یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
علی عباسی و عالم کشور مالی

حوزه/ رئیس جامعه المصطفی العالمیه گفت: انقلاب اسلامی تلاش کرده است از راه توسعه علمی، عزت و جایگاه رفیع مسلمانان را بازیابی کند و لذا مراکز علمی و تحقیقاتی ایران در سال‌های پس از انقلاب، با توسعه قابل توجهی روبه‌رو بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعه المصطفی العالمیه امروز دوشنبه ۳۰ بهمن‌ماه در دیداربا شیخ عمر فاروق، از چهره‌های علمی و فرهنگی کشور مالی به معرفی جامعه المصطفی پرداخت و اظهار کرد: جامعه المصطفی العالمیه یک دانشگاه اسلامی بین‌المللی بوده و امروز پذیرای دانش‌پژوهانی از ۱۳۰ ملیت مختلف جهان از جمله کشور مالی است.

وی با اشاره به فعالیت نمایندگی جامعه المصطفی در کشور مالی، خاطرنشان کرد: مدارک جامعه المصطفی از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارائه می‌گردد و فراگیران ما در بیش از ۱۶۰ رشته، گرایش و مقطع در سه محور علوم اسلامی، علوم انسانی و زبان و فرهنگ شناسی مشغول به تحصیل هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی، جامعه المصطفی را پذیرای فراگیران از مذاهب مختلف اسلامی خواند و ادامه داد:برخی از واحدهای جامعه المصطفی به طلاب اهل سنت اختصاص داشته و در بسیاری از مراکز نیز برادران و خواهران اهل سنت و پیروان مکتب اهل‌بیت(ع) در کنار یکدیگر مشغول به تحصیل هستند.

وی تقویت اخوت و برادری و کمک به نزدیکی پیروان مذاهب مختلف اسلامی را از راهبردهای اساسی المصطفی و در راستای اهداف عالی انقلاب اسلامی دانست و یادآور شد: جریان‌های افراطی که به تفرقه و اختلاف میان امت اسلام دامن می‌زنند، دانسته و یا ندانسته در مسیر اهداف دشمنان قدم برمی‌دارند. همه ما عضو خانواده بزرگ اسلام هستیم و یکی از سیاست‌های آشکار استعمارگران برای حفظ سلطه خود در همه نقاط عالم، ایجاد تفرقه و انشقاق در میان مردم آن منطقه است.

رئیس جامعه المصطفی ادامه داد: پیش از آن که استعمارگران انگلیسی وارد هندوستان شوند، صدها سال مسلمانان و هندوها در کنار یکدیگر با صلح و آرامش زندگی می‌کردند اما اولین اقدام استعمارگران ایجاد اختلاف میان آنان بود و در گام بعدی به ایجاد اختلاف میان مذاهب اسلامی پرداختند.

وی دامن زدن به اختلافات و ایجاد درگیری در میان جوامع اسلامی را به منظور مهار قدرت مسلمانان دانست و گفت: امروز دشمنانِ مسلمانان در امر باطل خود اتحاد دارند و دولت آمریکا و کشورهای استعماری، در حمایت از رژیم اشغالگر و جنایتکار صهیونیستی پشتیبان یکدیگر هستند؛ اما متأسفانه مسلمانان در حمایت از فلسطین مظلوم قادر به همکاری با هم نیستند. جمهوری اسلامی ایران خود را متعلق به همه مسلمانان و انسان‌های حقیقت‌جو در عالم می‌داند و بر برادری و اتحاد میان ملت‌ها تأکید می‌نماید.

رئیس جامعه المصطفی در ادامه با اشاره به دستاوردهای چشمگیر جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف علمی و تکنولوژی، اظهار کرد: انقلاب اسلامی تلاش کرده است از راه توسعه علمی، عزت و جایگاه رفیع مسلمانان را بازیابی کند و لذا مراکز علمی و تحقیقاتی ایران در سال‌های پس از انقلاب، با توسعه قابل توجهی روبه‌رو بوده است.

وی پیشرفت‌های کشور را مرهون روحیه تلاش و استقلال‌طلبی دانست و گفت: این وعده حق الهی است که اگر در راه خدا ثابت قدم باشیم، حتما به موفقیت دست خواهیم یافت. تمام پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران، به جهان اسلام تعلق دارد و بنابراین از همه برادران دینی خود دعوت می‌نماییم در کنار یکدیگر قرار گیریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی با اشاره به جایگاه شخصیت‌هایی همچون شیخ فاروق در نزدیکی و تقویت ارتباط میان ملت‌های مسلمان، اظهارکرد: امیدواریم سفر شما به جمهوری اسلامی ایران، همراه با خیر و برکت و سرآغاز فصل جدیدی از همکاری‌های مشترک باشد.

سپس شیخ عمر فاروق از علمای برجسته کشور مالی، در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور در قم و تقدیر از مواضع رئیس جامعه المصطفی، خاطرنشان کرد: آشنایی جهان اسلام با این اندیشه و گفتمان، قطعا موجب پیشرفت و تعالی مسلمانان در سراسر جهان خواهد بود.

وی با ابراز علاقه برای افزایش همکاری با جامعه المصطفی، خاطرنشان کرد: امکانات جامعه المصطفی به ویژه دانشگاه مجازی و مؤسسه دوره‌های کوتاه مدت و فرصت‌های مطالعاتی فرصت خوبی را برای دانش‌پژوهان در کشور مالی فراهم آورده است و امیدواریم دانشجویان کشور مالی در آینده استفاده بیشتری از این ظرفیت‌ها داشته باشند.

شیخ فاروق از فعالیت‌های علمی جامعه المصطفی در کشور مالی تقدیر و تشکر کرد و این خدمات را موجب پیشرفت و ارتقای جوانان مسلمان در این کشور دانست.

۳۱۳/۱۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha