دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله ناصری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر اینکه راه رسیدن به خدا، محبت الهی است، گفت: محبت الهی حرکت در سیر الی الله را تسهیل می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری در جلسه درس اخلاق در مدینه العلم کاظمیه یزد با تاکید بر اهمیت آگاهی از هدف زندگی اظهار کرد: این مهم در دنیا مجهول است و به همین دلیل است که بسیاری از انسانها دچار تشویش و بلاتکلیفی هستند.

وی افزود: مسیر ما در سیر الهی است یعنی از خدا آمده ایم و به سمت خدا می رویم اما هدف بزرگ انسان، کمال الهی است و کمال الهی گنجینه ای از تمام خوبی هاست.

آیت الله ناصری با بیان اینکه خداوند متعال در قرآن کریم فرمود، ما انسان را خلق نکرده ایم مگر اینکه عبادت کند، عنوان کرد: خداوند متعال به ما قدرت درک و فهم داده و باید از آن استفاده بهتر کنیم و از هدر رفت آن جلوگیری کنیم.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه در مسیر سیر الی الله باید مراقبت کنیم، افزود: باید مراقب شیطان و نفس اماره باشیم و با آنها مبارزه کنیم تا مسیر رسیدن به خدا و کمال الهی برای ما هموار شود.

وی بیان کرد: اگر مسیر الی الله را پیدا نکنیم، دچار انحراف خواهیم شد و در این راه باید مراقب شیاطینی که بروز بیرونی دارند نیز باشیم.

رئیس شورای حوزه های علمیه استان یزد تصریح کرد: برای رسیدن به هدف زندگی که کمال الهی است، باید از هر آنچه که سبب نارضایتی خدا می شود، دوری کنیم و اجازه ندهیم هیچ گناه و معصیتی شکل بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه این مراقبت به آسانی امکان‌پذیر نیست، افزود: حفظ نفس کار بسیار دشواری است و کسی در این مسیر موفق است که تقوا پیشه کند.

آیت الله ناصری بیان کرد: طی طریق به سمت خدا دو مسیر دارد، یکی حرکت با اعضا و جوارح است یکی با قلب و نیت و این دو باید در کنار یکدیگر باشند به این معنا که عبادات ما هم جوارحی و هم قلبی باشد.

وی اظهار کرد: اگر می خواهیم راه را درست برویم و از مسیر منحرف نشویم و با تمام وجود در سیر الی الله قدم برداریم، باید محبت خدا را در دل خود جای دهیم و به گفته امام صادق(ع)، حرکت قلب قبل از حرکت جوارحی انسان را به خدا نزدیک می کند.

آیت الله ناصری ادامه داد: خضوع و خشوع ویِژگی انسانی است که محبت خدا را در دل خود جا داده است و همه باید متخلق به این خلق شویم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha