شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
کد خبر: 1118307
۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۲
تبریز

حوزه/ حجت‌الاسلام و المسلمین روشن‌تن گفت: غزه امروز به عنوان خط مقدم مقاومت تبدیل شده است و " طوفان الاقصی " هشدار صریح به رژیم اشغالگر بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت‌الاسلام و المسلمین اسماعیل روشن‌تن امام جمعه موقت تبریز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به نقش شهید تهرانی مقدم در جبهه مقاومت و نابودی رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: این سردار اسلام در حقیقت ایده خواستن و توانستن را در ذهن جبهه مقاومت بارور کرد.

وی با بیان اینکه اقتدار صنعت موشکی کشورمان مدیون شهید تهرانی مقدم است، افزود: موفقیت چشمگیر ایران در عرصه موشکی طی سال‌های اخیر با وجود دشمنی استکبار، مدیون فرهنگ مقاومت و شهادت است و شهید طهرانی مقدم دستورالعمل‌های ساخت موشک را به جبهه مقاومت صرف و یاد داد.

حجت‌الاسلام و المسلمین روشن‌تن با بیان اینکه شهید تهرانی مقدم گفته بود «روی قبرم بنویسید اینجا مدفن کسی است که می‌خواست اسرائیل را نابود کند»، تصریح کرد: شهدا ثابت کردند برای رسیدن به قله‌های عزت و افتخار نیاز به اخلاص داریم، امروز اقتدار نظامی ما مدیون شهدایی چون تهرانی مقدم است.

وی در بخش دیگر با بیان اینکه غزه خط مقدم و نماد مقاومت است، اظهار کرد: عملیات طوفان‌الاقصی پیش دستی مقاومت علیه طرح صهیونیست‌ها با کمک کشورهای غربی بود که قصد داشتند در سایه عادی‌سازی روابط با کشورهای عربی به مقاومت ضربه وارد کنند.

امام جمعه موقت تبریز یادآور شد: عملیات طوفان الاقصی مسئله بازدارندگی رژیم صهیونیستی را به شدت شکننده کرد و اسرائیل با یک موضوع ویژه پس از این روبروست که موجودیت آن را به شدت تهدید می‌کند.

وی بیان کرد: عملیات طوفان الاقصی هیمنه رژیم صهیونیستی را درهم شکست و این عملیات با توجه به غافلگیری نظامیان اسرائیل به یک کابوس ادامه‌دار برای آنان بدل شده و این رژیم را با مشکلات امنیتی بسیاری روبرو خواهد کرد و سطح پایداری امنیت این رژیم را بسیار متزلزل کرده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین روشن‌تن، با بیان اینکه ویژگی مهم عملیات طوفان الاقصی تسخیر باور افکار عمومی در خصوص امکانپذیر بودن، شکست و سقوط اسرائیل بود، تصریح کرد: از این به بعد موازنه و معادله بازدارندگی میان دو طرف دیگر به تساوی نمی‌رسد بلکه «به برتری مقاومت فلسطین رسیده است» و این موضوع در تمام ابعاد راهبردی اعم از سیاسی، اقتصادی و نظامی صدق پیدا می‌کند.

وی با طرح این مسئله که بمباران دیوانه‌وار غزه نشانگر ضعف رژیم جعلی «اسرائیل» است، گفت: راهبرد امروز مقاومت سرد کردن جنگ و تثبیت موفقیتی است که قدرت پوشالی اسراییل را در هم شکست و کشاندن جنگ به خارج از مرزهای سرزمین‌های اشغالی را ناکام گذاشت.

امام جمعه موقت تبریز، به مناسبت‌های هفته پیش رو و روز جهانی " علم در خدمت صلح و توسعه" اشاره کرد و یادآور شد: در روایات اسلامی علم جایگاه والایی دارد و تاکید شده که علم قدرت آور است.

وی همچنین تصریح کرد: علامه طباطبایی مفسری بزرگ، فیلسوف و عارفی وارسته و فقیهی عالی مقام و وزین برای جهان اسلام بود و آثار ارزشمند علامه نه تنها برای جهان اسلام بلکه متعلق به جهان بشریت است.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha