامه آیه ۵۱ سوره مائده در خصوص دوستی با یهود و نصارا را مورد توجه قرار داد و گفت: اسرائیل در زمان معاصر از مصادیق کفار است، خداوند در موارد فراوانی مومنین را از ارتباط گرفتن با کفار نهی می‌کند و در این آیه نیز می‌فرماید، ای کسانی که ایمان آورده‌اید یهود و انصاری را دوستان خود مگیرید که بعضی از آنان دوستان بعضی دیگرند و هر کس از شما آن‌ها را به‌دوستی گیرد از آنان خواهد بود، آری خدا گروه ستمگران را راه نمی‌نماید.

مسئول مدرسه علمیه منصوریه، با اشاره به اینکه سالیان سال دست صهیونیست‌ها آغشته به خون بی‌گناهان است، خاطرنشان کرد: با توجه به عملیات اخیر مردم مسلمان و شجاع جبهه مقاومت، وظیفه همه مسلمانان است که در حمایت و همراهی با ملت مظلوم فلسطین فروگذار نکنیم.

وی با اشاره به فرمایشات امام خمینی(ره) در خصوص مردم فلسطین، یادآور شد: حضرت امام(ره) فرمودند، اگر همه مسلمانان آگاه بودند هرکس یک سطل آب می‌ریخت همه اسرائیل را آب می‌برد، از این رو حداقل وظیفه مردم این است که با دعا کردن از محضر خداوند توفیقات مردم مظلوم فلسطین را بخواهند و هرکس باید در حد توان به مظلوم یاری برساند.

وی تصریح کرد: امیرالمؤمنین(ع) به امام حسن و حسین(ع) فرمودند، پیوسته دشمن ظالم و یاور مظلوم باشید، امیدواریم خداوند نیز این ملت مظلوم را یاری کند و سرزمین‌های اشغالی که قلوب مسلمانان را جریحه دارد کرده، از دست صهیونیست‌ها خارج و به مسلمانان برگردانده شود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha