دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نماز جمعه خارگ به روایت تصویر

حوزه/ امام جمعه خارگ گفت: از ابعاد مهم و مغفول این نهضت، فتاوای مراجع تقلید در لزوم ملی شدن نفت ایران است، مرحوم آیت‌الله کاشانی طی اعلامیه مفصلی کوشش برای ملی شدن نفت را تکلیف دینی و وطنی ملت مسلمان ایران اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام محمود کارگر امام جمعه خارگ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با تبریک پیش رو بودن عید نوروز، اظهار داشت: عید نوروز برای انسان با تقوا همراه با بیداری و احیاء است و این بیداری با تفکر و تدبر حاصل می‌شود.

وی با تبریک حلول ماه مبارک رمضان، ابراز کرد: همزمانی ماه مبارک رمضان با عید نوروز یک پیام مشترک دارد و آن احیاء زندگی است که با خداباوری حاصل خواهد شد.

خطیب جمعه خارگ گفت: آنجا که خدا باشد، منافع فردی و اجتماعی مردم تأمین خواهد شد، این را در قضیه ملی شدن نفت در تاریخ می‌بینیم، نهضت ملی‌شدن صنعت نفت در ۲۹ اسفند ۱۳۲۹ با حضور و فداکاری مردم، رهبری روحانیت، جانفشانی‌های جریان‌های انقلابی مثل گروه فداییان اسلام، همبستگی مقطعی بخشی از نخبگان و خواص جامعه مثل دکتر مصدق با اراده مردم ایران، به پیروزی رسید.

حجت الاسلام کارگر گفت: از ابعاد مهم و مغفول این نهضت، فتاوای مراجع تقلید در لزوم ملی شدن نفت ایران است، مرحوم آیت‌الله کاشانی طی اعلامیه مفصلی کوشش برای ملی شدن نفت را تکلیف دینی و وطنی ملت مسلمان ایران اعلام کرد.

امام جمعه خارگ بیان کرد: به‌دنبال آن عده‌ای دیگر از علماء و مراجع تقلید، با صدور فتاوای خود، ضمن تجلیل از آیت‌الله کاشانی نظر ایشان را در مورد ملی شدن صنعت نفت قویاً مورد تأیید قرار دادند.

وی تصریح کرد: دکتر مصدق از اواسط سال ۱۳۳۱ تلاش‌هایی را برای نزدیکی هرچه بیشتر با دولت آمریکا و جلب کمک‌های مادی آن کشور به عمل آورد و سلسله مذاکراتی را با لویی هندرسون (سفیر کبیر وقت آمریکا در ایران) انجام داد.

وی ادامه داد: بر اساس مدارک موجود، دکتر مصدق تنها در یکی از ملاقات‌های خود با هندرسون، مدت هفت ساعت پیرامون مسأله نفت مذاکره کرده بود، دولت مصدق سیاست موازنه منفی داشت و می‌گفت نه شوروی، نه انگلیس.

حجت الاسلام کارگر بیان کرد: ابرقدرت خداست و دوری از خدا در همه ابعاد زندگی، آسیب‌های جدی را برای فرد و جامعه دنبال خواهد کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha