سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
کد خبر: 1133006
۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۷
آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری

حوزه/ معاون مشارکت‌های مردمی و مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: حدود ۱۴ درصد از دانش آموزان معادل ۲.۵ میلیون جمعیت در مدارس غیر دولتی تحصیل می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، احمد محمودزاده در دیدار با آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اظهار کرد: حدود ۱۴ درصد از دانش آموزان معادل ۲.۵ میلیون جمعیت در مدارس غیر دولتی تحصیل می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه اعتقاد ما بر این است که مدارس غیر دولتی مجری سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش هستند، مطرح کرد: هر آنچه‌ که در سند تحول آموزش و پرورش به آن پرداخته شده است باید در مدارس دولتی و غیردولتی رعایت شود.

معاون مشارکت‌های مردمی و مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: عمده مدیران مدارس غیردولتی افراد توانمندی هستند که احساس می‌کنند مسیر را می‌توانند بهتر از وزارت آموزش و پرورش طی کنند.

وی با بیان اینکه در راستای استفاده از ظرفیت خلاقانه مدارس غیر دولتی اقداماتی را دنبال می‌کنیم، عنوان کرد: حدود ۲۱۰ هزار نفر از معلمین ما در این مدارس حضور دارند و تدریس انجام می‌دهند.

محمودزاده با اشاره به اینکه برنامه دانش‌افزایی و توانمندی این معلمان را در دستورکار قرار دادیم، خاطرنشان کرد: مسائل اعتقادی و بصیرتی در این دوره‌ها مورد تاکید ویژه است تا معلمین بتوانند شبهه‌های نسل نوجوان را برطرف کنند.

وی با بیان اینکه امروز در این عرصه درحال آسیب‌شناسی هستیم، تصریح کرد: برخی از استان‌ها متاسفانه ظرفیت برگزاری این دوره‌ها را ندارند درحالی که رویکرد ما ایجاد صلاحیت حرفه‌ای در معلمان است.

معاون مشارکت‌های مردمی و مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه دانش تخصصی و تربیتی معلمان از اهمیت بسیاری برخوردار است، یادآور شد: در این مسیر و سایر موضوعات از رهنمودهای علما و مراجع بهره‌مند خواهیم شد.

وی با بیان اینکه بزرگ‌ترین و مهم‌ترین سرمایه کشور نیروی انسانی است، ابراز کرد: آینده کشور در کلاس‌های درس و توسط معلمین طراحی می‌شود، در نتیجه هرچقدر بتوانیم بعد تربیتی مدرسه را تقویت کنیم در آینده موفق‌تر خواهیم بود.

محمودزاده در پایان اقدام پاسخ سخت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تبریک گفت.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha