چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
خانم حسینی واعظ

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان گلستان در گفت‌وگویی به مناسبت روز قدس ترور فرماندهان و حادثه چابهار را محکوم کرد و گفت: راهپیمایی روز قدس موجب بازخوانی پرونده‌های جنایت‌های رژیم صهیونیستی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، قدس تنها روز فلسطین نیست، روز اسلام و روز حکومت اسلامی و روز دفاع از مظلوم است؛ روزی است که باید مسلمانان جهان به پا خیزند و در حمایت از مظلوم همت گمارند؛ با توجه به در پیش بودن روز جهانی قدس و عملیات طوفان الاقصی و به خاک و خون کشیدن مردم مظلوم غزه و نیز ترورهای اخیر فرماندهان ارشد کشورمان؛ مصاحبه‌ای با خانم حسینی واعظ مدیر حوزه علمیه خواهران استان گلستان صورت گرفته است که از نظر خوانندگان محترم می گذرد:

* در مورد عملیات طوفان الاقصی و اتفاقات پس از آن توضیح مختصری بفرمائید؟

بعد از طوفان الاقصی شاهدیم که کشتار وحشیانه هزاران نفر از مردم بی دفاع غزه بودیم که فریادهای مجروحانشان زیر بمباران رسانه‌ها خفه می‌شود و هیچ زبان و بیانی قادر نیست حجم جنایات هولناک صهیونیست‌ها را توصیف کند، جنایاتی که تمام قوانین بین‌المللی از جمله کشتار کودکان و انسان‌های مجروح در بیمارستان را نقض می‌کند.

در ماه‌های گذشته؛ بمباران مساجد، بیمارستان‌ها، اردوگاه‌های محل سکونت، کلیساها، لحظه‌ای متوقف نشد و همه جهان شاهد آن بود و به‌طوری که همگان واقعیت نژادپرستی صهیونیست‌ها و جنایتکاری آن‌ها را مشاهده کردند.

تقریباً در شش ماه گذشته، افکار عمومی جهان مهم‌ترین مسئله‌ای که پیش روی خود داشت رفتارهای جنایت‌کارانه رژیم صهیونیستی با مردم مظلوم فلسطین بود.

* مقاومت مردم غزه چه تاثیری بر افکار عمومی جهان گذاشت؟

در ماه‌های اخیر مقاومت مردم غزه و به خاک و خون کشیدن زنان، مردان، سالخوردگان، بچه‌ها و حتی نوزادان و سکوت سردمداران کشورهای مدعی حقوق بشر، چهره کریه و شوم این رژیم خونخوار را بیش از پیش بر جهانیان آشکار کرد و وجدان‌های خفته را از خواب بیدار نمود و دل‌های جهانیان را به درد آورده‌است. در حالی که مردم غزه با صبر و ایستادگی خود، اسلام را در چشم انسان‌های جستجوگر عالَم، ترویج دادند و قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را به همگان شناساندند.

مقام معظم رهبری هم در این‌باره فرمودند: «امروز دست خدا در مسئله بین المللی غزه قابل مشاهده و نمایان است. مردم مظلوم و مقتدر غزه توانستند دنیا را تحت تاثیر مبارزات خود قرار دهند و امروز دنیا به این مردم و مبارزان و گروه مقاومت آن‌ها به چشم قهرمان نگاه می‌کند.»(۲۶/۱۰/۱۴۰۲)

* دولت آمریکا تا چه اندازه در برافروختن آتش جنگ رژیم اسرائیل نقش بازی کرد؟

از عملیات طوفان الاقصی به بعد ضعف آمریکا و توانمند نبودن آن‌ها برای دنیا ثابت شد، آن‌ها چندین مرحله قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل را وتو کردند و اجازه ندادند که بمباران‌ها قطع و آتش‌بس برقرار شود و کمکی حتی درمانی و معیشتی به مردم غزه برسد، اما مردم فلسطین و غزه مقاومت و پایمردی کردند و نشان دادند که پای آرمان آزادی قدس شریف هستند و این مردم فلسطین و نیروهای مقاومت بودند که آمریکا و اسرائیل و ایادی آنها را به زانو درآوردند که «إِنَّ الَّذینَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَیهِمُ المَلائِکَةُ أَلّا تَخافوا وَلا تَحزَنوا وَأَبشِروا بِالجَنَّةِ الَّتی کُنتُم توعَدونَ» (فصلت/۳۰)، اگر چه در ظاهر توان و قدرت بیشتری از خود نشان می دادند.

* کشورهای اسلامی و حتی سایر کشورها در طول این مدت تا چه حد به وظیفه خود در رابطه با مسئله فلسطین عمل کردند؟

امام راحل به حق فرمودند که «این رژیم جعلی جرثومه فساد و مسئله نخست مسلمانان است و وجود این رژیم صهیونیستی برای بشریت خطرناک است» و امروز شاهدیم که شاید کشوری نمانده باشد که بر علیه جنایات رژیم کودک کش فلسطین اعتراض نکرده باشد؛ در قلب کشورهای مدعی حقوق بشر نیز شاهد اعتراضات گسترده سردمدارشان هستیم.

و جا دارد از مردم لبنان، یمن و انصارالله یمن، عراق و جریان‌های انقلابی وابسته به مقاومت در عراق که با تمام قدرت در مقابل صهیونیست‌ها ایستادند و در مجاری حیاتی آنها اخلال ایجاد کردند و اجازه ندادند که امکانات از راه دریای سرخ به دست آنها برسد، تشکر کنیم.

* نقش جمهوری اسلامی ایران در این میان چگونه بوده است؟

سیاست جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با سایر کشورها؛ همواره دفاع از مظلوم بوده است البته نه دخالت در کشورها که هر کشوری در تعیین سرنوشت خود نقش ایفا می کند.

نام‌گذاری روز قدس توسط حضرت امام راحل مؤید نقش جمهوری اسلامی در دفاع و حمایت از مظلوم بوده است که جمهوری اسلامی ایران به برکت هدایت‌ها و رهبری‌های امام خمینی(ره) و بعد از ایشان، مقام معظم رهبری(مدظله العالی) همواره حامی مردم فلسطین بوده است. همانطور که مقاومت مردم ایران در زمان‌های گذشته منجر به وقوع انقلاب شد و انقلاب ما الگوی مقاومت در سایر کشورهای اسلامی شد، امیدواریم ان شاءالله به زودی شاهد پیروزی مردم مقاوم غزه باشیم که تا کنون هم پیروز میدان بوده‌اند و خواب را از چشمان دولتمردان آمریکا و اسرائیل گرفته و آنها را دچار دستپاچگی و تصمیمات خام و ناپخته کرده است.

ترور اخیر فرماندهان ارشد سپاه جمهوری اسلامی و حادثه چابهار نیز گویای اوج شکست رژیم اسرائیل و ایادی آنها بوده است که باز هم مثل گذشته دست به اقدام کور ترور زده است. در همین جا این اقدام نفرت انگیز رژیم صهیونیستی که دستش آلوده به خون فرمانده ارشد و مردم ما شده است را محکوم می کنیم و از مسئولین دست اندر کار می خواهیم که پاسخی در خور شأن آن رژیم غاصب را دهند.

همچنین در عرصه میدانی، مردم ما نیز در هر موقعیتی که کشور و انقلاب نیاز به دفاع داشته است با به خیابان آمدن، صبر، شعار و حمایت و حتی با رفتن به میدان جنگ، وفاداری خود را نشان داده‌اند؛ مسئولان ما باید قدردان مردم مؤمن، وفادار و هوشمند ایران باشند.

* شما آینده رژیم اسرائیل رو چطور ارزیابی می‌کنید؟

ان شاءالله و به لطف خدا؛ مقاومت، استقامت و شجاعت مردم فلسطین رژیم صهیونیستی را نابود خواهد کرد همانطور که نشانه‌های آن را می‌بینیم.

تا قبل از عملیات طوفان‌الاقصی جهان اسرائیل را به عنوان قدرت اول منطقه می‌شناخت اما پس از این عملیات، ظلم و جنایت‌های صهیونیست‌ها در صحنه افکار عمومی بیش از پیش آشکار شد و شاید برای اولین بار بود که افکار عمومی جهان پی به ماهیت رژیم صهیونیستی برد.

اسرائیلی‌ها با وجود پشتیبانی آمریکایی‌ها نتوانستند به اهداف خود برسند و همانطور که عرض کردم تا این لحظه پیروز میدان هم در صحنه رویارویی نظامی، دفاعی و امنیتی و هم در صحنه افکار عمومی مردم فلسطین و غزه بوده‌اند.

* راهپیمایی روز قدس چه تأثیری در دفاع از مقاومت و حمایت از مردم مظلوم غزه خواهد داشت؟

برگزاری شکوهمند و پرشور راهپیمایی روز جهانی قدس گام بزرگی در تحقق پیروزی قدس شریف است؛ زیرا عزم، اراده و وحدت مردم آزاده امت اسلامی و نیز ملت انقلابی و قهرمان ایران را در حمایت از ملت مظلوم فلسطین به نمایش می‌گذارد و می‌تواند به مقابله با اقدامات مذبوحانه سیاسی، نظامی و رسانه‌ای جبهه باطل بپردازد به ویژه در ترورهای اخیر که در کشورمان به وقوع پیوست.

همچنین این راهپیمایی موجب بازخوانی پرونده‌های جنایت‌های رژیم صهیونیستی خواهد شد که اجازه نمی‌دهد عملیات روانی و رسانه‌ای صهیونیست‌ها در به فراموشی سپردن مسئله فلسطین تحقق پیدا کند. در همین راستا، کشورهای اسلامی باید با حفظ وحدت و تحت فشار قراردادن سایر دولت ها فرمایش امام راحل را نصب العین قرار دهند که فرمودند: «من در طی سالیان دراز خطر اسرائیل غاصب را گوشزد نمودم، من از عموم مسلمانان جهان و دولت‌های اسلامی می‌خواهم که برای کوتاه کردن دست این غاصب و پشتیبانان آنان به هم بپیوندند». (صحیفه امام خمینی(ره)، ج ۹، ص ۲۶۷)

و من در همینجا از تمامی مردم فهیم کشورمان و به خصوص طلاب حوزه های علمیه می خواهم همانطور که در گذشته در میدان‌های مختلف نقش آفرینی کردند، در راهپیمایی روز قدس امسال که از حساسیت بالاتری برخوردار است حضور پیدا کرده و اعلام حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین به گوش جهانیان برسانند و اقدامات و تحرکات جدید علیه کشورمان را محکوم نمایند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha