سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
حاج قاسم

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین علی شیرازی گفت: سردار دل‌ها، واقعاً قلوب مردم را تسخیر کرده بود زیرا خود عاشق مردم بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، مراسم نکوداشت سرداران شهید حاج قاسم سلیمانی و سید رضی موسوی، عصر امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین علی شیرازی نماینده سابق ولی فقیه در سپاه قدس و مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌ها ۱۳ دی در کتابخانه مرکزی پارک شهر برگزار شد.

بر اساس این گزارش: در آغاز جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین علی شیرازی نماینده سابق ولی فقیه، ضمن گرامیداشت روز زن و تبریک سالروز میلاد حضرت زهرا (س) بیان کرد: وقتی مادر شهید سلیمانی در کرمان فوت کردند در مجلس ختم، من کنار حاج قاسم ایستاده بودم. سردار دل‌ها به من گفت؛ همه کسانی که امروز مسجد آمده‌اند را می‌شناسم. این امر نشان می‌دهد تا چه اندازه حاج قاسم عاشق مردم بود.

در ادامه مراسم مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌ها نیز اظهار کرد: نهاد کتابخانه‌ها تلاش می‌کند در کارهایش سیره حاج قاسم را پیش گیرد. همه حاج قاسم را دوست داشتند. وی به واقع سردار دلها بود. برخی خون‌ها در تاریخ تکرار می‌شود، ابعاد درونی و بیرونی شخصیت حاج قاسم بسیار وسیع است. برای همین می‌توان در حوزه‌های مختلف از حاج قاسم الگوبرداری کرد.

در بخش دیگری از مراسم همسر شهید مدافع حرم، نوید صفری روی صحنه آمد و گفت: همسر شهیدم در روز اربعین به اسارت درآمده و چند روز بعد شهید شدند. شهید صفری به شدت ارادت ویژه به حضرت زهرا (س) داشت. وی هرگاه در مراسم عزای بانوی دو عالم شرکت می‌کرد، منقلب می‌شد. بزرگترین آرزوی او شهادت بود و در نهایت به آرزویش نیز رسید.

وی ادامه داد: نماز اول وقت، کمک به دیگران، ولایت پذیری و انس با قرآن ویژگی‌های اخلاقی شهید صفری بود. او هر روز زیارت عاشورا می‌خواند و علاوه بر تلاوت قرآن به خواندن ترجمه کلام خدا نیز علاقه داشت.

در بخش انتهایی مراسم از پوستر مصحف شهید سلیمانی رونمایی به عمل آمد. در این آیین؛ عبدالرحیم سعیدی راد، مصطفی محدثی، سیده فرشته حسینی، مهدیه نژاد ابراهیم، مرتضی امیری اسفندقه، الهام نجفی و محمد مهدی عبداللهی در یاد و گرامیداشت حاج قاسم و شهید سید رضی موسوی اشعاری از سرودهای خودشان را خواندند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha