دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین محامی گفت: اعضای مجامع بسیج فرزندان این مرز و بوم و مظهر و تجلی مشارکت مردم در فعالیت‌ها هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زاهدان، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی محامی، در سیزدهمین اجلاس مجمع بسیجیان استان که در محل تالار ملاصدرای دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد، بیان داشت: مردم رکن رکین انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و طبعا اگر مردم سالاری دینی به عنوان ویژگی نظام ماست مردم رکن اصلی در این نظام هستند.

امام جمعه زاهدان افزود: توصیه ائمه اطهار(ع) و به خصوص امام علی(ع) همواره تأکید بر رسیدگی به مردم و جایگاه آن‌ها بوده و امامین انقلاب نیز همواره بر جایگاه ویژه مردم، خدمتگزاری به آن‌ها و مشارکت آن‌ها در فعالیت‌ها تاکید داشته‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین محامی بیان داشت: مشارکت مردم در یک نظام مردم سالاری دینی موتور پیشران حرکت است و حضور مردم ضمانت تداوم انقلاب است و اینکه مقام معظم رهبری همواره بر حضور مردم و نیز مشارکت بیشتر آن‌ها در انتخابات تاکید داشته‌اند از این جهت است که حضور مردم ضامن بقای انقلاب است.

وی ادامه داد: بسیج و مجامع بسیج نماد حضور مردم و یکی از مظاهر و تجلی‌گاه‌های مشارکت مردم هستند. امام جمعه زاهدان تصریح کرد: بسیج با ابتکار امام خمینی(ره) در دوران دفاع مقدس تشکیل و در عرصه‌های مختلف حضور داشت و اعضای مجامع بسیج فرزندان این مرز و بوم و مظهر و تجلی مشارکت مردم در فعالیت‌ها هستند.

وی با اشاره به اینکه مجامع بسیج در وضعیت کنونی کشور و در برابر جنگ ترکیبی دشمن می‌توانند نقش ویژه ایفا کنند گفت: در این جنگ ترکیبی باید ببینیم دشمن کجا را هدف گرفته تا ما به عنوان بسیج در آن‌جا حضور و به مانند سدی محکم مقاومت کنیم.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: دشمن در صدد ضربه زدن به هویت دینی و تلاش برای تغییر فرهنگ اسلامی به عنوان رکن اصلی جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: عنوان جمهوری اسلامی دارای دو واژه جمهوریت و اسلامیت است و طبیعتا ماهیت و هویت ما بستگی به اسلامیت و دین ما دارد که دشمن آن را هدف قرار داده و از طرف دیگر به دنبال ضربه زدن به هویت ایرانی ماست تا وحدت و انسجام ملی که رکن دیگر مردم سالاری دینی است را مورد لطمه قرار دهد و به وحدت ملی و انسجام ما خدشه وارد کند.

امام جمعه زاهدان با اشاره به اینکه نظام اسلامی برخواسته از انقلاب اسلامی است و دشمن به دنبال القای ناکارآمدی آن است عنوان داشت: مجامع بسیج باید در برابر این اهداف دشمن تلاش مضاعف داشته باشند از جمله تلاش برای گسترش فرهنگ دینی، تقویت مبانی دینی و آشنایی بیشتر مردم با معارف اسلامی چرا که هر چه فرهنگ اسلامی در جامعه گسترش پیدا کند در برابر این حمله دشمن واکسینه شده و می‌توانند در برابر آن مقابله کنند.

وی افزود: تقویت عقلانیت، افزایش بصیرت و قدرت تحلیل وقایع از دیگر اقدامات لازم است چرا که اگر عقلانیت، بصیرت و قدرت تحلیل وجود نداشته باشد و با احساسات و شعار پیش برویم در جایی به نفع و در جایی به ضرر ماست و طبیعتا در فضای باز مجازی که هر کس حرف می‌زند اگر عقلانیت نباشد، بصیرت کم باشد و مردم و نسل جوان قدرت تحلیل نداشته باشند زود تحت تأثیر قرار می‌گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین محامی ادامه داد: از جمله تاکیدات مقام معظم رهبری در دیدار با دانش‌آموزان این بود که دانش‌آموزان و دانشجویان ما باید توان تجزیه و تحلیل داشته باشند که یک کار زیربنایی برای رشد و واکسینه کردن جامعه در برابر حملات دشمن است.

امام‌ جمعه زاهدان خاطرنشان کرد: نکته دیگر تلاش برای گسترش فضای الفت و صمیمیت در جامعه و تقویت انسجام بین اقوام و مذاهب است.

وی افزود: دشمن در تلاش است تا در فضای سیستان و بلوچستان به وحدت مردم ضربه وارد کند و در دیدار مردم استان با مقام معظم رهبری؛ ایشان به خوبی مطرح نمودند که دشمن می خواهد از تنوع قومی، تفاوت مذهبی و تفاوت جنسیتی ما برای ایجاد تفرقه و اختلاف استفاده کند و ما در مقام دفاع باید تلاش کنیم تا فضای انس، الفت و صمیمت در میان جامعه تقویت شود که در غیر این صورت همه ضرر خواهند کرد.

وی گفت: ما برای حفظ قدرت خود باید وحدت و انسجام داشته باشیم زیرا کشور ما رنگین کمانی از اقوام و مذاهب است و هر قوم و مذهبی نسبت به کل جز حساب می‌شود و در اقلیت است و اگر قرار باشد اختلاف و تفرقه‌ای رخ دهد همه ضرر می‌کنند اما بیشتر از همه همان اقلیت ضرر خواهد کرد. آیت‌الله محامی گفت : اگر سخن یا رفتار ما به گونه‌ای باشد که بذر کینه و اختلاف در دل جوان‌ها بکارد کشور ما آسیب خواهد دید اما بیشترین آسیب به همان قوم که در اقلیت است وارد خواهد شد و برای همین باید برای تقویت انسجام بین اقوام و مذاهب تلاش کنیم.

امام جمعه زاهدان اذعان داشت: در برابر القای ناکارآمدی نظام باید تلاش و در فعالیت‌ها مشارکت کنیم آن هم با ارائه طرح ها کارشناسی شده و مطالبه اجرای آن و این اقدام کار مهم برای کارآمدسازی نظام اسلامی در برابر توطئه دشمن است.

وی افزود: پس از پیشنهاد طرح کارشناسی شده باید اجرای آن نیز از مسئولان مطالبه شود نه اینکه صرفا طرح ارائه و بایگانی شود و در این جهت مجامعی که طرح و مطالبه اجرا دارند باید بر عملکرد مسئولین نیز نظارت داشته و نقد منصفانه داشته باشند یعنی کارهای مثبت و منفی را با هم دیده و برای بر طرف کردن ضعف راهکار ارائه دهند که این کار نیازمند رصد اقدامات مسئولان است تا اگر تخلفی صورت می‌گیرد تذکر داده شود و در صورت ادامه با فساد برخورد شود.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: گام اول کار پیشگیری از وقوع فساد است و باید بر سلامت دستگاه تحفظ شود و قبل از اینکه فرد در فساد غوطه‌ور شود به او تذکر بدهند و اگر در ادامه کسی نپذیرفته و مسیر خلاف خود را دنبال کرد دیگر چاره ای جز برخورد وجود ندارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha