دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
اراک

حوزه/ از نکات مهمی که والدین باید به آن توجه کنند این است که فرزند خود را با تمام ویژگی های مثبت و منفی پذیرا باشند و به دلیل تفاوت افراد با هم، از مقایسه فرزند با دیگران،تحقیر و برچسب زنی به فرزندان خود بپرهیزند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، صبح امروز نشستی با موضوع "بررسی تاثیر دوران بحرانی نوجوانی بر موفقیت آینده ی فرزندان" با حضور خانم فاطمه راهزانی مشاور مدرسه ریحانه النبی(س) اراک ویژه مادران طلاب برگزار شد.

در ابتدا خانم جلالی ضمن تبریک به مناسبت آغاز ماه مبارک رمضان درباره تاثیر دوران بحرانی نوجوانی بر موفقیت آینده ی فرزندان پرداخت.

در ادامه مشاور مدرسه به ویژگی های دوره ی حساس نوجوانی اشاره کرد و گفت: از نکات مهمی که والدین باید به آن توجه کنند این است که فرزند خود را با تمام ویژگی های مثبت و منفی پذیرا باشند و به دلیل تفاوت افراد با هم، از مقایسه فرزند با دیگران،تحقیر و برچسب زنی به فرزندان خود بپرهیزند.

وی گفت: از مهمترین نیازهای دوره نوجوانی، نیاز به دیده شدن، نیاز به داشتن استقلال نسبی، نیاز به محبت و صمیمیت بخصوص دریافت محبت از پدر برای دختران می باشد.

راهزانی بعد از آسیب های دوره نوجوانی از جمله ارتباط با جنس مخالف در چت و حضوری و عواقب سوء آن بر نوجوان از لحاظ روحی و روانی به مسائل اعتیاد به فضای مجازی به عنوان آسیب دیگر که با توجه به عصر کنونی عدم امکان حذف فضای مجازی ولی با کنترل و مدیریت استفاده از فضای مجازی است، اشاره کرد.

مشاور مدرسه ریحانه النبی(س) اراک تصریح کرد: بررسی ها نشان داده که نوجوانانی که عزت نفس دارند به دلیل ارزشی که برای خود و اهداف خود قائل هستند و خانواده هایی که دارای روابط محبت آمیز و همدلانه می باشند، به دلیل داشتن روابط واقعی فرح بخش با نوجوان، فرزندان آنها احتمال کمتری به اعتیاد به فضای مجازی دارند.

وی سومین آسیب را تاثیر دوست و همنشین دوست دانست و خاطرنشان کرد: عصب هایی به نام نورون های آینه ای در مغز انسان است که وظیفه ی آن ها تقلید ناخودآگاه از رفتار دیگران است و بنابراین بحث دوست و همنشین برای نوجوان اهمیت بسزایی دارد.

راهزانی در پایان اظهار داشت: سختگیری والدین در تربیت، به عنوان عاملی آسیب زا در تربیت می باشد، والدین سخت گیر دو نوع فرزند پرورش خواهند داد، یا فرزندی مضطرب، نگران، وسواسی که به خود سخت می گیرد که با وجود موفقیت هایش هیچ لذتی از زندگی نمی برد یا فرزندی لجباز و با احتمال فرار از کار و مسئولیت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha