دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مراسم روضه حضرت زینب(س) هیئت زینبیون همدان

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین شعبانی گفت: اگر مشارکت تأثیری ندارد، چرا امروز جریان مخالف تمام همتش را بر پایین آوردن مشارکت گذاشته و پویش‌های بسیاری را راه انداخته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی شب گذشته در مراسم روضه حضرت زینب(س) هیئت زینبیون همدان، با اشاره به اهمیت و جایگاه رسانه و تبلیغات در تاریخ، اظهار داشت: یکی از اثرات رسانه در طول تاریخ را می‌توان در معرفی شخصیتی مثل امام علی(ع) که روزانه هزار رکعت نماز می‌خواند دید که جبهه مقابل با رسانه خود کاری کرد که ایشان را فردی بدون نماز در جامعه معرفی می‌کردند.

وی افزود: گاهی اوقات برخی افراد به امیرالمومنین(ع) می‌گفتند که باید سیاست را از معاویه یاد بگیری، معاویه‌ای که با در دست گرفتن فکر جامعه حتی وقتی می‌گفت نماز جمعه را چهارشنبه بخوانید بازهم مردم آن زمان به این حرف عمل می‌کردند، اما امام علی(ع) فرمودند که تقوا دست من را بسته و نمی‌توانم هر کاری را در جامعه انجام دهم.

امام جمعه همدان، با بیان اینکه در نگاه امیرالمومنین(ع) این کار سیاست نبود و از آن به نیرنگ و فریب یاد می‌کردند، یادآور شد: باید گفت که جریان باطل در ایجاد گمراهی هنرمندانه عمل می‌کند و با شبکه سازی قوی، توانایی گمراه کردن جامعه را دارد.

وی با بیان اینکه گاهی اوقات یک کلیپ و یا متن به صورت تقطیع شده در فضای مجازی و عمومی منتشر می‌شود، گفت: این وظیفه اصحاب رسانه است که به تبیین حقایق بپردازد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با تأکید بر اینکه کسی که تقوا و چارچوب ندارد، هر کاری به ذهنش می‌رسد انجام می‌دهد، خاطرنشان کرد: جریان باطل در تاریخ آنقدر توان داشت که توانست امام حسین(ع) را یک فرد خارجی معرفی کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این جریان توانایی اینکه کار را در کربلا تمام کند را نداشت، گفت: یک زن در برابر این جریان عمیق رسانه‌ای که توانایی داشت تا علی(ع) را خانه نشین کند و یا ایشان را بی‌نماز معرفی کند، ایستاد و به تنهایی این جریان رسانه‌ای را از بین برد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با بیان اینکه امروز رسانه‌های ما باید در کنار هم بتوانند زیر بنای فکری دشمنان را ویران کنند، یادآور شد: حضرت زینب(س) با جهاد تبیین خود توانست کاری کند که یزدی که تا قبل از آن فریاد می‌زد من امام حسین(ع) را کشته‌ام، پس از آن ابن زیاد را لعنت می‌کرد و شهادت امام حسین(ع) را گردن او می‌انداخت.

وی همچنین به تبیین شخصیت حضرت زینب(س) پرداخت و اظهار کرد: حضرت زینب(س) حکیم بود و در خانه‌ای شخصیتش شکل گرفت که جبرائیل در آن رفت‌وآمد داشت.

امام جمعه همدان، با اشاره به اینکه شکل گیری شخصیت فرد به عوامل مختلفی از جمله محیطی که در آن زندگی می‌کند وابسته است، خاطرنشان کرد: محل کار و محیط حضور افراد در نوع فکر آنها تأثیر گذار است و لذا به همین دلیل است که باید برای سالم بودن محیط اجتماعی تلاش کرد.

وی همچنین به برگزاری انتخابات در اسفند امسال اشاره کرد و گفت: اصحاب رسانه باید به شکل گیری مشارکت حداکثری کمک کنند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، در پاسخ به برخی از شبهات مطرح شده در رابطه با انتخابات توسط رسانه‌های دشمن، ابراز کرد: اگر مشارکت تأثیری ندارد، چرا امروز جریان مخالف تمام همتش را بر پایین آوردن مشارکت گذاشته و پویش‌های بسیاری را راه انداخته است.

وی با بیان اینکه مردم انتقادهایی دارند و حق هم دارند، گفت: باید با مردم صادقانه‌تر و شفاف‌تر گفت‌وگو کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با اشاره به اینکه در شرایط تحریمی و مشکلات اقتصادی نیاز به مدیران توانا داریم، اظهار کرد: گاهی اوقات مدیری اگر بودجه باشد تنها می‌تواند فعالیت کند، اما در دورانی که با مشکلات روبرو هستیم نیازمند مدیر دوران تحریم که ذاتا مدیر است می‌باشیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha