سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
کد خبر: 1113414
۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۹
اخبار کوتاه

حوزه/ برگزاری جشنواره منطقه‌ای کارگاه آموزشی نویسندگان نوقلم شاهد و ایثارگر، ثبت ملی حماسه زنان لرده در فهرست میراث فرهنگی ناملموس، تجلیل از واقف خانه عالم در روستای دهقاید دشتستان و برگزاری جشن پیروزی مقاومت توسط جوانان برازجانی از مهمترین اخبار فرهنگی در استان بوشهر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، جشن پیروزی عملیات طوفان الاقصی فلسطینیان امروز با حضور حجت الاسلام حسن مصلح امام جمعه برازجان در منزل دانش آموز عبدالرحمن طهماسبی عضو کمیته جوانان ستاد نماز جمعه برازجان برگزار شد.

حجت الاسلام مصلح در این برنامه از حرکت ارزشمند فرهنگی مذهبی خانواده این دانش آموز تجلیل کرد.

در پایان این مراسم اعضای کمیته جوانان ستاد نماز جمعه و پایگاه مقاومت بسیج اباعبدالله الحسین(ع) برازجان شعارهایی در حمایت از ملت مظلوم فلسطین و محکوم کردن جنایات رژیم غاصب اسرائیل سر دادند و کیک منقش به پرچم جبهه مقاومت و کشور فلسطین توسط حجت الاسلام مصلح و دانش آموز عبدالرحمن طهماسبی بریده شد.

حماسه زنان لرده در فهرست میراث فرهنگی ناملموس ملی ثبت شد

جلسه‌ هماهنگی بزرگداشت حماسه زنان لرده به ریاست احمد بنافی فرماندار شهرستان دشتستان و مدیران نهادها و دستگاه‌های اجرایی مرتبط برگزار شد.

در این جلسه فرماندار دشتستان حماسه شیر زنان لرده را بی‌نظیر دانست و با تشکر از همه کسانی که در راستای حفظ این سرمایه معنوی تا به حال تلاش داشته‌اند، از ثبت این حماسه در فهرست میراث فرهنگی ناملموس ملی خبر داد.

تجلیل از واقف خانه عالم در روستای دهقاید دشتستان

با حضور حجت الاسلام مصلح امام جمعه برازجان، حجج اسلام وحیدی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان، ۶ دانگ ملکی توسط واقف خیر اندیش عذرا حمیدی حقیقی وقف و به موقوفه خانه عالم مسجد زین العابدین (ع) انتقال یافت.

امام جمعه برازجان در این مراسم با اشاره به جایگاه وقف در آینه روایات، اظهار کرد: وقف‌ یکی از سنت‌های مهم اسلامی است که از زمان پیامبر اکرم(ص) وجود داشته و در دوران ائمه معصومین(ع) نیز مورد توجه بوده و تأکیدهای فراوانی نسبت به آن در روایات اسلامی آمده و در طول تاریخ نیز کارهای مهمی به‌وسیله موقوفات انجام شده، از جمله بسیاری از مراکز علمی، درمانی و مدارس دینی و کارهای خیر اجتماعی که از این طریق انجام شده است و مسلمانان جهان از برکات موقوفات، بهره فراوان گرفته و می‌گیرند.

حجت الاسلام مصلح در ادامه از واقف خیراندیش عذرا حمیدی حقیقی تجلیل کرد.

برگزاری جشنواره منطقه‌ای کارگاه آموزشی نویسندگان نوقلم شاهد و ایثارگر

بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر میزبان جشنواره منطقه‌ای کارگاه آموزشی نویسندگان نوقلم شاهد و ایثارگر ۵ استان در آذر ماه خواهد بود.

در همین خصوص جلسه‌ای امروز با حضور حسین بلوکی معاون فرهنگی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر، سمیه رسولی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، شاهینی مدیر کل حوزه هنری انقلاب اسلامی و صفرپور معاون صدا و سیمای مرکز بوشهر پیرامون تعامل در اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های هنری در حوزه ایثار و شهادت و معرفی شهدا به نسل نوجوان و جوان جامعه با زبان هنر برگزار شد.

حسین بلوکی در حاشیه این جلسه خاطرنشان کرد: استان بوشهر در آذر ماه امسال میزبان جشنواره منطقه‌ای کارگاه آموزشی نویسندگان نوقلم با حضور نویسندگان نو قلم شاهد و ایثارگر در حوزه ایثار و شهادت از استان‌های بوشهر، سیستان بلوچستان، هرمزگان، کرمان، فارس و کهگیلویه و بویراحمد می‌باشد که در همین راستا و برای برگزاری هر چه بهتر این جشنواره رایزنی‌هایی با مسئولین دستگاه‌های اجرایی استان که می‌توانند در برگزاری این جشنواره به ما کمک کنند و تجربیات ارزشمندی را در این خصوص دارا هستند، صورت گرفته است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha