یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
انتخابات

حوزه/ پس از سه ماه مهلت بررسی هیئت‌های نظارت و شورای نگهبان، فرآیند بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی به پایان رسید و بر اساس نتایج نهایی، بیش از ۱۵ هزار و ۲۰۰ داوطلب، تأیید صلاحیت شدند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، انتخابات دوره‌ دوازدهم مجلس شورای اسلامی برای انتخاب ۲۹۰ نماینده و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری نیز برای ۸۸ کرسی، ۱۱ اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد که همه احزاب، گروه ها، جناح های سیاسی و اجتماعی در کشور در تکاپوی برگزاری یک انتخابات پرشور و رقابتی هستند.

خبرگزاری حوزه نیز برای اطلاع مخاطبان فهیم خود از اخبار، اطلاعیه ها، بیانیه ها و صلاحیت نامزدهای انتخاباتی اقدام به تهیه بسته خبری کرده که مخاطبان را در جریان آخرین اخبار و رویدادهای انتخاباتی قرار دهد.

تایید صلاحیت بیش از ۱۵ هزار داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی

احمد وحیدی وزیر کشور امروز در جریان سفر یک روزه خود به لرستان در جمع خبرنگاران بیان داشت: پس از سه ماه مهلت بررسی هیئت‌های نظارت و شورای نگهبان، امروز فرآیند بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی به پایان رسید و بر اساس نتایج نهایی، بیش از ۱۵ هزار و ۲۰۰ داوطلب، تأیید صلاحیت شدند که این آمار به معنای تأیید صلاحیت حدود ۷۵ درصد داوطلبان است.

وی بیان داشت: از همه سلایق، طیف‌ها و گروه‌ها در این دوره از انتخابات حضور دارند که امید می رود مردم بار دیگر با حضور باشکوه خود در پای صندوق های رای حماسه ای دیگر را در تاریخ نظام رقم بزنند.

مدیرکل ارشاد بوشهر: ۷ جشن مشارکت‌آفرین برای حضور حداکثری مردم در انتخابات برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: ۷ جشن مشارکت‌آفرین در نقاط مختلف استان برگزار می شود که مهمترین آن جشن بزرگ دانشجویی است.

عبدالرحیم افروغ اظهار کرد: در حالی که بنگاه های دروغ پراکنی رسانه ای در ضدیت با جمهوری اسلامی، لحظه ای از توطئه با کلید واژه «عدم شرکت در انتخابات» از دست نمی دهند اما مردم ایران اسلامی روز ۱۱ اسفندماه با حضور پای صندوق های اخذ رای بار دیگر این توطئه ها خنثی خواهند کرد.

وی افزود: جهاد تبیینی که در دستور کار اصحاب رسانه، حوزه هنرمندان و دانشجویان قرار گرفته مانند سدی در برابر نفوذ دشمنان اسلام و ایران و زمینه ساز تشویق و ترغیب مردم به حضور حداکثری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر تصریح کرد: مشارکت و حضور حماسی مردم در راهپیمایی چهل و پنجمین سال پیروزی انقلاب اسلامی بار دیگر دشمنان را ناکام گذاشت و پیش بینی می شود با همین شور و شوق نیز مردم در انتخابات شرکت کنند.

افروغ ادامه داد: آخرین نظرسنجی‌ها نشان می دهد که میزان تمایل مردم استان به رای دادن در حال افزایش است.

وی عنوان کرد: به منظور افزایش میزان حضور مردم پای صندوق‌های رای ویژه برنامه های نیز توسط این اداره کل تدارک دیده شده که در ایجاد شور انتخاباتی موثر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر بیان کرد: با رویکرد انتخابات ۶ کاروان هنری با مشارکت هنرمندان در محلات حاشیه شهرها فعالیت خود را آغاز کرده‌اند که مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

افروغ ادامه داد: هشتم اسفندماه همایش و تجمع بزرگ دانشجویی در استان بوشهر برگزار می‌شود.

۱۷۰۰ نفر دست اندرکار برگزاری انتخابات در بخش محمدیه هستند

محسن آخوندی بخشدار و رئیس ستاد انتخابات محمدیه گفت: در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، بخش محمدیه با ۷۹ شعبه ثابت و سیار، آماده برگزاری انتخاباتی سالم، رقابتی و با مشارکت حداکثری مورد تاکید رهبری است و در این راستا بیش از ۱۷۰۰ نفر عهده دار برگزاری انتخابات خواهند بود.

وی گفت: ضمن تقدیر از اعضای هیات اجرایی انتخابات بویژه همکاری خوب هیئت نظارت بخش، دستگاه های قضایی، امنیتی، نظامی و انتظامی و راهور از همکاران پرتلاش خود در ستاد انتخابات محمدیه ، شهرداران فعال محمدیه، شریف آباد و بیدستان و پرسنل خدوم شهرداری ها و دهیاران عزیز بویژه روسا و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا تشکر می کنم که بصورت جهادی و انقلابی پای کار نظام در برگزاری انتخابات باشکوه هستند.

آخوندی همچنین از رسانه های فعال بخش بویژه روابط عمومی شهرداری محمدیه، سازمان های حمل و نقل شهرداری ها، نمایندگان فرماندار و عوامل اجرایی شعب، ناظران، بازرسان و نیروهای نظامی و انتظامی و اطلاعاتی که این روزها سخت در حال فراهم کردن زمینه انتخابات هستند نیز قدردانی کرد.

سه هزار مترمربع برای تبلیغات نامزدهای انتخاباتی کاشان اختصاص یافت

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کاشان گفت: با هدف سهولت دسترسی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری به امکانات تبلیغاتی و رعایت عدالت،۳ هزار مترمربع فضای متناسب برای تبلیغات انتخاباتی در سطح این شهر جانمایی شده است.

حمیدرضا ممیز روز سه‌شنبه افزود: با توجه به برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ و همچنین روزهای منتهی به پایان سال و لزوم جلوگیری از ایجاد منظر عمومی نازیبا در ایام نوروز، شهرداری کاشان ‌کوشیده است، همچون دوره‌های گذشته، مکان‌هایی را برای تبلیغات نامزدهای انتخاباتی در نظر بگیرد.

وی اظهار کرد: خیابان‌های شهید رجایی، آیت‌الله کاشانی، باباافضل، شهید آیت‌الله بهشتی، امیرکبیر، ملامحسن فیض و برخی میدان‌های اصلی شهر از جمله مکان‌هایی است که برای فضاهای تبلیغات انتخاباتی اختصاص یافته و انتظار است که طرفداران نامزدها، اقلام تبلیغاتی را فقط در مکان‌های تعیین شده، نصب کنند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کاشان با اشاره به آغاز رسمی زمان تبلیغات کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی از سوم اسفند بیان کرد: مدیریت شهری و از جمله سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری، اقدام‌های لازم را برای آماده‌سازی و تعیین فضاهای متناسب برای نامزدها در زمان مقرر انجام داده‌اند.

زمان رسمی تبلیغات انتخابات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، از ساعت ۱۲ بامداد پنجشنبه سوم اسفند آغاز می‌شود و تا ساعت هشت صبح روز پنجشنبه ۱۰ اسفند ادامه دارد.

حوزه انتخابیه کاشان شامل شهرستان‌های آران و بیدگل و کاشان یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

رای اولی‌ها در قصرشیرین برای حضور در انتخابات یازدهم اسفندماه اعلام آمادگی کردند

دانش‌آموزان رای اولی شهرستان قصرشیرین در غرب کرمانشاه روز سه‌شنبه با حضور در آیین «جشن تکلیف سیاسی رای اولی‌ها» آمادگی خود را برای حضور در انتخابات یازدهم اسفندماه سال جاری اعلام کردند و به صورت نمادین رای دادند.

در این آیین که با حضور فرماندار، امام جمعه و مسوولان آموزش و پرورش قصرشیرین در کانون فرهنگی امام (ره) این شهرستان برگزار شد، ۱۵۰دانش آموز رای اولی به شکرانه رسیدن به سن مشارکت در عرصه سرنوشت ساز، جشن گرفتند و آمادگی خود را برای حضور پای صندوق های رای اعلام کردند.

فرماندار قصرشیرین در این مراسم با اشاره به امکان نقش آفرینی دانش آموزان در تعیین سرنوشت کشور، گفت: حضور دانش آموزان رأی اولی در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری می‌تواند به جریان‌سازی انتخابات منجر شود به گونه ای که دانش آموزان با دعوت از والدین خود و دیگر اعضای خانواده، آن ها را به شرکت در این عرصه تعیین سرنوشت دعوت کنند.

وی اظهار کرد: دانش آموزان به عنوان آینده سازان، سکانداران مدیریتی فردای کشور هستند و حضور در انتخابات نشان از اهمیت قشر جوان و تاثیرگذاری آن ها جهت دخالت در سرنوشت سیاسی کشور دارد.

در شهرستان قصرشیرین ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر واجد شرایط رای دادن هستند که ۱۵۰ نفر آن ها را رای اولی ها تشکیل می دهند.

در انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، بنا به گفته رییس سازمان ثبت احوال کشور تمام متولدین ۱۱ اسفند ۱۳۸۴ به قبل می‌توانند در هر ۲ انتخابات شرکت کنند، یعنی افرادی که در روز رای‌گیری ۱۸ سال آن‌ها تمام شده باشد می‌توانند به عنوان رای اولی در انتخابات مجلس و خبرگان شرکت کنند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت هشت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد و از حوزه انتخابیه قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل‌ذهاب یک نماینده راهی پارلمان می‌شود

۲۱ نقطه شهر قرچک برای تبلیغات نامزدهای انتخابات آماده شد

شهردار قرچک گفت: به منظور ساماندهی وضعیت تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، این شهرداری ۲۱ نقطه پرتردد شهر را برای نصب اقلام تبلیغاتی در نظر گرفته و آماده کرده است.

محسن خرمی شریف روز سه‌شنبه اظهار داشت: شهرداری قرچک همچون دوره‌های گذشته انتخابات و با هدف حفظ منظر و سیمای شهر و جلوگیری از مخدوش شدن دیوارها، امکانات و زیرساخت‌های شهری، اماکن پرتردد شهر را برای تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری شناسایی کرده است.

وی افزود: با توجه به نیازسنجی‌های صورت گرفته و در نظر گرفتن اندازه قانونی پوسترهای تبلیغاتی، شهرداری قرچک در ۲۱ نقطه پرتردد شهر اقدام به نصب جایگاه‌های متحدالشکل تبلیغاتی کرده تا نامزدها و طرفداران آنان بتوانند اقلام تبلیغاتی خود را بر روی این جایگاه‌ها نصب کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: شهرداری انتظار دارد تا به منظور احترام به حقوق عامه مردم و جلوگیری از ضایع شدن حق شهروندان در استفاده از امکانات شهری، نامزدهای انتخابات و طرفداران آنان پوسترها و اقلام انتخاباتی خود را فقط بر روی این جایگاه‌ها نصب و از چسباندن این اقلام بر روی دیوارهای شهر، مبلمان شهری، ایستگاه‌های اتوبوس جدا خودداری کنند.

خرمی شریف ادامه داد: جایگاه‌های تبلیغاتی انتخابات در میدان شهید ستاری مسجد جامع میدان امام خمینی (کلانتری) ترمینال زیباشهر، کارخانه پارس سرام، زیباشهر، کلانتری باقرآباد، داودآباد، بوستان ۱۵ خرداد میرزایی، میدان گل گندم شهرک طلائیه، میدان پوئینک، میدان خبرنگار زیباشهر، بوستان ولیعصر(عج) زیباشهر، میدان باب الحجوائج زیباشهر، مخابرات باقرآباد، میدان امامزاده بی بی زبیده ،چهارراه ولی آباد، میدان نون و قلم(میدان دادگاه)، ابتدای خیابان مارلیک، بلوار ۹ دی و شهرک آپادانا باقرآباد مستقر می‌شود.

۱۰۴۰ بازرس و سربازرس انتخابات در قزوین آموزش دیدند

سید موسی متوسلین، رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان قزوین در دهمین جلسه هیات بازرسی انتخابات استان اظهارکرد: هیاتهای بازرسی شهرستان‌ها در برخورد با تخلفات انتخاباتی باید به صورت جدی ورود پیدا کنند، تخلفات بر اساس مواد۷۳ ،۷۵ و ۸۲ قانون انتخابات در هر سطحی که صورت بگیرد باید برخورد شود و رعایت قانون و اقدام به موقع مورد تاکید است.

وی با اشاره به لزوم اصل بی طرفی سربازرسان و بازرسان در فرایند برگزاری انتخابات، اظهار کرد: از طریق به کارگیری افراد کارآمد، متعهد و با تجربه و اجرای دقیق مفاد قانون انتخابات به ویژه ماده ۸۵، باید سلامت برگزاری انتخابات را تضمین کرد.

متوسلین بیان کرد: تا کنون دوره آموزشی ویژه بازرسی برای ۱۰۴۰ نفر از سربازسان و بازرسان شعب برگزاری انتخابات در سطح شهرستان‌های استان برگزار شده است، قطعا این دوره های آموزشی به افزایش کارآمدی هیئت های بازرسی و کاهش تخلفات انتخاباتی کمک جدی خواهد کرد.

گفتنی است، در این جلسه گزارشی از اقدامات صورت گرفته از بدو تشکیل دبیرخانه هیئت بازرسی انتخابات استان ارائه شد و همچنین گزارش های مربوط به بازرسان مورد ارزیابی قرار گرفت.

آغاز تبلیغات نامزدهای انتخاباتی مجلس از ۳ اسفند

رئیس ستاد انتخابات استان همدان گفت: از روز پنجشنبه ۳ اسفند تبلیغات نامزدهای انتخابی مجلس آغاز و تا ۲۴ ساعت قبل از روز اخذ رای ادامه می‌یابد.

حسن رضانیا در بیست و ششمین جلسه ستاد انتخابات استان همدان افزود: تمامی نامزدهای انتخابات باید قانون را در تبلیغات رعایت کنند و هر گونه تخریب و توهین دیگر کاندیداها خلاف قانون و شرع است.

او گفت: ابتکار صدا و سیما برای ایجاد فرصت برابر در معرفی نامزدهای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری قابل تقدیر است.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان گفت: حضور پر شور مردم بصیر استان در راهپیمایی ۲۲ بهمن نویدبخش حضور گسترده و دشمن شکن در پای صندوق‌های رای خواهد بود.

حسن رضانیا گفت: تشکیل مجلس قوی می‌تواند خیلی از مشکلات در کشور را حل کند بنابر این حضور آگاهانه و حداکثری و انتخاب نمایندگان اصلح را از مردم خوب همدان انتظار داریم.

شروط وزارت کشور برای اعلام فهرست‌های انتخاباتی

عبدالله مرادی مدیرکل سیاسی وزارت کشور، درباره شیوه انتشار فهرست‌های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی و هماهنگی آن با وزارت کشور، بیان کرد: طبق ماده ۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، بعد از اعلام صلاحیت‌ها امکان طرح فهرست‌های انتخاباتی برای هر حوزه انتخابیه از جمله حوزه‌های یک‌کرسی و چندکرسی وجود دارد.

فهرست‌ها باید به وزارت کشور اعلام شود و نکته مهم اینکه طبق تبصره ۲ ماده ۸ قانون انتخابات مجلس، باید موافقت کتبی نامزدهایی که می‌خواهند در آن فهرست باشند نیز به وزارت کشور داده شود.

خود فهرست نیز باید با امضای بالاترین مقام یک جبهه و یا حزب به وزارت کشور به‌صورت رسمی معرفی شود.

طبق تبصره ۴ ماده ۸ قانون انتخابات، احزاب و جبهه‌های استانی باید در سطح استان مربوطه فهرست‌شان را اعلام کنند.

فهرست‌ها در حال دریافت است که روز آغاز تبلیغات، رسماً فعال شوند.

شب گذشته با تأیید شورای نگهبان تعداد نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به ۱۵ هزار و ۲۲۰ نفر رسید.

تلاش دستگاه‌های اجرایی در تأمین ۴ راهبرد انتخاباتی رهبر انقلاب

سخنگوی دولت سیزدهم گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی همه تلاش خود را برای تحقق چهار اصل مورد انتظار رهبری در انتخابات پیش رو از جمله در تامین حوزه امنیت انجام می دهند.

علی بهادری‌جهرمی، سخنگوی دولت سیزدهمعلی بهادری‌جهرمی، سخنگوی دولت سیزدهم در جریان بازدید از بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران درباره تأمین امنیت دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، گفت: مقام معظم رهبری چهار اصل سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت را برای انتخابات ‍مشخص کردند.

وی ادامه داد: در این مسیر همه دستگاه‌های اجرایی تمام قد همه وظایف و اقدامات خود را انجام می‌دهند که در این چهار حوزه از جمله تأمین حوزه امنیت شرایط را به نحو احسن فراهم کنند.

تشکیل ۲۹ شعبه ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی

حجت الاسلام موحدی راد رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: ۲۹ شعبه ویژه رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی از اول آذر ماه امسال در خراسان جنوبی تشکیل شده است.

او افزود: تاکنون ۵ پرونده تخلف انتخاباتی در استان تشکیل و در این شعب به آن رسیدگی شده که ۴ پرونده مختومه و یک پرونده در حال رسیدگی است.

برنامه «علی مطهری» برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری چیست؟

علی مطهری، نماینده ادوار مجلس درخصوص اعلام لیست برای انتخابات خبرگان گفت: در خصوص اعلام لیست برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری، هنوز فکری نکرده‌ایم؛ اما احتمالا فقط برای تهران، افرادی را معرفی کنیم و لیست بدهیم.

مطهری با اشاره به معرفی افراد برای خبرگان در تهران، بیان کرد: اما در خصوص مجلس، ممکن است برای برخی شهرستان‌ها که لازم بدانیم و نامزدهایی را بشناسیم، لیست ارائه کنیم؛ اما، آنطور نیست که بخواهیم کل کشور را پوشش دهیم.

یک هزار و ۲۰۰ ناظر بر روند انتخابات در شهرستان بروجرد نظارت می‌کنند

لهراسب چهارمحالی، رئیس هیات نظارت بر انتخابات شهرستان بروجرد گفت: یک هزارو ۲۰۰ ناظر شورای نگهبان بر اجرای انتخابات مجلس و خبرگان رهبری در شهرستان بروجرد نظارت می‌کنند.

وی اظهار داشت: تعداد اعضای اصلی هیات نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در بروجرد سه نفر و در بخش اشترینان ۲ نفر و بخش شیروان نیز ۲ نفر می‌باشد، که در مجموع یکهزارو ۲۰۰ ناظر که از برادران و خواهران مومن و قانونمند برای هر انتخابات از طریق دفتر نظارت بکار گیری و انتخابات را برگزار خواهند کرد.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات شهرستان بروجرد گفت: در شعب اخذ رأی شهری و روستایی با میانگین ۴/۵ نفر از نیروهای نظارت بکارگیری خواهد شد، البته نیروهای اجرایی بطور جداگانه توسط ریاست هیات اجرایی بکار گرفته خواهد شد که مستثنی از نظارت خواهند بود.

چارمحالی افزود: در شهرستان بروجرد منطقه ۱ و۲ جمعا ۱۷۱ صندوق ثابت و سیار و برای بخش اشترینان ۳۷ صندوق ثابت و سیار و برای بخش شیروان ۲۴ صندوق سیار و برای بخش مرکزی ۳۸ صندوق ثابت و سیار برنامه ریزی شده که همگی شرایط مناسبی برای برگزاری انتخابات را دارند و وسایل و امکانات مورد نیاز از قبل تهیه و تدارک دیده شده است.

وی اظهار داشت: طبق اصل ۹۹ شورای نگهبان، نظارت بر انتخابات مجلس شورای اسلامی، خبرگان رهبری و ریاست‌جمهوری و مراجعه به آرای عمومی و همه پرسی بر عهده هیات نظارت شورای نگهبان می‌باشد.

فرماندار اصفهان: شُمارش آراء در انتخاباتِ امسال، وقت‌گیرتر است

فرماندار اصفهان گفت: تعداد کاندیداهای انتخابات این دوره مجلس شورای اسلامی نسبت به دوره گذشته بیش از ۲ برابر شده است، بنابراین شمارش آراء آن نیز به مراتب وقت‌گیرتر خواهد بود.

محمدعلی احمدی روز سه‌شنبه در نشست با شُماری از نمایندگان خود در شُعبه‌های اخذ رای این شهرستان افزود: مدیریت شُعبه‌ها و تحویل صندوق‌ها به فرمانداری مهمترین مسوولیت نمایندگان فرماندار است که در این زمینه باید تجهیزات و تمهیدات لازم اندیشیده شود.

وی افرود: تسلط نماینده فرماندار بر رایانه، حضور کامل در شُعبه و توانایی پاسخگویی به همه سووالات و ابهامات از دیگر ویژگی‌های نماینده فرماندار در مراکز اخذ رای است.

فرماندار اصفهان افزود: تلاش برای افزایش مشارکت مردم، آموزش و انسجامِ فرایند برگزاری انتخابات مواردی است که نمایندگان فرماندار باید به آنها توجه کنند.

احمدی با بیان اینکه رصد لحظه‌ای شُعبه‌ها و اعضای آن در این دوره از انتخابات در دستور کار قرار گرفته است، افزود: کمبود تعرفه‌ها نیز بصورت برخط(آنلاین) مشخص است و حضور مردم بطور لحظه‌ای به رهبر معظم انقلاب گزارش می‌شود.

سه هزار و ۱۶۱ شعبه اخذ رای ثابت و سیار در استان اصفهان پیش بینی شده که ۲ هزار و ۴۸۶ شُعبه شهری و ۶۷۵ شعبه روستایی است، از این تعداد ۲ هزار و ۷۶۸ شُعبه از مجموع شُعبه‌های اخذ رای استان اصفهان در انتخابات یازدهم اسفند امسال ثابت و ۳۹۳ شُعبه سیار است.

در مجموع ۱۶ حوزه انتخابیه در استان وجود دارد که ۱۵ حوزه جز اصفهان هر کدام یک نماینده دارند و شانزدهمین حوزه به مرکزیت فرمانداری اصفهان مربوط به مسیحیان ارمنی جنوب ایران است که یک حوزه فرعی هم در شهرستان شیراز استان فارس دارد.

یک هزار و ۷۶۸ نفر برای انتخابات در استان اصفهان ثبت نام کردند که نسبت به انتخابات دوره گذشته مجلس شورای اسلامی که یک هزار و ۲۴۲ نفر بودند، حدود ۴۲ درصد افزایش داشته است، ۱۱ نامزد نیز در اصفهان برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری به رقابت می‌پردازند.

۲۵ هزار نفر در قزوین مجری برگزاری انتخابات هستند

عباس کاظمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین، امروز، یکم اسفند در مراسم معارفه فرماندار جدید قزوین گفت: از زمانی که فرآیند انتخابات آغاز شده مجموعه اقداماتی که باید در حوزه انتخاباتی استان انجام می‌شد صورت گرفته و با آمادگی کامل شرایطی مهیا شده تا در مسیر راهبردهای چهارگانه رهبری حرکت کرده و انتخاباتی باشکوه رقم بخورد در این راستا امروز اسامی نهایی نامزدها به وزارت کشور اعلام می‌شود و از فردا آگهی فعالیت‌ها صادر خواهد شد.

وی اظهار کرد: در هیئت های اجرایی، نظارتی و بازرسی و دستگاه‌های امنیتی تلاش زیادی شده که این رویداد به‌خوبی برگزار شود و در هجمه و شرایط سنگینی که دشمنان ایجاد کرده با جرئت می‌توان گفت همه سلایق سیاسی امروز نماینده دارند و رقابت واقعی محقق شده است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین بیان کرد: در استان قزوین همه ظرفیت‌ها به‌کار گرفته شده و رسانه‌ها نیز همراه هستند و آماده برگزاری شایسته انتخابات در سه حوزه انتخابیه هستیم. ۲۵ هزار نفر از مجریان برگزاری انتخابات در استان کمک می‌کنند تا این رویداد به‌خوبی رقم بخورد و رأی گیری در ۱۰۹۶ شعبه که ۸۶۰ شعبه اخذ رأی به‌صورت ثابت و ۲۵۶ شعبه سیار است انجام خواهد شد.

وی اظهار کرد: مدارک هویتی در این دوره تغییر کرده و پنج مدرک برای رأی‌گیری قابل قبول است و در استان نیز بستر الکترونیکی انتخابات مهیا شده و تلاش کردیم شعب رأی‌گیری نسبت به دوره قبل افزایش یابد تا بتوانیم پوشش خوبی داشته باشیم.

هشت‌هزار و ۵۰۰ نفر عوامل اجرایی برگزاری انتخابات در چهارمحال و بختیاری را برعهده دارند

رییس ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری گفت: هشت هزار و ۵۰۰ نفر شامل هیات‌های اجرایی، نظارت و معتمدین شعب، نمایندگان فرماندار، نیروهای پشتیبانی و نظامی و امنیتی برای برگزاری انتخابات ۱۱ اسفند در استان مشارکت دارند.

محسن حسین‌میرزایی روز سه‌شنبه در نشست با جمعی از بانوان طلبه و مُبلغ این استان با هدف هم‌اندیشی در خصوص برگزاری یک انتخابات حداکثری و پرشور، اظهار داشت: همچنین برای این دور از انتخابات ۷۹۱ شعبه اخذ رای شهری، روستایی، سیار و ثابت در استان تامین و جانمایی شده است.

وی افزود: برای اخذ رای از مردم عزیزی که در مناطق سخت‌گذر ساکن هستند نیز بالگرد پیش‌بینی شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تا این لحظه ۱۵۶ نامزد برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان در گردونه رقابت حضور دارند و امکان تغییر در تعداد این نامزدها وجود دارد، افزود: به طور میانگین برای کسب هر یک از چهار کرسی نمایندگی مجلس استان حدود ۴۰ نفر با یکدیگر رقابت می‌کنند.

حسین‌میرزایی با اشاره به تشکیل ۲۹ هیات اجرایی در استان، تصریح کرد: معتمدین مردم در هیات‌های اجرایی حضور دارند و این نشان می‌دهد مردم در برگزاری انتخابات نقش مهم و پررنگی دارند.

وی با اشاره به آغاز تبلیغات مجلس خبرگان رهبری از ۲۵ بهمن، یادآور شد: زمان تبلیغات نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز از سوم اسفند آغاز می‌شود و توصیه می‌شود تمام افراد دخیل در برگزاری انتخابات با رعایت اصل بی‌طرفی و عمل به مُرّ قانون، برای حضور پرشور مردم اعتمادآفرینی کنند.

چهارمحال و بختیاری با ۱۲ شهرستان و بیش از یک میلیون نفر جمعیت چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی و یک نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.

سازماندهی ۱۶۰۰ نفر برای برگزاری انتخابات در بیله‌سوار

فرماندار بیله‌سوار مغان گفت: یک‌هزار و ۶۰۰ نفر در این شهرستان مرزی به عنوان اعضا و عوامل اصلی برای برگزاری انتخابات پرشور و سالم سازماندهی شده‌اند.

صاحبعلی اصغری با اشاره به برگزاری مانورهای مختلف در تمام ادارات ذیربط با پیش‌بینی حوادث احتمالی و بحرانی از جمله قطعی برق در روز انتخابات، اظهار کرد: تمام شرایط از جمله ظرفیت‌های شعبه‌های ثابت و سیار رای‌گیری در مناطق مختلف این شهرستان آماده شده است تا مردم با کمترین زحمت و در سریع‌ترین زمان ممکن در پای صندوق‌های رای حاضر شوند.

او همچنین از راه‌اندازی پویش‌های مختلف برای برگزاری پرشور انتخابات در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه لزوم مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ۱۱ اسفند خبر داد.

فرماندار بیله‌سوار با اشاره به پیش‌بینی مشارکت بالای ۸۰ درصدی مردم این شهرستان در انتخابات پیش رو تصریح کرد: بیله‌سوار مغان با حضور حداکثری در انتخابات همواره جزو شهرستان‌های پیشرو بوده و مردم حتی در دوران کرونا هم در مشارکت انتخاباتی بالایی داشتند.

اصغری همچنین به تعیین ۲۸ نقطه در شهر بیله‌سوار و هشت نقطه در شهر جعفرآباد توسط شهرداری‌ها برای نصب پوستر نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: نامزدهای این دوره از انتخابات باید دستورالعمل‌های فعالیت در فضای مجازی و حقیقی را رعایت کنند.

برای شرکت در انتخابات کدام کارت‌های شناسایی قابل ارائه است؟

رئیس سازمان ثبت احوال گفت: براساس قانون جدید انتخابات علاوه بر شناسنامه و کارت ملی شهروندان از مواردی که در قانون تعریف شده مانند کارت پایان خدمت نیز می‌توانند برای شرکت در انتخابات استفاده کنند.

هاشم کارگر، امروز در نمایشگاه رسانه‌های ایران در پاسخ به این پرسش که شهروندان برای شرکت در انتخابات از کدام کارت‌های شناسایی می‌توانند استفاده کنند؟ گفت: براساس قانون جدید انتخابات علاوه بر شناسنامه و کارت ملی شهروندان می‌توانند از مواردی که در قانون تعریف شده مانند کارت پایان خدمت نیز استفاده کنند.

وی یاد آور شد: مواردی که در قانون آمده برای شرکت در انتخابات قابل ارائه است.

کارگر با تاکید بر اینکه احراز هویت شرکت کنندگان در انتخابات مبتنی بر پایگاه ثبت احوال خواهد بود، عنوان کرد: در واقع شهروندان هر مدرکی ارائه بدهند، احراز هویت آن‌ها براساس اطلاعاتی خواهد بود که در سازمان ثبت احوال وجود دارد و کنترل می‌شود.

رییس سازمان ثبت احوال کشور درباره برنامه‌های دیگر سازمان ثبت احوال نیز توضیح داد: در جهت ارائه خدمات الکترونیک به شهروندان و تکریم خانواده‌ها اجرای طرح صدور هوشمند شناسنامه نوزاد نیز اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: به این ترتیب تلاش می‌شود تا شناسنامه نوزدان بدون نیاز به حضور والدین صادر و به در منازل ارسال شود.

تایید صلاحیت ۱۱۳ نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در هرمزگان

نتایج نهایی تایید صلاحیت شدگان نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در هرمزگان اعلام شد.

رئیس هیات نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان در هرمزگان گفت: در آخرین مرحله بررسی تایید صلاحیت‌های نامزدها، شش تن به رای شورای نگهبان اعتراض داشتند که ازاین شمار دو تن از حوزه‌های غرب و شرق تایید صلاحیت شدند.

عبدالله صادقی افزود: دو تن دیگر از حوزه مرکز عدم احراز صلاحیت، و دو تن هم از حوزه‌های شرق و غرب عدم تایید صلاحیت شدند.

وی گفت: دو تن از افراد از حوزه‌های غرب و مرکز استان هم که از قبل تایید صلاحیت شده بودند در این مرحله عدم تایید شدند.

رئیس هیات نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان در هرمزگان افزود: هم اکنون مجموع تایید صلاحیت شدگان در استان ۱۱۳ تن است.

صادقی گفت: از این شمار ۶۴ تن در حوزه بندرعباس، ۲۵ تن در حوزه میناب و ۲۴ تن در حوزه بندرلنگه هستند.

۸۴۰ دقیقه مناظره انتخاباتی داوطلبان حوزه بویراحمد، دنا و مارگون ضبط شد

امیر رئوف، مدیرکل صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه مناظره‌های انتخاباتی که با حضور نامزدهای حوزه بویراحمد، دنا و مارگون برگزار شد، با اشاره به اینکه ضبط ۸۴۰ دقیقه مناظره حوزه گچساران و باشت به اتمام رسیده، افزود: امروز ضبط مناظره شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون به اتمام می رسد و از عصر امروز ضبط مناظره برنامه های حوزه کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده آغاز می شود.

مدیرکل صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه رقابت و شور و نشاط بین نامزدها وجود دارد، افزود: در هفته تبلیغات انتخابات هر شب یک مناظره از کانال های انتخاباتی پخش می شود که در مجموع شامل ۲۱ مناظره از سه کانال استان است. همچنین سه مناظره از سه حوزه انتخابیه در شبکه استانی دنا پخش شود.

رئوف با بیان اینکه کانال های انتخاباتی استان یک ماه قبل با حضور مسئولان کشوری و استانی راه اندازی شد، گفت: مردم می توانند با تنظیم مجدد گیرنده های خود این کانال ها را دریافت کنند.

وی افزود: راه اندازی این کانال ها امکان خوبی در اختیار مردم قرار داد تا با پیگیری کانال های انتخاباتی و دیدن برنامه های تبلیغاتی و مناظره های نامزدها انتخاب آگاهانه داشته باشند با محتوای ارائه شده زمینه مشارکت و رقابت فراهم شود.

مدیرکل این شبکه استانی اضافه کرد: در ۳۹ انتخابات برگزار شده بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، این استان همیشه رتبه های نخست را به خود اختصاص داده و امیدواریم مردم غیور استان بار دیگر در یازدهم اسفند ماه با حضور حداکثری برگ زرین دیگری را به افتخارات این استان اضافه کنند.

انتخابات در ۱۴ منطقه شهری کرج محله محور برگزار می شود

فرماندار ویژه کرج گفت: انتخابات شهرستان کرج امسال با هماهنگی های شورای نگهبان و هیات اجرایی، به صورت محله محور در ۱۰ منطقه شهری و چهار منطقه در شهرهای اقماری بعنوان مراکز پشتیبانی برگزار می شود.

یحیی رمضانی روز سه شنبه در همایش تبیین قانون و دستورالعمل تبلیغات نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در مرکز حوزه انتخابیه کرج، فردیس و اشتهارد ۹۹۲ حوزه اخذ رای پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: از مجموع این تعداد شعبه اخذ رای ۷۴۱ شعبه در شهرستان کرج، ۲۰۳ حوزه در فردیس، مابقی در شهرستان های اشتهارد و بخش آسارا پیش بینی شده است.

رییس مرکز حوزه انتخابیه کرج، فردیس و اشتهارد گفت: ۳۸۹ شعبه اخذ رای در مساجد و حسینه ها، ۳۱۶ شعبه در مدارس مهیا و آماده سازی شده است.

فرماندار ویژه کرج در ادامه و در جمع نامزدهای نمایندگی مجلس یادآورشد: بیش از ۱۲ هزار نفر تیم توانمندسازی شده و آموزش دیده انتخابات کرج را برگزار خواهند کرد و تا اکنون با درایت شخص استاندار البرزمرحله به مرحله فرایندهای قانونی انتخابات پیش می رود.

توجه: انتشار این مطالب مورد تأیید یا رد خبرگزاری حوزه نیست و صرفا نقل قول از رسانه‌های جمعی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha