دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سید محمد سعیدی

حوزه/ تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه در خدمت به اهل‌بیت (ع) باید سرمان پایین باشد و با تواضع خدمت کنیم، گفت: رمز ماندگاری کارهای ایرانی‌ها در طول تاریخ همین موضوع بوده است؛ اگر سلمان فارسی بزرگ شد به‌خاطر تواضعش در برابر پیامبر بود و اگر حاج‌قاسم هم در قلوب مردم جای گرفت و ماندگار شد به‌خاطر تواضعی بود که در مقابل مقام معظم رهبری داشت و خود را بزرگ نمی‌دید.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار جلالی مآب رئیس ستاد بازسازی عتبات‌عالیات کشور که در حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد اظهار کرد: در روایت آمده است که گفتن ذکر خدا توسط مؤمنان در دنیا مصالح بناشدن خانه‌هایی برای آنها در بهشت است.

وی با بیان اینکه ذکر دو نوع دارد که یکی ذکر زبانی و دیگری ذکر عملی است، گفت: خاستگاه هر دو ذکر باید خدا باشد و اگر ذکر برای خدا نباشد هیچ اثری در زندگی این دنیا و آن دنیای انسان ندارد.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به آثار زیارت حرم‌ها ابراز کرد: حرم‌ها و حضور مردم و ذکر و نماز و دعای مردم در این حرم‌ها با بهشت گره‌خورده و هرچه این کارها بااخلاص بیشتری انجام شود برکتش زیادتر می‌شود.

وی با بیان اینکه در خدمت به اهل‌بیت (ع) باید سرمان پایین باشد و با تواضع خدمت کنیم، گفت: رمز ماندگاری کارهای ایرانی‌ها در طول تاریخ همین موضوع بوده است؛ اگر سلمان فارسی بزرگ شد به‌خاطر تواضعش در برابر پیامبر (ص) بود و اگر حاج‌قاسم هم در قلوب مردم جای گرفت و ماندگار شد به‌خاطر تواضعی بود که در مقابل مقام معظم رهبری داشت و خود را بزرگ نمی‌دید.

آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه دعای انسان در حال مضطر شدن و شکستن دل به استجابت نزدیک می‌شود، گفت: در بازسازی عتبات‌عالیات باید مردمی‌بودن کارها حفظ شود و مردم با این حرم‌ها اُنس بگیرند و این حرم‌ها را از خود بدانند.

وی با بیان اینکه مردم از ستاد بازسازی عتبات‌عالیات انتظار صداقت، سلامت، ایمان و تسهیل در امور زیارت را دارند و باید خروجی مناسب این فعالیت‌ها را ببینند، افزود: کارهایی که انجام می‌شود با نگاه رقابتی انجام نشود و سعی شود با مشارکت با گروه‌های عراقی و استفاده از تجارب آنها باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha