سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: حضور آگاهانه آحاد مردم در انتخابات حق و تکلیف است و باید با مشارکت هدفمند، مجلسی منسجم و قدرتمند را رقم زد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه‌های امروز نماز جمعه اراک، دیدار ائمه جمعه با مقام معظم رهبری در سه‌شنبه هفته گذشته را یادآور شد و اظهار داشت: ایشان در این دیدار، حضور مردم در نظام اسلامی را یک اصل معرفی کردند.

وی اضافه کرد: کاندیدای نمایندگی مجلس باید خواهان رفاه عمومی مردم باشد و از اسراف، جوسازی و وعده‌های دروغین دوری کند.

امام جمعه اراک خاطرنشان کرد: مردم باید آگاهانه با انتخاب فرد شایسته و اصلح، در پای صندوق رأی حاضر شوند.

آیت‌الله دری نجف آبادی در خصوص ماه رجب نیز یادآور شد: این ماه از ارزش بالایی برخوردار است و ایام‌ البیض در ماه رجب قرار دارد، مومنان و خداجویان در روزهای ۱۳ تا ۱۵ رجب با اعتکاف در مساجد و تکایا به روزه‌داری و عبادت و راز و نیاز با خداوند مشغول می‌شوند.

وی تأکید کرد: سنت اعتکاف در پالایش روحی و روانی افراد و انس بیشتر با معبود یکتا، اثر گذار است.

امام جمعه اراک گفت: آماده‌سازی اخلاقی، رفتاری و شخصی در ماه رجب به خصوص ایام اعتکاف برای ورود موفق به ماه مبارک رمضان نقش به‌سزایی دارد و انسان با آرامش و رضایت خاطر بیشتری برای درک شب قدر خود را مهیا می‌کند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی ابراز کرد: لحظه‌ها و هر دقیقه ماه رجب بسیار با فضیلت و راز و نیاز، استغفار و انس بیشتر با قرآن در این ماه سفارش شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، اضافه کرد: حضور گسترده و چشمگیر معتکفین در مساجد حرکت فرهنگی اثرگذار در راستای ارتقا فرهنگ دینی و نهادنیه شدن روحیه معنوی در جامعه است.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی تصریح کرد: معتکفین با حضور در مساجد ضمن روزه‌داری و انجام عبادت‌های مختلف، از دنیا و لذت‌های زودگذر آن بریده و در زمینه خویشتن خویش و فطرت پاک انسانی تفکر و اندیشه می‌کنند.

وی یادآور شد: اعتکاف، حرکت به سوی خدا و اعلام دوستی با معبود یکتا است و مسجد بهترین مکان برای اعلام خداباوری در این مسیر است.

امام جمعه اراک با بیان اینکه مردم از مسئولان انتطار دارند وعده‌های خود را به انجام برسانند، اظهار کرد: استانداری و دستگاه‌های مربوطه در تکمیل پروژه بیمارستان ولیعصر(عج) و مسکن ۸۱۰۰ واحدی اهتمام جدی‌تری داشته باشند.

آیت‌الله دری‌نجف آبادی، تأکید کرد: نیاز است مسئولان در راستای کاهش آلودگی هوا تلاش ویژه داشته باشند و فیلتراسیون نیروگاه را با جدیت دنبال کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha