سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
هوشمند

حوزه/ رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی با اشاره به حساسیت تولیت آستان قدس رضوی نسبت به حفظ شئون حرم، از برخوردهای رسانه‌ای و حراستی لازم با موارد معدود غفلت چند بلاگر در تهیه محتوای دون شأن حرم خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، محسن هوشمند، رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی پیرامون فعالیت مجازی دون شأن چند بلاگر در فضای حرم مطهر رضوی که مورد اعتراض مردم قرار گرفته است با بیان چند نکته واکنش نشان داد.

رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی در این باره نوشت: برخی از عزیزان در خصوص تولید محتوای نامناسب تعداد محدودی از بلاگرها در حرم مطهر رضوی، نقدهایی را مطرح کردند که در این خصوص چند نکته برای استحضار عموم مردم عرض می کنم.

۱- آستان قدس رضوی و تولیت معزز بیشترین حساسیت و دغدغه را نسبت به حفظ شئون حرم دارند و برای تحقق این موضوع تمهیدات متعددی پیش بینی شده است بارها گفتم، باز هم عرض می کنم که هر انسان منصفی با مقایسه وضعیت موجود حجاب و عفاف و رعایت شئونات در محدوده حرم مطهر با سایر محیط ها در کشور شهادت می دهد که با وجود تنوع بی نظیر زائرین، نسبت به بیرون وضعیت بسیار خوبی در حرم مطهر وجود دارد که این موضوع بیش از همه چیز مرهون دقت نظر و رعایت خود زائرین عزیز و بعد از آن تمهیدات مختلفی است که در آستان قدس رضوی مدنظر قرار گرفته است.

۲- روزانه در حالت عادی ۱۰۰ هزار تشرف به حرم مطهر انجام می شود و این عدد در ایام شلوغی مثل این روزها به چند میلیون می رسد. اکثر زائرین هم گوشی در اختیار دارند و خیلی ها هم برای فضای شخصی و یا عمومی عکس و فیلم از حرم مطهر تهیه می کنند. قطعا تولید محتوای مناسب از حرم با رعایت شئون و احترام این بارگاه نورانی هم مورد استقبال هست. حال در این بین تعداد محدودی تصویری در گوشه و کنار حرم ضبط می کنند و بعداً با صدا و تدوین نامناسب این تصاویر را منتشر می کنند. آیا عوامل انتظاماتی و امنیتی که در حرم حضور دارند، می توانند تشخیص بدهند که فلان خانم از چند ثانیه فیلمی که با نگاه و لبخند به دوربین گوشی گرفت، به دنبال چه محتوایی است؟ آیا درست است که این سطح بی نظیر از نظم و امنیت در حرم را نبینیم و با دستاویز چند رفتار نامناسب همه زحمات را زیرسوال ببریم؟

۳- برخوردهای رسانه ای و حراستی با افرادی که نسبت به حرم مطهر بی احترامی داشته باشند، با هماهنگی نهادهای مربوطه انجام شده و باز هم می شود. واقعیت هم این است که در اکثر موارد پیگیری های اولیه منجر به حذف پست و اصلاح رویه از طرف بلاگرها شده و در موارد بسیار محدودی نیاز به کارهای بعدی پیش آمده که انجام شده و خواهد شد.

۴- نکته آخر خطاب به عزیزانی است که دلسوزانه با بازنشر محتواهای نامناسب انتقادات خود را مطرح می کنند. دوست عزیز! فکر نمی کنید این رفتار شما مصداقی از اشاعه فحشا باشد؟ جالب این است که مواردی پیش آمده که بلاگری محتوایی را منتشر کرده و بعد از پیگیری های لازم، در مدت کوتاهی محتوا از صفحه حذف شده و حداکثر چند هزار بازدید داشته است. لکن دوستان منتقد که همان محتوا را بازنشر کرده اند باعث دیده شدن چند میلیونی محتوا شده اند! آیا این کار صحیح است؟

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha