دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه برازجان

حوزه/ امام جمعه برازجان گفت: شورای امنیت سازمان ملل در اجرای وظیفه اصلی خود یعنی حفظ صلح و امنیت بین‌المللی و پایان دادن به مناقشات منطقه‌ای با شکست مواجه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام حسن مصلح امام جمعه برازجان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، اظهار داشت: آمریکا تاکنون ۴۰ بار از حق وتو به نفع رژیم غاصب استفاده کرده و لذا باید گفت "قانون وتو" مصداق بارز قانون جنگل است.

وی افزود: قانون ظالمانه‌ای که بیش از ۷۰ سال درست در جایی که پای بازدارندگی اشغالگران و جنایتکاران به میان می‌آید، توسط اعضای پنچگانه و خصوصاً آمریکا به کار گرفته می‌شود، عجیب اینکه در این سال‌ها بیشترین سود را از این قانون نفرت‌برانگیز، رژیم جنایتکار و خبیث صهیونیستی برده است.

وی خاطرنشان کرد: نمونه اخیر در وتوی قطعنامه شورای امنیت برای آتش بس در غزه بود که بازتاب‌های فراوانی داشت، وتوی قطعنامه شورای امنیت توسط آمریکای جهانخوار، حاوی پیام‌ها و نکاتی است همچون ناکارآمدی و بی‌مصرفی نهادهای بین‌المللی.

امام جمعه برازجان بیان کرد: به نظر می‌رسد شورای امنیت سازمان ملل در اجرای وظیفه اصلی خود یعنی حفظ صلح و امنیت بین‌المللی و پایان دادن به مناقشات منطقه‌ای با شکست مواجه شده است، با توجه به حق وتوی پنج عضو دائم این شورا یعنی آمریکا، بریتانیا، فرانسه، روسیه و چین رسیدن به دیدگاه مشترکی درباره جنگ غزه که متضمن اجماع این کشورها و سایر کشورهای غیر عضو شورای امنیت باشد، بسیار دشوار به نظر می‌رسد.

حجت الاسلام مصلح ابراز کرد: در این میان نقش کشورهای غربی عضو شورای امنیت به سرکردگی آمریکا در جلوگیری از ادامه کشتار مردم غزه توسط رژیم صهیونیستی آشکار است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha