یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین عابدینی گفت: دورترین نقاط سرزمین های اشغالی هم زیر موشک و پهپادهای انفجاری قرار دارد، این به معنای شکست امنیتی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی امروز در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد، اظهار داشت: اگر سعادت آخرت می‌خواهیم و طالب موفقیت در زندگی دنیوی هستیم و می‌خواهیم خانواده‌های مستحکم داشته باشیم، اگر می‌خواهیم جامعه مقتدر و منسجم، دل‌های بامحبت، اتحاد، انسجام دینی، بازار ایمانی و اسلامی و سالم، ادارات کارآمد و مفید برای مردم داشته باشیم و برکت آسمان و زمین به وعده قرآن کریم به روی ما گشوده شود، همه این‌ها در سایه تقوا محقق و میسر می‌شود، بنابراین همواره یکدیگر را به رعایت تقوا دعوت می‌کنیم.

وی ادامه داد: البته تقوا فقط در لفظ و کلام محقق نخواهد شد، تقوا یعنی با عقل و اراده همت کنیم برای اینکه هر روز بهتر از گذشته در اخلاق، سیاست، اقتصاد، علم، دانش، محبت، برادری و دستورات دینی جلو برویم، این رسم تقواست.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: مهمترین مناسبت این ایام که شب و روز ما را به خود مشغول کرده سرنوشت مظلومان غزه است، ما یقین داریم آنچه اکنون در غزه می‌گذرد آینده بسیار روشن و امیدبخشی را نوید می‌دهد، برای کسانی که اکنون در شرایط بسیار سخت در حال مقاومت هستند، یقین داریم این مردم مظلوم پیروز و صهیونیست‌ها در حال شکست هستند، امروز شرایط برای صهیونیست‌ها بسیار سخت شد، شاید تعبیر شکست ترکیبی برای شرایط فعلی صهیونیست‌ها مناسب باشد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: شکست ترکیبی یعنی یک نوع شکست انتظار صهیونیست‌ها را نمی‌کشد، این‌ها از نظر نظامی شکست خورده‌اند، یعنی صهیونیست‌ها از همان ابتدای عملیات طوفان الاقصی شکست تلخ ماندگاری خوردند که هرگز نمی‌توانند آن را جبران کنند، اینکه هواپیما از آسمان بمب‌های آمریکایی روی سر مردم غزه بریزد جبران شکست نیست، برای اینکه نه هنر، نه شجاعت و نه هیچ چیز دیگری در این کار دیده نمی‌شود، هیچ چیزی جز وحشی بودن، قساوت قلب، نسل کشی و کودک کشی در کار صهیونیست‌ها وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: اینکه صهیونیست‌ها بیایند بیمارستان‌ها را ویران کنند به هیچ عنوان به معنای پیروز شدن و جبران شکست به حساب نمی‌آید، بنابراین از نظر نظامی این‌ها شکست خورده‌اند و برای همیشه آن هیبت قدرتمند بودن دروغینی که برای خود ساخته بودند فرو ریخته است.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین تأکید کرد: بنابراین یکی از شاخه‌های این شکست ترکیبی، شکست نظامی است که همه عالم می‌دانند و خود صهیونیست‌ها هم باورشان این است که هیچ گاه نمی‌توانند این ضربه بزرگ را جبران کنند، شکست دوم آن‌ها، شکست امنیتی است، صهیونیست‌ها یهودی‌ها را از جاهای مختلف دنیا جمع کرده و به آن‌ها امتیاز داده‌اند، یکی از امتیازها این است که فلسطینی‌ها را از خانه هایشان بیرون می‌کنند و خانه‌های آنان را به یهودی‌ها می‌دهند و فلسطینی‌ها آواره می‌شوند.

خطیب نماز جمعه قزوین تصریح کرد: شکست امنیتی یعنی همان کسانی که به آن‌ها وعده داده شده که بیایند در خانه فلسطینی‌های آواره جا خوش کنند، تاکنون بیش از یک میلیون نفر از آن‌ها از سرزمین‌های اشغالی رفته‌اند، یک نفر از سرزمین‌های اشغالی برود یهودی‌ها ناراحت می‌شوند اما اکنون بیش از یک میلیون نفر از آن‌ها مهاجرت کرده‌اند و این مهاجرت همچنان ادامه دارد، یعنی دیگر امنیتی در سرزمین‌های اشغالی نیست، دورترین نقاط سرزمین‌های اشغالی هم زیر موشک و پهپادهای انفجاری قرار دارد و این به معنای شکست امنیتی است.

وی یادآور شد: بقای صهیونیست‌ها به این بود که سرزمین های اشغالی را امن نگه دارند، اما اکنون دیگر هیچ انسان عاقلی حاضر نیست با وجود رژیم منحوس صهیونیستی به سرزمین‌های اشغالی برود و در آنجا زندگی کند، آن‌هایی هم که در آنجا هستند قصد رفتن دارند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: یکی دیگر از شاخه‌های شکست صهیونیست‌ها شکست سیاسی است، تاکنون این‌ها خودشان را در انظار مردم دنیا مظلوم نشان می‌دادند اما امروز خیانت‌ها، جنایت‌ها و آدم کشی‌های آنان باعث شده در همه جای دنیا علیه آن‌ها تظاهرات شود، حتی در واشنگتن نیز تظاهرات ۳۰۰ هزار نفری علیه صهیونیست‌ها به راه افتاده و این نشان می‌دهد از منظر سیاسی چیزی برای این رژیم منحوس باقی نمانده است.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: برخی از کشورها نیز سفارتخانه‌های صهیونیست‌ها را تعطیل کرده‌اند و کارکنان آن سفارتخانه را از کشور خود بیرون کرده‌اند، در خیلی از کشورها نیز به سفارتخانه‌های آن‌ها حمله شده، این شرایط فعلی سیاسی این رژیم منحوس است.

وی ادامه داد: از نظر حیثیتی هم آنقدر منفور شده‌اند که اگر بخواهند به هر کجای دنیا بروند، اگر آن کشور و مردمش بفهمند آن‌ها صهیونیست هستند، آنان را راه نمی‌دهند، خیلی جاها جلوی هواپیماهای آنان را گرفته‌اند و مانع شده‌اند که از هواپیما پیاده شوند، این‌ها امروز چنین شرایط مفتضحانه‌ای را در دنیا دارند.

وی بیان کرد: شکست ترکیبی صهیونیست‌ها این نوید را می‌دهد که بساط این رژیم منحوس به‌زودی برچیده خواهد شد، یعنی اگر قرار بود چند سال دیگر هم بمانند، با این جنایت‌ها به نابودی و سرنگونی خود سرعت بخشیدند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: نکته دیگری که جا دارد عرض کنیم و به گوش مسلمانان جغرافیای مقاومت اسلامی برسانیم، این است که پیشنهاد می‌کنیم مبارزه با شهرهای صهیونیستی بین کشورهای مقاومت اسلامی تقسیم شود، برای مثال بگوییم لبنان فقط تل آویو را مد نظر قرار دهد، یعنی همه نیرو، شناخت، اطلاعات و شناسایی شهر تل آویو را در نظر بگیرد، هر چقدر بمب و امکانات دارد بر سر آن ها بریزد، یا برای مثال کشورهای عراق یا سوریه شهر عسقلان را هدف قرار دهند.

وی افزود: بنابراین خوب است تقسیم کار کنیم تا کشورهای مقاومت اسلامی راحت‌تر بتوانند روی اطلاعات شهرهای مختلف صهیونیستی متمرکز شوند تا ان‌شاءالله بتوانیم با سرعت بیشتری به اهداف خود برسیم، البته همه مسلمانان خبر دارند و حتی صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها هم می‌دانند که هنوز آن امکانات جدی برای سرکوب و اضمحلال صهیونیست‌ها به کار گرفته نشده است، آن را گذاشته‌اند برای روزی که باید این اتفاق بیفتد و به زودی آن روز هم فرا خواهد رسید.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین تأکید کرد: مناسبت دیگر این است که در سال ۵۸ مسدود شدن ثروت‌های بیکران جمهوری اسلامی ایران در حساب‌های آمریکا اتفاق افتاد، در آن سال پول‌های هنگفت این مملکت در آمریکا مسدود شد و اکنون در اختیار آن هاست، شاید یک قسمت‌هایی از آن قطره چکانی برگشته باشد اما اصل و اساس آن به غارت رفته، البته این مربوط به بخش‌هایی است که به‌صورت رسمی در بانک‌های آمریکایی است، خیلی از ثروت‌های این مملکت هم بی شناسنامه توسط آمریکایی‌ها غارت شده است.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: خدای متعال راجع به راه و رسم یهودیان صهیونیست در آیه ۷۵ سوره آل عمران می‌فرماید «وَمِنْ أَهْلِ الْکِتَابِ مَنْ إِنْ تَأْمَنْهُ بِقِنْطَارٍ یُؤَدِّهِ إِلَیْکَ وَمِنْهُمْ مَنْ إِنْ تَأْمَنْهُ بِدِینَارٍ لَا یُؤَدِّهِ إِلَیْکَ إِلَّا مَا دُمْتَ عَلَیْهِ قَائِمًا ذَلِکَ بِأَنَّهُمْ قَالُوا لَیْسَ عَلَیْنَا فِی الْأُمِّیِّینَ سَبِیلٌ وَیَقُولُونَ عَلَی اللَّهِ الْکَذِبَ وَهُمْ یَعْلَمُونَ»، یعنی (و از اهل کتاب کسی است که اگر او را بر مال فراوانی امین شماری، آن را به تو بازمی‌گرداند و از آنان کسی است که اگر او را به یک دینار امین شماری، آن را به تو باز نمی‌گرداند، مگر آنکه همواره بالای سرش بایستی و مال خود را با سخت گیری از او بستانی، این به خاطر آن است که آنان گفتند: چون ما اهل کتابیم رعایت کردن حقوق غیر اهل کتاب بر عهده ما نیست و در ضایع کردن حقوق دیگران گناه و عقوبتی نداریم و اینان در حالی که باطل بودن گفتار خود را می‌دانند بر خدا دروغ می‌بندند).

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: خداوند در این آیه می‌فرماید برخی از اهل کتاب هستند که اگر کیسه‌های طلا و نقره را به آن‌ها امانت دهی، آن را به تو بر می‌گردانند و در امانت خیانت نمی‌کنند، برخی دیگر از اهل کتاب هم هستند که اگر یک واحد پول به آن‌ها به امانت بدهی، هرگز آن را به تو بر نمی‌گردانند مگر آنکه بالای سرشان باشید، بر آن‌ها مسلط باشید و موشک‌های شما آن‌ها را تهدید کند و این ثروت را با اصرار و قدرت از آن‌ها پس بگیرید.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی عنوان کرد: در روایات آمده آن دسته که امانات را بر می‌گردانند، مسیحیان مومن و معتقد هستند اما دسته دیگر که اگر یک واحد پول به آن‌ها بدهی باید به زور از آن‌ها پس بگیری، یهودی‌های بد عنق هستند که به هیچ کتاب آسمانی، حتی به تورات هم اعتقاد ندارند.

وی بیان کرد: حتما این روزها برای همه روشن شده که امریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها با هم فرقی ندارند، تمام سرزمین‌های اشغالی که صهیونیست‌ها در آنجا هستند یک پادگان نظامی آمریکاست و ملت و دولت نیست، بلکه یک پادگان نظامی است، مثل همه پایگاه‌های آمریکایی در نقاط مختلف دنیا که به برکت نیروهای مقاومت اسلامی برای آنان نا امن شده، پایگاه‌های آمریکایی دیگر امنیت ندارند، هر روز می‌شنویم پایگاه‌های آمریکایی را موشک زده‌اند و پهپادها در آنجا انفجار ایجاد کرده‌اند.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: بساط پایگاه‌های دیگر آمریکا نیز به‌زودی برچیده خواهد شد، آن وقت همه این موشک‌ها و امکانات نظامی باید روی سر تل آویو، حیفا، عسقلان و جاهای دیگری که صهیونیست‌ها اقامت دارند بریزد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تاکید کرد: جنایت‌های امروز صهیونیست‌ها تفسیر تمدن غربی است، چقدر این‌ها تمدن خود را به رخ کشورهای اسلامی و غیر اسلامی کشیدند، چقدر مردم دنیا را تحقیر کردند که تمدن آن چیزی است که ما تعریف کرده‌ایم، آن‌هایی که اهل فکر هستند و مطالعه می‌کنند، وقت می‌گذارند و سواد دینی و سیاسی خود را بالا می‌برند و فرهنگ خود را رشد می‌دهند، می‌دانند تمدن آمریکایی را ما در کشورهای مختلف تجربه کرده‌ایم، تمدن آنها غارتگری، استثمار، استعمار، فریب، دروغ، قتل عام و آدم کشی است.

وی با بیان اینکه مردم دنیا از تمدن غربی چیزی جز وحشی‌گری و کودک‌کشی ندیدند، تصریح کرد: این آمریکایی‌ها که ادعای تمدن می‌کنند چطور آمریکایی شدند؟ این‌ها از کشورهای اروپایی مثل فرانسه و انگلیس به سرزمین‌های سرخ پوست‌ها و زردپوست‌های آمریکایی سرازیر شدند، امکانات، اسلحه و زور داشتند، به آنجا رفته و آن‌ها را قتل عام کردند و آنجا را گرفتند، درست مثل کاری که صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی انجام دادند، این تمدن است؟ هیچ حیوان وحشی و درنده‌ای این کارها را نمی‌کند، امروزه برای مردم دنیا تفسیر تمدن غربی به معنای وحشی گری، آدم کشی و کودک کشی صهیونیستی است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی یادآور شد: خیلی جاهای دنیا امروز نفرت خود را از این تمدن دروغین اعلام کرده و می‌کنند اما این ابراز نفرت باید توسعه پیدا کند، انقلاب ما نیز همین طور پیروز شد، این طور نبود که روز اول همه به خیابان بیایند، اوایل تعداد اندکی در برخی شهرها مانند قم به خیابان‌ها می‌آمدند و تظاهرات می‌کردند، برای مثال حدود بیست یا سی نفر به خیابان اِرم یا چهارمردان قم می‌آمدند، به مرور این توسعه پیدا کرد، همه قیام کردند و همه شهرها مرگ بر دیکتاتوری شاه را بر زبان جاری کردند و در نهایت انقلاب به پیروزی رسید.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: امروز می‌بینیم ۳۰۰ هزار نفر در واشنگتن قیام کرده‌اند، در نیویورک و شهرهای دیگر آمریکا هم مردم قیام کرده‌اند، در فرانسه و انگلیس نیز فریادهای زیادی بلند شده که نوید پیروزی اسلام، اقتدار دینی و معرفی تمدن اسلامی در مقابل وحشی‌گری غربی- صهیونیستی- آمریکایی است.

وی عنوان کرد: مناسبت دیگری که باید بسیار جدی به آن نگاه کنیم، روز بزرگداشت مرحوم علامه طباطبایی، صاحب تفسیر کبیر و مهم المیزان است که این تفسیر انقلابی در عالم فهم و تفسیر قرآن به حساب می‌آید.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: مرحوم شهید مطهری شاگرد برجسته مکتب علامه طباطبایی می‌گوید تفسیر المیزان فقط محصول فکر و اندیشه نیست، بلکه محصول الهامات الهی و افاضات ربانی است، یعنی خدا به علامه طباطبایی عنایت و لطف کرده و مطالبی بر زبان ایشان جاری کرده که نوشتن آن کار یک انسان عادی نیست، علامه مطهری به عنوان یک اندیشمند بزرگ می‌فرماید هیچ شبهه و مشکلی برای انسان پیش نمی‌آید که به تفسیر المیزان مراجعه کند و آن مشکل برطرف نشود، یعنی دریا و مخزنی از معارف و علوم قرآنی است.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: علامه طباطبایی نیز تأکید کرد، من بر اساس تفسیر قرآن به قرآن این بنا را گذاشتم، بیست سال رنج و زحمت پیوسته علامه طباطبایی بود که تفسیر بیست جلدی المیزان را رقم زد، امیدواریم در مساجدمان مبنای تفسیری علامه طباطبایی توسط امامان جماعت بیان شود و جوانان، اندیشمندان و قرآنی‌های ما به سوی این مسئله بیایند، جامعه قرآنی فقط شامل حفظ و قرائت قرآن نیست، باید علاوه بر این به سراغ معانی قرآن برویم و این معانی را با محوریت تفسیر المیزان دنبال کنیم.

وی تأکید کرد: یکی دیگر از مناسبت‌های پیش رو، شهادت اندیشمند و پایه گذار امنیت جامعه، شهید تهرانی مقدم است، قدر می‌دانیم اندیشمندان ایرانی را که کاری کردند تا ما در مقابل دشمنان دست خالی نباشیم و تحت تاثیر تهدیدهای آن‌ها قرار نگیریم، بلکه آن‌ها را بترسانیم، این‌ها باعث شدند انتفاضه حجاره تبدیل به انتفاضه موشکی شود.

خطیب نماز جمعه قزوین تصریح کرد: انتفاضه حجاره به معنای جنگ با سنگ است، بارها دیده‌اید که جوانان غزه و فلسطین و کرانه غربی رود اردن به طرف صهیونیست‌ها سنگ می‌زدند، صهیونیست‌ها موشک می‌زدند و بمباران می‌کردند اما فلسطینی‌ها فقط با سنگ می‌توانستند بجنگند، امثال شهید تهرانی مقدم کاری کردند که امروز این سنگ‌ها تبدیل به پهپاد و موشک‌های مخرب شده است، قبلا آن‌ها ما را می‌ترسانند اما شهید تهرانی مقدم و امثال شهید سلیمانی‌ها کاری کردند که ورق برگشت و ان‌شاءالله شاهد اضمحلال این جرثومه ظلم و فساد باشیم.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha