یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی گفت: پس از درگیری های چهل و هفت روزه که مردم غزه در زیر بمباران غیرانسانی و محاصره مرگبار، صبر، مقاومت و استقامت از خود نشان دادند، اجرای تصمیم آتش بس میان اسرائیل و غزه آغاز شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف، در خطبه های نماز جمعه نجف اشرف گفت: از ساعت هفت صبح امروز، پس از درگیری های چهل و هفت روزه که مردم غزه در زیر بمباران غیرانسانی و محاصره مرگبار، صبر، مقاومت و استقامت از خود نشان دادند، اجرای تصمیم آتش بس میان اسرائیل و غزه آغاز شد.

وی افزود: فلسطین باید به آغوش مردم خود بازگردد و تصمیم آتش بس به مثابه شکست اسرائیل است و رؤیای تسلط صهیونیست ها بر مردم منطقه پایان یافته است.

امام جمعه نجف اشرف در خصوص اوضاع عراق اشاره کرد: بمباران مقر نیروهای حشد الشعبی توسط آمریکا توسط پهپادهای آمریکایی اقدامی محکوم شده از سوی همگان و نقض حاکمیت عراق محسوب می شود و آمریکایی ها باید بدون احترام عراق را ترک کنند.

حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی همچنین واکنش سریع مقاومت اسلامی را در تلافی این اقدام ناجوانمردانه تبریک گفت و بیان داشت: دوران استکبار آمریکا به پایان رسیده است و اگر اصرار بر ماندن دارند باید برای حملات بیشتر آماده شوند.

وی در خصوص برکناری محمد الحلبوسی رئیس سابق پارلمان عراق گفت: الحلبوسی حق انتخاب هیچ فردی را از لیست خود برای ریاست پارلمان ندارد و اینجا موضوع پیش روی نهادهای سیاسی است که یا انتخاب رئیس مجلس را به بعد از انتخابات شوراهای استانی موکول می کنند و یا در آن تسریع می بخشند.

خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه دینی به قسمتی از درس رشد انسانی با عنوان (روابط اجتماعی) اشاره کرد و گفت: اسلام برای ساختن جامعه سه رکن خانواده، خویشاوندی و همسایگان را قرار داده است.

وی از مردم عراق که به این سه رکن پایبند بودند، تجلیل کرد و شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها را یادآور شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha