سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
شب قدر

حوزه/ مراسم احیای شب قدر بیست و یکم ماه مبارک رمضان مصادف با شب شهادت امام علی(ع) در رواق امام خمینی(ره) و صحن های حرم مطهر و با حضور خیل عظیم زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، مراسم احیای شب قدر بیست و یکم ماه مبارک رمضان مصادف با شب شهادت امام علی(ع) در رواق امام خمینی(ره) و صحن های حرم مطهر و با حضور خیل عظیم زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی برگزار شد.

امشب شال سیاه عزای علوی بر گردن خادمان و زوار علی ابن موسی الرضا(ع) قرار داشت و بزرگترین گردهمایی شیعه در شهر مشهدالرضا(ع) برگزار شد و خدام در ورودی های بهشت هشتم دست ارادت به سینه به میهمانان این سوگواره تسلیت گفتند.

زائران و مجاوران امام رضا(ع) از گوشه گوشه‌ی شهر رهسپار حرم شدند تا خودشان را به سوگواره شهادت علی ابن ابیطالب در حرم مطهر رضوی برسانند؛ زائران رضوی امشب از سراسر کشور آمده‌اند تا سلام، ارادت و تسلیت‌شان را به امام مهربانی عرضه کنند. بیرق و پرچم عزاداری در صحن و رواق‌ها افراشته و زوار با دلهای ماتم زده آمدند تا به این مناسبت عظمت و کمالات امام اول شیعیان را باز خوانی کنند و در این آئین باشکوه قدردان بزرگمردی باشند که در تاریخ جهان، یتیم نوازیش بی مثال و شجاعت، عدالت و صلابتش بی نظیر است.

قرائت و برافراشته شدن نوای ملکوتی قرآن با صوت حزین«احمد ابوالقاسمی» قاری برجسته قرآن و در ادامه قرائت دعای پرفیض جوشن کبیر با نوای «حاج محمود کریمی»، مداح برجسته کشور و روضه خوانی ایشان از دیگر برنامه های این مراسم بود.

همچنین در این آئین حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، استاد حوزه و دانشگاه بر منبر بارگاه منور رضوی نشست و به تبیین فضائل امیر مومنان(ع) و نقل نامه ای از نامه های نهج البلاغه پرداخت و قلوب مومنان را متوجه انوار الهی نمود؛ امشب، شب زنده داران در این بارگاه، با امید به بخشش الهی، در بهترین شب سال، با خدای خویش نجوا کردند و در پایان مراسم نیز مراسم قرآن به سر برگزار شد.

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha