دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1114640
۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹
تصاویر/ همایش مرزبان تشیّع

حوزه/ همایش مرزبان تشیع با موضوع بازکاوی مواضع آیت الله بروجردی(ره) در موضوع تقریب مذاهب و بهائیت در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، همایش مرزبان تشیع با موضوع بازکاوی مواضع آیت الله بروجردی(ره) در موضوع تقریب مذاهب و بهائیت به همت پژوهشکده تاریخ معاصر، مؤسسه آموزسی و پژوهشی امام خمینی (ره) و مدرسه عالی فقه و اصول امام حسین (ع) تحت اشراف آیت الله العظمی مکارم شیرازی برگزار شد.

در حاشیه این همایش از ویراست جدید کتاب "شرح زندگانی آیت الله العظمی بروجردی" اثر ماندگار استاد علی دوانی (ره) نیز رونمایی شد.

همایش «مرزبان تشیع» در قم  برگزار شد

وحدت برای آیت الله بروجردی استراتژی بود

حجت الاسلام والمسلمین محمد حسینی قزوینی در این همایش، اظهار کرد: آیت الله بروجردی امر تقریب را برای تشیع می‌خواستند.

وی با اشاره به اینکه نباید از تقریب برای نادیده گرفتن سیره اهل بیت(ع) استفاده کنیم، مطرح کرد: وحدت برای آیت الله بروجردی تاکتیک نبود بلکه یک استراتژی بود.

رئیس موسسه تحقیقاتی حضرت ولی‌عصر(عج) با بیان اینکه مبانی فکری آیت الله فروجردی با تعبیرات برخی افراد متفاوت است، عنوان کرد: آیت الله بروجردی نسبت به مکتب و اهل بیت(ع) عنایت ویژه‌ای داشتند.

وی با اشاره به اینکه تقریب به معنای ذوب کردن یک مکتب در مکتب دیگری نیست، خاطرنشان کرد: تقریب فرصتی برای پیدا کردن اشتراکات و ایجاد زمینه برای نشر کتب فقهی شیعه در جوامع اهل سنت است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی با بیان اینکه مذهب شیعه پشتوانه قوی علمی دارد که توانسته است در عرصه عرض اندام کند، تصریح کرد: این مذهب با خون به دست ما رسیده است و در طول مسیر تاریخ خون‌ها و شکنجه‌های بسیاری را گذرانده است.

در این کتاب به تمام ابعاد آیت الله بروجردی پرداخته شده است

سپس محمد حسن رجبی دوانی استاد دانشگاه تهران، اظهار کرد: اگر مسیر آیت الله بروجردی ادامه پیدا می‌کرد شاهد اقدامات کنونی نبودیم.

وی با اشاره به اینکه آیت الله بروجردی شخصیت برجسته‌ای بودند، مطرح کرد: در این کتاب به تمام ابعاد علمی، فرهنگی، فلسفی و ... ایشان پرداخته شده است.

همایش «مرزبان تشیع» در قم  برگزار شد

هر مطلب صحیحی را نمی‌توان رسانه‌ای کرد

همچنین حجت الاسلام والمسلمین محمد امین ابوالحسنی اظهار کرد: آیت الله بروجردی بهائیت را دین نمی‌دانست بلکه یک فرقه سیاسی می‌دانست.

وی با اشاره به اینکه تشکیلات بهائی به صورت کاملا بسته و فرقه‌ای عمل می‌کند، مطرح کرد: از آیت الله بروجردی آموزش دیدیدم که هر مطلب صحیحی را نیز نمی‌توانیم رسانه‌ای کنیم.

مدیر مدرسه علمیه آل البیت(ع) با بیان اینکه باید اسناد تاریخی را بررسی کنیم، عنوان کرد: نباید در مقام اثبات هر مطلبی را بیان کنیم چراکه برخی مطالب می‌تواند به سوژه‌ای برای دشمنان تبدیل شود.

نباید به جریان بهائیت نگاه مذهبی داشته باشیم

در پایان نیز حجت الاسلام والمسلمین محسن انبیائی اظهار کرد: جریان بهائیت را نباید صرفا به عنوان یک مذهب نگاه کنیم.

وی با اشاره به اینکه در سیره علما و بزرگان دین نیز چنین بوده است، مطرح کرد: در مواردی حتی معامله‌کردن، قرض دادن و یا گرفتن پول، معالجه و ... با این افراد نیز منع شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha