سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
ماموستا رستمی

حوزه/ امام جمعه شهر سنندج گفت: متاسفانه امروز هستند کسانی که می‌خواهند اسلام را دین جنگ و نزاع و خشونت معرفی کنند در حالی که رسول اکرم (ص) خویش نماد انسانیت، محبت و نوع دوستی بوده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر سنندج اظهار داشت: جنایات امروز صهیونیست ها علیه ملت فلسطین از اساس محکوم است. صهیونیست‌ها با فراغ بال و چراغ سبز حامیان دروغین حقوق بشر روزانه هزاران بمب و موشک بر سر مردم بی دفاع فلسطین می‌ریزند و آنان را آواره ساخته اند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه دفاع مشروع از حق خود کلام خداوند متعال در قرآن کریم می‌باشد، افزود: پروردگار در سوره بقره خطاب به مسلمین می‌فرماید که مسلمانان فقط جنگ دفاعی می‌کنند و اهل هیچ جنگی نیستند و نبرد آنها تنها برای دفاع از خودشان می‌باشد.

این عالم اهل سنت با اشاره به اینکه اسلام تاکید بسیاری به حفظ حرمت‌ها دارد، اظهار کرد: متاسفانه امروز هستند کسانی که می‌خواهند اسلام را دین جنگ و نزاع و خشونت معرفی کنند در حالی که رسول اکرم (ص) خویش نماد انسانیت، محبت و نوع دوستی بوده‌اند.

امام جمعه سنندج گفت: همه جهان اسلام باید در مقابل این نوع تحریف‌ها علیه قرآن و مسلمین بسیج شود و اجازه ندهند که این توهین ها ادامه پیدا کند.

ماموستا رستمی در ادامه با اشاره به زلزله اخیر در کشور افغانستان، گفت: متاسفانه در زلزله افغانستان بسیاری جان خود را از دست دادند لذا امروز جامعه جهانی و به ویژه مسلمین باید به فریاد آنها برسند.

امام جمعه سنندج در ادامه با اشاره به اینکه ساده زیستی از اصول اسلام است، تصریح کرد: دین مبین اسلام به شدت با تشریفات و هرگونه افراط و تفریط مخالف است و این خود نشانه عدالت محور بودن این آیین است.

این عالم اهل سنت بیان کرد: تمام تلاش دولت آقای رئیسی از بین بردن فقر و بیکاری و ایجاد اشتغال در کشور است ولی برخی از مشکلات همانند تحریم‌ها و بعضاً کم کاری برخی مدیران باعث شده است که کارها کند پیش برود با این حال همه به آینده امیدوار باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha