دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت‌الله سید حسن عاملی

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: وتو شدن طرح آتش بس غزه در شورای امنیت توسط آمریکا ننگ بزرگی در تاریخ آمریکاست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در محل مصلای اردبیل و با حضور پرشور و گسترده اقشار مختلف مردم برگزار شد، با اشاره به وتوی طرح آتش بس غزه توسط آمریکا، اظهار داشت: مخالفت آمریکا با آخرین قطعنامه شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل به معنی بر عهده گرفتن تمام جنایات اسرائیل و بلکه به معنی حضور مستقیم در کشتار بی‌گناهان فلسطینی است، اخیراً مقام معظم رهبری فرمودند: آمریکا شریک جنایات قطعی رژیم صهیونیستی است، ولی این روزها کار از شراکت گذشته و سلاح‌ها و نیروهای زبده ارتش آمریکا در معرکه حضور دارند و در عرصه بین‌المللی نیز با وتوی قطعنامه‌ها چراغ سبز به اسرائیل برای جنایات بیشتر می‌دهد.

وی ادامه داد: کشتار ۷۰ نفر بی‌گناه در یک روز و کشتار نزدیک به ۲۰ هزار نفر در دو ماه که نصف آن کودکان و زنان هستند و هنوز بسیاری از آنها زیر آوار مانده‌اند، جنایت آمریکایی با دستان شوم رژیم صهیونیستی است، تمام جنایات ۷۵ ساله اسرائیل باید به پای آمریکا و اروپا نوشته شود.

وی افزود: زمانی مناخیم بگین نخست وزیر اسبق اسرائیل "علیه لعائن الله" وارد دیر یاسین شد و ۱۵۰ فلسطینی را با دست خود کشت، آن شقی روسیاه شکم زن‌های فلسطینی حامله را پاره کرد و با استهزاء گفت می‌خواهم بدانم جنین این زن‌ها مذکر است یا مونث.

حجت‌الاسلام والمسلمین عاملی اضافه کرد: وتو شدن طرح آتش بس در غزه در شورای امنیت توسط آمریکا ننگ بزرگی در تاریخ آمریکاست، چرا که تشویق اسرائیل به کشتن زنان، کودکان و بی‌گناهان است و این اقدام ثابت کرد که تمام ادعاهای آمریکا در خصوص دموکراسی و حقوق بشر دروغ و نفاقی بیش نیست، این اقدام قطعاً موجب حمله به منافع آمریکا در نقاط مختلف خاورمیانه خواهد شد چرا که خشونت فقط خشونت می‌آورد، در داخل آمریکا نیز اثر خواهد گذاشت، انتخابات آینده آمریکا کاملاً دیدنی خواهد شد از حالا هم جمهوری‌خواه‌ها و هم دموکرات‌ها در خصوص غزه مبتلی به انشقاق بزرگ شده‌اند و با این وتو معلوم شد تروریست اصلی دنیا خود آمریکاست که ۷هزار طفل شیرخوار و نارس را کشته و با این وتو آمریکا با صدای بلند به جهانیان اعلام کرد که یک حکومت تروریستی است.

وی با تأکید بر اینکه با این وتو آمریکا تمام ارزش‌های انسانی را زیر پای خود گذاشت، خاطرنشان کرد: استدلال آمریکایی‌ها در اجراء حق وتو در موضوع آتش بس در غزه درست مثل استدلال آمریکایی‌ها برای استفاده از بمب اتمی در ژاپن است، آن زمان گفتند ما برای پایان دادن به جنگ مجبور به استفاده از بمب اتمی بودیم، اولاً باید از آنها پرسید چرا جنگ را آن زمان شروع کردید تا مجبور به استفاده از بمب اتمی‌ شوید و ۱۵۰ هزار انسان بی‌گناه را بکشید؟ و چندین دهه نسل‌های معلول به وجود آورید؟ ثانیاً استفاده از بمب اتمی در ژاپن بعد از پذیرش صلح توسط ژاپنی‌ها بود عجیب است که تا الان هیچ رئیس جمهور آمریکا حاضر به عذرخواهی از ژاپن و از خانواده‌های قربانیان نشده‌اند.

امام جمعه اردبیل گفت: بعد از وتو آمریکا، نتانیاهو فوراً از بایدن تشکر کرد، با این حساب آنها از هیچ نهاد بین‌المللی حتی از محاکمه بین‌المللی هم نخواهند ترسید و برای جنایت خود توجیه هم خواهند ساخت، اسرائیل این هفته اعلام کرد ما در محکمه جنایی بین المللی هیچ وقت محکوم نمی‌شویم چون ما نازی‌ها را می‌کشیم، اسرائیل با جنایات خود، صورت نازی را سفید کرده حالا به مردمی که از وطن خود دفاع می‌کند تهمت نازیسم می‌زند و این اهانت به شعور مردم دنیاست.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: این روزها اسرائیل از فرط بی‌آبرویی و افتضاح در اثر بالا رفتن آمار کشته‌های خود در داخل غزه به هر جنایتی دست می‌زند اما بیشتر در باتلاق فرو می‌رود، سلاح‌ها و امکانات و حمایت‌های آمریکا و اروپا دست هر ارتشی بود در عرض یک هفته کار غزه را تمام می‌کرد اما معلوم شد که ارتش اسرائیل هیچ هنر نظامی ندارد، اسرائیل این هفته یک اقدام واقعاً بی‌شرمانه انجام داد و نظامیان اسرائیل جمعی از انسان‌های عادی را اسیر و سپس آنها را لخت و در کنار خندق جمع کردند تا شاید با ایجاد رعب اهالی غزه را به کوچ راضی کنند، این کار آنها جنایت نیست بلکه افتضاح و شکست بزرگ برای ارتش اسرائیل و روسیاهی بزرگ برای آمریکایی‌ها و اروپایی ها است.

وی تصریح کرد: بایدن این هفته گفت اسرائیل باید خیلی مواظب باشد چون ممکن است افکار عمومی در دنیا هر لحظه علیه اسرائیل شود، از این عبارت معلوم می‌شود که او در حصار کامل زندگی می‌کند و از اوضاع دنیا و افکار عمومی کاملاً بی‌خبر است، افکار کل دنیا کاملاً علیه اسرائیل و آمریکاست.

وی یادآور شد: در حادثه غزه اندیشه نژادپرستی و قوم گرایی هر لحظه خود را نشان می‌دهد، یک مسئول اسرائیلی گفت، اسرای فلسطینی باید زنده به گور شوند چون آنها نه انسان هستند و نه حیوانات انسان نما، بلکه پایین تر از انسان هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عاملی اظهار کرد: اگر کسی بخواهد به عجیب‌ترین فاجعه در حادثه غزه واقف شود، باید روی حساسیت اروپا و آمریکا و روی اسراء اسرائیلی متمرکز شود، اگر یک هزارم حساسیت آنها نسبت به اسراء اسرائیل روی کلمه" انسان" بود کسی در غزه شهید نمی‌شد و این یک نژادپرستی وحشتناک است.

وی گفت: آن گونه که امت حضرت محمد مصطفی(ص) امروز ذلیل شده تا به حال هیچ وقت این گونه ذلیل نشده جز در زمان مغول! علت چیست؟ علت دو امر است، اول حکام مامور از طرف آمریکا که بر مسلمان‌ها و کشورهای عربی و اسلامی مسلط شده‌اند و کاملاً در اختیار آمریکا و اسرائیل هستند و گاه‌گاهی محکومیت‌هایی به زبان می‌آورند اما با هزاران ترس و دلهره که مبادا آمریکا و اسرائیل ناراحت شود یا آن سخنان را به زبان می‌آورند که مبادا رأی مردم را از دست بدهند، این گونه حکام حاکم نیستند محکوم هستند.

وی ادامه داد: زمانی کل روم و اروپا در برابر امت اسلامی و امپراطوری‌های اسلامی مثل بید می‌لرزیدند، اما حالا بر عکس شده، شاه عباس برای ملاقات سفراء اروپا ۶ ماه وقت تعیین می‌کرد!

وی با نقل حادثه تاریخی، ادامه دادند: در زمان خلیفه معتصم پادشاه روم، یک زن مسلمان را دستگیر و زندانی کرد و زن داد زد واسلاما! معتصم به پادشاه روم نوشت: "من الخلیفه المعتصم خلیفه المسلمین الی کلب الروم اما بعد اذا وصلتک رسالتی فاطلق سراح السیده المسلمه والا فوالذی بعث محمدا بالحق لارسلن الیک جیشا اوله عندک و اخره عندی"!، پادشاه روم با دیدن نامه فوراً زن مسلمان را آزاد و با لشگری از پاسداران زن و مسلح به طوری که حیا و احترام زن مسلمان از بین نرود به بغداد فرستاد.

وی یادآور شد: علت دوم عدم آشنایی ملت‌های مسلمان با نظام سیاسی اسلام است، نظام سیاسی اسلام اجازه عبادت در نظام‌های طاغوتی را نمی‌دهد و عبادت را به شرط کفر بر طاغوت می‌پذیرد "وَلَقَدْ بَعَثْنَا فِی کُلِّ أُمَّةٍ رَسُولًا أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ وَاجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ" (و همانا ما در میان هر امتی پیغمبری فرستادیم که خدای یکتا را پرستید و از بتان و فرعونان دوری کنید)

حجت الاسلام والمسلمین عاملی با اشاره به حادثه تروریستی امروز در مقر نیروی انتظامی در شهرستان راسک، ضمن تسلیت شهادت پرسنل نیروی انتظامی، خاطرنشان کرد: شهادت ۱۲ نفر از پرسنل نیروی انتظامی و داغدار شدن ۱۲ خانواده را به ملت بزرگ ایران و خانواده معظم آنها و به محضر پدر امت رهبر عظیم‌الشأن انقلاب تسلیت عرض می‌کنیم و در برابر عظمت شهدای نیروی انتظامی خضوع می‌کنیم، ما هزینه بسیار سنگینی برای عزت اقتدار کشور پرداخت کرده‌ایم.

وی ادامه داد: دشمن در میادین اصلی همه چیز را باخته و لذا به ترور روی آورده، ترور کاشف قطعی از شکست و درماندگی دشمن است، انسان توانمند احتیاج به ترور ندارد به همین جهت رسول خدا(ص) فرمود: الاسلام قید الفتک(یعنی اسلام ترور را ممنوع کرده است)، اینکه وقتی رامسفلد می‌گوید آرزوی من این است که شب بخوابم و صبح در حالی از خواب بیدار شوم که ببینیم ایران از روی نقشه جهانی حذف شده و دیگر کشوری به نام ایران وجود ندارد، به خوبی می‌توان فهمید آنها کت بسته نخواهند ماند و با هزاران توطئه سراغ ما خواهند آمد، آنها ۱۲ داغ بر دل ما گذاشتند و ما باید داغ بزرگتر بر دل آنها بگذاریم، داغ بزرگتر روز انتخابات با حضور حداکثری خواهد بود، برای آنها هیچ داغی بزرگتر از این نیست که همیشه در سال انتخابات برای ملت ما انگیزه بزرگ برای حضور در پای صندوق‌های رأی درست می‌کنند.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha