شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
ب

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین حسینی، با ابراز گلایه از امت اسلامی در کوتاهی کردن در حمایت قاطع از مردم مظلوم غزه و عدم برخورد جدی با رژیم جنایتکار و کودک کش صهیونیست،گفت: اگر تمام مسلمانان جهان علیه  رژیم کودک کش صهیونیست قیام کنند و کشورهای اسلامی نیز شریان‌های اقتصادی و سیاسی خود به اسرائیل را قطع کنند، دیگر چیزی برای اسرائیل نمی‌ماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سیدسعید حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کاشان که در مصلای بقیه الله الاعظم (عج) این شهر برگزار شد، ضمن گرامی داشت روزهای حماسه و ایثار کاشان، اظهار داشت: ۱۲ آبان‌ماه سال ۷۳ تعداد ۹۵ شهید تازه تفحص شده گردان امام محمد باقر (ع) که در مناطق عملیاتی جنوب کشور بالاخص منطقه طلاییه در عملیات خیبر به درجه رفیع شهادت رسیده بودند، بر روی دستان مردمان دیار کاشان تشییع و به خاک سپرده شدند.

امام جمعه کاشان در ادامه ضمن گرامی داشت ۲۵ آبان ۶۱ روز ایثار و شهادت اصفهان، ابراز کرد: در این روز ۳۷۰ شهید از لشگر ۱۴ قهرمان امام حسین(ع) در عملیات محرم دهم سال ۶۱ که دستاوردهای مهمی داشت به شهادت رسیدند.

حجت اسلام والمسلمین حسینی، تصریح کرد: حضرت امام(ره) در همان دوران فرمودند، در کجای دنیا می‌توانید شهری مانند اصفهان را پیدا کنید که در یک روز ۳۷۰ شهید تشییع شود.

امام جمعه کاشان با گرامی داشت سالگرد رحلت علامه فیض کاشانی، یادآور شد: این عالم از افتخارات و نگین منطقه کاشان است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، ضمن گرامی داشت سالگرد رحالت ملا احمد نراقی، گفت: این عالم از شاگردان بحرالعلوم و استاد شهید اعظم انصاری است و کتاب ولایت فقیه یکی از کتاب‌های این عالم می‌باشد.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه ۲۱ آبان سالروز شهادت حسن تهرانی مقدم است، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری از این شهید گرانقدر به عنوان سردار عالیقدر، دانشمند برجسته، پارسای بی‌ادعا، برخوردار از اخلاص سرشار، دارای همت والا و بلند، نگاه‌های به افق بلند و برجسته مدیریت نام می‌بردند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: مقام معظم رهبری در این رابطه فرمودند، دولت علاوه بر مسئولیت در عرصه معیشت، اقتصاد، سیاست و بهداشت، مسئول ذهن و فکر مردم از غذای سالم نیز می‌باشد.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه رهبری فرمودند، کتاب خوب می‌تواند جسم و جان انسان را تغذیه کند، گفت: یکی از بهترین ابزار بشری کتاب می‌باشد، لذا اهمیت به کتاب علاوه بر وظیفه ملی واجب دینی نیز می‌باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، به سخنرانی مقام معظم رهبری در اجتماع دانش آموزان اشاره کرد و یادآور شد: ایشان در این اجتماع به دانش آموزان فرمودند، باید بر مسایل کشور تحلیل داشته باشید.

امام جمعه کاشان تصریح کرد: اینکه رهبری فرمودند واگرایی دهه هفتاد را باید بچه‌ها بدانند، به خاطر این است که جوانان دهه هفتاد در جهت مخالف و فاصله گرفتن از آرمان‌ها حرکت نکنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، با ابراز گلایه از امت اسلامی در کوتاهی کردن در حمایت قاطع از مردم مظلوم غزه و عدم برخورد جدی با رژیم جنایتکار و کودک کش صهیونیست، ابراز کرد: اگر تمام مسلمانان جهان علیه رژیم کودک کش صهیونیست قیام کنند و کشورهای اسلامی نیز شریان‌های اقتصادی و سیاسی خود به اسرائیل را قطع کنند، دیگر چیزی برای اسرائیل نمی‌ماند.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه مسلمانان جهان در پیشگاه پیامبراکرم(ص) نسبت به ساکت ماندن در قبال جنایت اسرائیل باید پاسخگو باشند، یادآور شد: امروز اگر پیامبر اکرم(ص) زنده بودند و در بین ما حضور داشتند قطعا از امت خود می‌خواستند تا در برابر این رژیم ظالم بایستند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، بر لزوم کمک مالی به مردم مظلوم غزه تأکید کرد و گفت: کسی که توان مالی دارد باید به مردم غزه کمک کند.

امام جمعه کاشان، با بیان اینکه مردم غزه پیروز میدان می‌باشند، اظهار کرد: از یمن پاسخ جنایت‌های اسرائیل را خواهیم داد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha