یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
تبریز

حوزه/ حجت‌الاسلام و المسلمین خاتمی گفت: بیش از ۱۰ هزار نفر شهید که بیش از ۶۰ درصد آنها زن و کودک هستند، همگان را متاثر کرده است، اما کسانی که در راه هدف استقامت می‌کنند، خداوند حامی و پشتیبان آنان خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت‌الاسلام و المسلمین علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان زنجان در خطبه‌های نماز جمعه شهر زنجان، با اشاره به مقاومت و ایستادگی مردم فلسطین در برابر اسرائیل کودک کش، اظهار داشت: شرایط بسیار دشوار است اما قدرت‌های جهانی خود را به خواب زده‌اند.

وی با اشاره به اینکه پیروز این میدان مردم غزه و فلسطین هستند، گفت: در غزه مردم بدون سلاح در برابر اسرائیل ایستاده‌اند، دشمن ددمنش خونخوار، برای جنایت و کشتار کودک و زن و مرد و پیر و جوان هیچ حدی قائل نیست و مردم غزه به معنای عمیق و حقیقی کلمه مظلوم هستند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان، صبوری مردم غزه را بسیار مهم و نشان‌دهنده شکست دشمن در به تسلیم کشاندن فلسطینی‌ها خواند و افزود: همین صبوری و توکل به داد مردم غزه خواهد رسید و در نهایت آنها را پیروز میدان خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۱۰ هزار نفر شهید که بیش از ۶۰ درصد آنها زن و کودک هستند، همگان را متاثر کرده است، اما کسانی که در راه هدف استقامت می‌کنند، خداوند حامی و پشتیبان آنان خواهد بود.

امام جمعه زنجان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب، یادآور شد: حضرت آقا فرمودند، مردم غزه با استقامت خود وجدان بشری را به حرکت درآورده‌اند و امروز جمعیت‌ انبوهی حتی در خیابان‌های آمریکا و کشورهای غربی علیه اسرائیل و حتی آمریکا شعار می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: حضرت آقا در مقابل یاوه‌گویی آن‌هایی که می‌گویند جنگ را غزه آغاز کرد، فرمودند، آیا ملتی که از خانه و میهن خود دفاع می‌کند تروریست است؟ آیا فرانسوی‌ها که به متجاوزان مبارزه کردند تروریست بودند؟ چه طور فرانسوی‌ها مبارز و مایه افتخار فرانسه بودند اما جوانان حماس تروریست هستند؟

حجت‌الاسلام و المسلمین خاتمی در ادامه با تأکید بر اهمیت موضوع کتاب و کتابخوانی، اظهار کرد: مسلمان باید هر روز ایمان و علم خود را افزایش دهد.

وی با اشاره به اینکه گام‌های مثبتی در حوزه کتابخوانی در کشور برداشته شده است، گفت: تأکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص توجه به امر کتابخوانی و نقش مهم آن در ارتقای سطح فرهنگ جامعه هم مزید بر علت شده تا بیش از پیش به این مقوله مهم فرهنگی توجه شود.

امام جمعه زنجان، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید حاج حسن طهرانی مقدم، مطرح کرد: این شهید در جریان جنگ تحمیلی در کنار همرزمان خود وارد عرصه دفاع مقدس شد و تاکید ایشان از همان زمان بحق خودکفایی کشور بود.

وی تصریح کرد: در واقع آنچه موجب موفقیت سردار شهید طهرانی مقدم در انجام اهداف و ماموریت‌های خویش بود، باور بر توانایی بر اساس تکیه‌ بر دانش بومی و ظرفیت‌های علمی، صنعتی داخلی بود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان ادامه داد: حیات پربرکت شهید طهرانی مقدم توأم با تلاش مستمر بود و او نیاز کشور را در عرصه بازدارندگی به خوبی شناخت و توفیقات فراوانی که در این عرصه به‌دست آورد حاصل مجاهدت‌های گسترده و بی‌پایانی بود که رهبر معظم انقلاب در مورد او از لقب پارسای بی‌ادعا استفاده کردند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مقام‌های برتر نزد خداوند مقام‌ توابین است، اظهار کرد: برای استغفار و توبه، شب و روز جمعه فرصتی بسیار طلایی است که انسان می‌تواند بیشترین و بهترین بهره را از آن ببرد.

امام جمعه زنجان خاطرنشان کرد: زندگی هر انسانی دارای پستی و بلندی است، اما در روز جمعه دشواری‌ها و سختی‌ها و ناملایماتی که برای انسان ایجاد می‌شود از طرف خداوند سهل و آسان می‌شود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha